Posts by diestro

    Ook als je bootstrap gebruikt moet je blijven opletten. Evt. zelf nog wat dingen laten aanpassen doormiddel van javascript of css.


    Maar Bootstrap is zeker een goed begin en scheelt al een hoop werk. Zeker als je zelf niet helemaal weet hoe je een website responsive maakt.

    Nouja hij kent HTML al, dan is de meest logische stap om naar PHP te gaan lijkt me. Tenzij je je wat meer wilt onderscheiden, dan misschien Ruby on Rails

    Zover ik weet kun je alleen een domeinnaam claimen als je het als merknaam heb geregistreerd bij het BBIE (merknaam registratie bureau van de benelux). Ook moet dit eerder gebeurt zijn dan de registratie van het domeinnaam. Is dit niet het geval, kan naar mijn weten de domeinnaam niet worden afgepakt.


    Zij zeggen echter dat ze een advocaat gaan aannemen. Deze gaat jouw een brief sturen waarin hij het domeinnaam claimt etc.. Dit kun je ondanks die brief uiteraard gewoon weigeren, wel is het dan aan te raden om vast een rechtsbijstand verzekering af te sluiten, want uiteindelijk gaat het naar de rechter toe

    Wat wil je precies beveiligen? Het gaat hier om een link daar valt niet veel aan te beveiligen lijkt me?


    Anders zul je je vraag iets duidelijker moeten formuleren

    Ik heb standaard alle cache uit staan (ontwikkelaars tsssss), maar zie niets out of the ordinary :s.

    Mag ik je een tip geven, als je CTRL+R gebruikt hoef je niet je cache uit te zetten. Als je CTRL+R gebruikt ipv. F5 wordt de hele pagina ook opnieuw opgehaald ;)


    Ik vind cache wel handig, scheelt bij veel websites een hoop laadtijd elke keer

    Ik zou je producten een tabel geven en die dan voor alle opties een andere tabel en dan die bijbehorende id's in je product tabel zetten
    bijv:


    Producten
    id, titel, categorie_id, specificaties_ids


    Specificaties
    id, naam


    Als je dan in de producten specificaties_ids de id's invoert gescheiden door "," oid kan je daar gewoon opzoeken en kan je ze met PHP ook exploden naar een array ;)

    Het lijkt me eerst even belangrijk om te weten waarom je een externe mailhosting hebt.

    Ik snap niet waarom dit belangrijk is? Misschien heeft hij dat een tijd geleden gekocht en nu bedacht om een website er bij te nemen? Deze vraag heeft niks te maken met @tcbhome zijn vraag en is totaal irrelevant.



    Als je je DNS niet beheert via Direct Admin, dan moet je dit elders bij je hosting partij waar je je domein heb gehost ook nog toevoegen in je DNS Records.

    Dit geldt inderdaad als je de doorverwijzing met DNS doet, maar meestal kan het met nameservers en dat is een stuk makkelijker, zeker voor mensen die geen verstand hebben van DNS ;)

    Nee is niet nodig om domein te verhuizen, meestal zit email inbegrepen bij je hosting. Je moet dan je email adressen aanmaken bij je hosting bedrijf. Hierbij neem ik aan dat je de nameservers van het domein al hebt ingesteld naar de nameservers van je hosting

    Als je direct admin op je VPS hebt, heb je geen mail nodig, enkel de registratie van het domein, kan je met direct admin de emails aanmaken. Domein registratie is erg goedkoop bij Versio

    Echter kiezen we voor de dubbele controle zowel jQuery als Back-end.

    Dit is wel een leuke opmerking aangezien je dus het beste de jQuery ook door je Back-End kan laten controleren doormiddel van AJAX. Dit is sneller dan jQuery zelf de validatie laten doen, dit geldt vooral voor bezoekers met een trage computer, aangezien jQuery door de browser van je bezoeker wordt uitgevoerd.
    Nadeel is wel dat AJAX meer serverkracht vergt aangezien dan de server rekent ipv de browser van je bezoeker.
    Ook laad je webpagina een stuk sneller doordat je alleen een kleine ajax request als jQuery aan je webpagina hoeft toe te voegen ipv een heel lang jQuery script omdat al die validaties erin zitten.


    Mocht je toch voor de volledige jQuery validatie kiezen zal ik je vraag even beantwoorden:


    Als je elke type input veld een bepaalde class geeft, kan je dit met je jQuery uitlezen en aan de hand daarvan een functie oproepen die de bijbehorende validate doet. Je zult dus voor elke type validatie een functie moeten maken.


    bijv. (zo uit m'n hoofd geschreven, zou moeten werken, niet getest)

    Lars, Jammer dat je weg gaat. Ik ken je nog van CP en heb het vroeger leuk met je gehad. Vooral ook op MSN vroeger :D


    Succes met je carrière!!

    A.Tytgat bedoeld dat het in ajax.php in hoofdletters staat en in de javascript in kleine letters.


    Dat is namelijk de enige reden waarom dit niet zou werken.


    Verder valt het me op dat je overal single quotes gebruikt behalve bij == "ok". voor de eenheid zou ik daar ook single quotes van maken. Maar dat ligt meer aan mij xD

    Voor een webshop achtige website ben ik bezig met een autocomplete van mn search veld.


    Hij werkt al dus dat is mooi. Maar nu doet hij steeds sql requests om dus een aantal suggesties te geven. Nu wordt dit wel gecached maar oke. Zorgt toch voor een hoop requests wat onnodige belasting is lijkt me.


    Mijn vraag is wat zouden jullie doen?


    - Gewoon sql requests blijven doen?
    - Via een cronjob elke dag bijv. een lijst met search suggesties maken in een .txt file
    - gewoon eenmalig een lijst met search suggesties maken? (dit lijkt mij niet heel erg handig, maar oke)
    - Zelf nog een idee?