Klachten omtrent CP

  • Om dan toch meer even van de klachten functie gebruik te maken.


    Als we het nou toch allereerst al eens positieve kritiek zouden noemen? Klinkt dat niet veel beter dan klachten. Een aantal zaken die mij opvallen en waar ik mij aan stoor:


    Een website is niet meer voor nerds
    In de tijd dat ik begon met het ontdekken van HTML via Microsofts' FrontPage was het internet van de nerds. Als nerd kon je een website maken. Geen content beheer systemen, gewoon scripten om iets te bewerken. Tegenwoordig kan iedereen echter met een simpele gratis webhost en een scriptje een eigen website starten. Wat ik veel merk bij Karhost is dat mensen zonder enige ervaring een spel willen starten en dan niet eens weten hoe ze het SQL bestand in de database kunnen importeren.


    Ik denk dat het hier allereerst slim is om daarover een aantal centrale threads te maken, in plaats van overal te gaan vragen hoe je zulke simpele dingen doet. Misschien ga ik ze wel schrijven. Ik heb nu toch 14 weken schoolvakantie aangezien ik de middelbare school heb afgerond, dus ik heb 14 weken om verder te werken aan alle KarKnowledge projecten.


    Afkortingen
    Dat afkortingen handig zijn op dienst als Twitter en de Short Message Service (afgekort SMS) is handig. Wat ik hier echter zie is dat mensen alles afkorten. Waarom neemt niemand de kans om normaal een bericht te typen? Ik ken niet al die afkortingen, en als ik er naar vraag dan wordt ik behandeld als een debiel welke niet op de hoogte is van het huidige systeem. Maar als ik het woord "doch" gebruik krijg ik te horen dat ik het verkeerd typ en het toch moet zijn. Doch is een apart woord.


    Als leden eens de moeite nemen een bericht te schrijven krijg je meteen een nettere uitstraling als website, en het optimaliseert ook nog eens de resultaten van zoekmachines.


    Mensen de kans geven te reageren
    Waar ik soms enorm stampij om maak op verschillende forums is dat threads soms afgesloten worden op het moment dat iemand in dat topic een enorm slechte naam aan het krijgen is op een situatie die een moderator verkeerd inschat. Op het moment dat je een moderator hierop attendeert weigert hij je alsnog de kans te geven je zegje te doen. Je staat door deze acties dus meteen met een slecht zoekresultaat op internet, wat je klanten kan kosten. Als je ziet hoe vaak toekomstige bazen al wel nog op hun sollicitanten Google-en... Als moderators mensen de kans zouden geven om de situatie opnieuw uit te leggen en te verklaren zou dat ook meteen voor een betere sfeer zorgen. Een thread zomaar sluiten zorgt voor een opstapeling van de woede omdat mensen hun zegje niet kunnen doen waarna dat er in een keer uitkomt.


    Ik krijg wel eens mails waarin want gespeld wordt als wand. Een wand is een muur. Ik antwoord dan altijd met: "1 fout een negen" (bedacht door Youp van 't Hek, mijn held), maar het is serieus bedoeld.


    Het verschil in functies en betekenissen van bepaalde zaken
    Als laatste wil ik mij richten op de gebruikers en niet op de beheerders van Dimoweb / CriminalsPoint.


    Ik lees soms berichten van leden welke net een spelletje gestart hebben en "medewerkers" zoeken. Ik denk dat je als lid een duidelijk verschil moet gaan zien in vrijwillige meehelpers en echte medewerkers.


    Daarnaast zijn mensen tegenwoordig alleen maar aan het reageren met reacties als: "Ik zie geen KvK nummer". Je hoeft niet altijd een KvK registratie te hebben... Ik heb het idee dat mensen het "cool" vinden om die opmerking te mogen maken.


    Verder krijg ik dagelijks meerdere emails van mensen welke mij / Karhost "aan willen klagen". Ik hoop dat de leden in gaan zien dat een aanklacht indienen niet zomaar mogelijk is. Helemaal niet onder minderjarigen. Voor het afsluiten van een account of het weigeren terugbetalen van 1,30 als iemand verbannen wordt kun je iemand echt niet zomaar aanklagen. Er zijn absoluut al snel mogelijkheden, maar hou er gewoon mee op. Neem soms je verlies en klaag iemand aan als dat écht nodig is. Start procedures als dat écht nodig en mogelijk is, niet om elke wissewasje.


    Laatste ding
    Als laatste wil ik dit bericht graag afsluiten met de hoop serieus genomen te worden. Veel te vaak kijken mensen je aan alsof je debiel bent en nemen leden elkaar niet serieus op dit forum. Ondanks leeftijden, neem elkaar en ook mij alsjeblieft serieus.


    Hierbij mijn positief bedoelde kritiek richting leden, het beheer en de algemene dagelijkse gang van zaken op deze website. Ik hoop dat het niet verwijderd wordt. De mensen waar ik per onderwerp op doel zullen zichzelf wel aangesproken voelen.


    Een nachtelijke groet en tot morgen,


    Simon Pellegrom.

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Goede reactie!


    Indien je artikels schrijft over het starten van zo een game, zijn ze ook altijd welkom op deze site!


    Verder ben ik het met je eens dat men voor de kleinste zaken gaat beginnen dreigen met rechtzaken, ik kom het elke maand tegen.
    Nog nooit heeft iemand het verder geschopt tegen me dan 1 aangetekend schrijven van een advocaat.
    1 Antwoord terug met de wetgeving opgelijst en meestal zijn ze al heel wat stiller.
    (Maar daar gaat dit topic niet over!!!)


    Als je een slechte naam krijgt in een topic kun je ons altijd vragen dit topic te verwijderen.
    Dit hebben wij in het verleden al meermaals moeten doen.
    Zolang het niet overdreven is, gaan wij hier altijd mee akkoord.
    (Tenzij er kwade opzet is bij de poster)


    Denken jullie dat het nuttig is om CP in 2 delen te splitsen?
    Een soort van big webmaster categorie waar je pas in kan komen nadat je bent goedgekeurd?
    Waarvoor je dus bv ook effectief een goede site moet hebben lopen en kan aantonen dat je er iets van kent?...

  • Hallo K.Rens en anderen,


    Ik denk dat ik op onze eigen help pagina's van de webhosting hier wat informatie over ga schrijven, en deze deel onder een CC licentie met bronvermelding. Ik zou jullie hierover informeren en ze mogelijk ook hier plaatsen.


    Een "Big Webmaster Community" lijkt me geen goed plan. Hiermee geef je mensen die er niet in mogen een verkeerde indruk, en ik denk dat je CriminalsPoint juist laagdrempelig moet houden. Wat je wel kunt doen is de plek waar mensen scripts kunnen plaatsen in de gaten houden om te voorkomen dat Jan en alle man (verkeerde) scripts kan plaatsen.


    Aangetekende brieven ontvang ik ook wel eens. Meestal moet ik zelfs daarop er een terug sturen met opmerkingen als: "2 fout een 8" enzovoort. Fatsoenlijk Nederlands blijft moeilijk en de oudere woorden kent men tegenwoordig niets eens meer.


    Nogmaals een nachtelijke groet. Ik ga nu horizontaal en spreek jullie morgenmiddag weer met waarschijnlijk de eerste handleidingen.


    Groeten,


    Henk

  • Leuke topic, zie alleen dat iedereen de TS tekst niet goed gelezen heeft.


    Zoals ik vaker zie, gaat iedereen gelijk op de man spelen, praat gewoon over de crew in het algemeen, (voorbeeld) als ik een met 1 persoon van de crew een verschil van mening zou hebben, zou ik dat via PM oplossen, maar wat doet bijna iedereen hier, die gaan in dit soort topic's gelijk in de aanval.


    Ik zie CP als een bron van informatie, voor bepaalde dingen die mijn interesse hebben, en op dat gebied heb ik dan ook geen klachten, wat mij soms wel wat stoort is het vele wijzigen van de crewleden, dit geeft in mijn ogen geen stabiele uitstraling naar buiten.


    Just my 2 cents (h)

  • Waar ik me vooral aan irriteer: Spam topic's, zoals dat topic: Welk scripttaal. Dat is slechts een topic om je posts omhoog te brengen, maar wat hebben leden er aan? Helemaal niks!

  • Citaat

    Denken jullie dat het nuttig is om CP in 2 delen te splitsen?


    Ik ben voor!
    Ik stel voor om toegang programmagestuurd te geven door middel van een aantal vragen. Als er mensen zijn die de 'kleuters' antwoord geven zodat zij ook toegang krijgen, en die mensen laag niveau vertonen, kick je ze er gewoon weer uit en beperk je hun toegang voor altijd. Ik vind ook dat in dat deel blijk van professionaliteit gegeven moet worden (denk aan PHPFZ). Te veel taalfouten bijvoorbeeld horen daar niet voor te komen (ik stel het aantal fouten van Linkforsoad maal twee voor als maximum).
    Tot de tijd dat dit idee er niet is blijf ik ook niet verder gaan dan dit topic en mijn privé berichtjes.

    Totdat Stefan en Koen terug zijn van vakantie ben ik weer actief. Daarna ben ik weer weg ;)

  • Dat is jou keuze dan @ spinazie als jij dit zo wilt doen.


    Op het moment zijn we intern met van alles bezig proberen om er een betere uitkomst in te krijgen dat de crew + de gebruikers meer duidelijkheid krijgen in de omgang met elkaar. Dit is daar in tegen een niet al te makkelijke taak aangezien er een groot verschil een leeftijd hier is. (Wat natuurlijk normaal is maar toch)


    Daarnaast het opsplitsen ervan vind ik zelf een slecht idee aangezien je wel af en toe op een forum zoiets tegen komt maar ik niet vind dat dit de oplossing is voor het probleem wat er nu heerst. Er is al een forum voor de wat moeilijkere tak van programmeren en daar wordt op het moment ook vrij weinig in geplaatst. Dus waarom als er een "Goede programmeurs" forum / gedeelte komt zou dit wel goed werken?

  • Citaat van Patrick

    Er is al een forum voor de wat moeilijkere tak van programmeren en daar wordt op het moment ook vrij weinig in geplaatst. Dus waarom als er een "Goede programmeurs" forum / gedeelte komt zou dit wel goed werken?


    Een simpel antwoord: er wordt te veel 'geadverteerd' voor het laagwaardig ontwikkelen en beheren, en te weinig voor het 'échte programmeren'.

    Totdat Stefan en Koen terug zijn van vakantie ben ik weer actief. Daarna ben ik weer weg ;)

  • alles is programmeren of het nu "echo "Hello world";" of "class NubClass" is. Het is alleen hoe ver je in de programmatie wereld zit om dit te kunnen zien. Daarnaast iedereen moet ergens beginnen en dit forum is daar bij uitstek een goede keus voor. Aangezien criminals games nu niet echt bekend staan met een hoogdrempelige programmatie kunsten is dit het forum om te leren programmeren en om er verder mee te gaan.


    Wanneer gebruikers dan betere programmatie willen zien kunnen ze dit altijd zelf posten, want per nota bene je hoeft toch niet elke vraag te beantwoorden die er wordt gesteld. Ja ik geef toe dat er af en toe wel wat vragen worden gesteld waar ik ook bij denk van "uhmmm.. ja en jij zegt dat je al zo ver bent?" Maar dan kan je dit altijd op een nette manier zeggen en alsnog de links verschaffen waar de antwoorden te vinden zijn.

  • Ik lees vaak mensen welke alleen maar bezig zijn met het opkrikken van hun "post count". Is het niet slim om daar intern eens over te praten? Ikzelf heb het overal afgeschaft aangezien leden meer bezig zijn met hun "post count" dan met inhoudelijk goede berichten maken.


    Het lijkt mij dan dus ook dat mensen waarvan duidelijk is dat ze een spelletje "post count" opkrikken doen gewoon een ontzegging tot het spel zouden moeten hebben.


    Daarnaast is een ban van een of twee uur natuurlijk een lachertje! Je gaat even met je Lego treintjes spelen of een bordje pap eten met een warm glaasje melk en je ban is afgelopen. Ik denk dat ontzeggingen van een dag en soms twee veel effectiever zijn dan een uurtje of twee / drie.


    Laat je leden maar zien wat even afkoelen is als ze écht regels overtreden. Dat moet natuurlijk niet een keertje shit zeggen maar echt gekke dingen doen.


    Groet.

  • Lars,


    Ik doel met het "post count" dan ook niet specifiek op jou, maar op een groot gedeelte van de hier meelopende leden.


    Koen houd niet van zware straffen? Dat kan, maar dat is dan wel je ondergang met mensen van deze leeftijd. (muv enkelen).

  • Citaat van CriminalJ

    lol mij bannen voor welke reden:O alleen omdat ik iets zei. vindt ik niet kunnen? maarja dat is niet aan mij ik heb dit account even gemaakt omdat ik even duidelijk wou maken dat ik het niet terecht vindt dat ik geband ben. Dit is toch een Klachten toppic.


    Mede slachtoffer, ik werd verbannen omdat ik "lol" zei 8-).

  • Het is een beetje een discussie topic geworden.
    Maar dat maakt niet zo veel uit, want er wordt wel normaal gediscussieerd. Vele zeggen dat CP achteruit is gegaan, maar ik ben pas sinds deze versie erbij gekomen, dus daar kan ik niks over zeggen. En over dat gedoe met minder goede script ervaring, daar is zoiets als dit toch voor? Om te vragen aan mensen met iets meer ervaring...


    En niks tegen minderjarige he :P.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!