Ik ben op zoek naar een goede hosting

  • Beste mensen

    ik ben opzoek naar een goede en betrouwbare hosting.

    wat moet er op komen mijn website deze is af en werkt goed.

    via een sub domein willen wij Nextcloud er op hebben.

    deze twee mogelijk heden moeten er zijn voor ons.

    wie kan ons helpen met het vinden van een goede en betrouwbare hosting.

    welke hosting hebben jullie en hoe is jullie ervaring met ze.

    waarom ik weg ga bij mijn hoster is makkelijk zeer slecht en geen support als er iets mis gaat (ook niet bij de server van de hosting) verder wil ik er niet over melden dit omdat er nog een onderzoek loopt en ik dit eerst wil afwachten maar dat we weg gaan is zeker ik heb geen vertrouwen meer in de hosting.

    ik hoor graag van jullie wat jullie mij kunnen aanraden.

    met vriendelijke groet Tigermaffia

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • beste Jeffrey Hoekman



    ik zit bij deze gasten (om het maar netjes te melden)


    maar die maken nu een probleem dat in Nextcloud er op heb staan achter mijn website er gebuurt niets raars mee en er komt niet veel dataverkeer over.


    nu hebben ze mijn website dicht gezet i.v.m. met een malware denkt vimexx maar het is een bestand dat vanuit Nextcloud komt ik heb bij Nextcloud gevraagd maar die ontkennen dat het malware is.


    nu zit ik als meer dan 72 uur zonder website en ook zonder mail.


    en vimexx gaat er pas op ze vroegst Maandag / Dinsdag na kijken lekker weer dus dat is de reden dat ik weg ga bij ze!!!



    Ik heb nu met een ander hoster een gesprek gehad via de mail en die melden mij dat het bij hun wel maf en dat ze ook nog kunnen helpen met alles klinkt al beter ik hou jullie op de hoogte.



  • goedemiddag Aaron


    ik heb nu dit

    • Snelheidsnelheid_5.svg
    • SSD Opslag60 GB
    • Premium dataverkeerOnbeperkt
    • DomeinenOnbeperkt
    • GebruikersOnbeperkt
    • CPU12 cores
    • RAM8 GB
    • SLA SupportPremium
    • DDoS beveiligingActief
    • Gratis Wildcard SSL
    • Max 7 backup per dag tot 60 dagen

    meer dit gedruik niet geheel hoor

    maar zo iets zoek ik wel

    ik denk dat dit genog is

    25 GB webruimte

    Onbeperkt dataverkeer

    Maximaal 50 gebruikers

    Onbeperkt domeinnamen

    Onbeperkte e-mailboxen

    Onbeperkte MySQL databases

    Litespeed & Redis caching

    Alle PHP versies

    Snelheid icoon Resources per gebruiker

    2 cores CPU

    2 GB RAM

    WordPress icoon 1-Klik website installatie

    Wordpress, Joomla, Magento

    en 400+ andere scripts

    Icon%201.svgGeen setupkosten

    Gratis SSL certificaten voor alle websites

    Icon%201.svg Onbeperkt mailboxen

    Icon%201.svg Onbeperkt E-mailaliassen

    Icon%201.svg Spamfilter inbegrepen

    Icon%201.svg Webmail inbegrepen

    Icon%201.svg IMAP/POP e-mailaccounts

    Icon%201.svg Afwezigheidsberichten

    Icon%201.svg Catch-all e-mailadressen

    Icon%201.svg DNS beheer inbegrepen

    Icon%201.svg Zelf PHP versie kiezen

    Icon%201.svg Onbeperkt subdomeinen

    Icon%201.svg FTP toegang inbegrepen

    Icon%201.svg Back-ups

    Icon%201.svg HTTPS & SSL ondersteuning

    Icon%201.svg Cronjobs

    Icon%201.svg Toegang tot HTTP logs

    Icon%201.svg Gratis SSL certificaten

  • Misschien voor Aaron dan handig om te weten buiten de opslag wat je nodig hebt aan requirements?
    Ik heb het even opgezocht: https://docs.nextcloud.com/ser…/system_requirements.html

    Verder word er nu gebruikt gemaakt van de community self hosted versie, deze is gratis en gemaakt voor een shared webhost.

    Echter zoals ik al zei, zou ik dit op een vps gaan draaien.


    Je kan de images/dockers/installatie bestanden hier vinden: https://nextcloud.com/install/#instructions-server

  • goedemiddag Jeroen.G



    ik snap niets van jou bericht sorry ben niet echt thuis met NEXTCLOUD sorry


    ik heb net een nieuwe server / hoster ingekocht voor twee jaar dus hoop dat dit niet voor niets is.


    misschien kan en wil je mij meer info geven wat het probleem kan zijn als ik het niet op een vps draai ik hoor het wel van je bedankt

  • ik snap niets van jou bericht sorry ben niet echt thuis met NEXTCLOUD sorry

    Dit is toch het systeem waar je mee werkt toch?


    misschien kan en wil je mij meer info geven wat het probleem kan zijn als ik het niet op een vps draai ik hoor het wel van je bedankt

    Het voordeel van een VPS is dat je alles in eigen beheer hebt, wat je nu doet is een cloud dienst draaien op een shared webhost.

    Wat een hostings dienst voor een shared hosting kan zeggen is dat Nextcloud te zwaar is hier voor, als je collaga's van de shared host klachten gaan indienen om dat het te traag word, dan kunnen ze je offline trekken. Bijkomend nadeel is dat jij niks aan anti virus kunt doen en dus kwetsbaar bent voor spy/mallware.


    Op een VPS heb je veel meer rekenkracht, een eigen omgeving (zie het als een extra pc die altijd online is).

    Je kan daar ook een anti virus ect ect bij gooien als je wilt.

    Je hebt geen last van anderen, het is echt jou virtuele machine met eigen ip.

    Je updates heb je zelf in de hand, stel je draait de docker, dan kun je de applicatie zelf eenvoudig beheren.


    Ik hoop dat je zo voldoende informatie hebt, en nextcloud kan op een shared host, maar ik denk dat het beter draait op een VPS.

  • Ik zelf heb geen eigen server, ook geen bedrijf hier in.


    Ik huur wel eens ooit een vps, meestal is dit wel een azure server via microsoft.

    Voor mij en mijn stichting te betalen, hier begroten we op maar een vrij dure oplossing.


    Voor jou advieseer ik, kijk eens rond, Transip, vimexx, versio,hostnet en nog veel meer er zijn taloze vps boeren.

    Voor een project waar ik aan mee werk, hebben ze hun linux vps hier gehaald: https://allgeniushost.com/nvme-vps-hosting/


    Vraag je eigen ook goed af wat je zoekt, verdiep je eens in de software die je host.

    En heb je er ervaring mee? zo nee, ga eerst eens thuis kijken op een oude pc of je het werkend krijgt.


    Er zijn overigs zowel voor Linux distro's als Windows tientallen tutorial voor vps hosting.

    Zelf zou ik gaan voor een soort van volgende setup:


    Maar dat is hoe ik het zou doen.


    Je zult zelf op ontdekkingstocht moeten gaan als je een cloudoplossing goedkoop wilt.

    Zelf leren is met vallen en op staan.


    En heb je trouwens ooit gekeken naar gewoon een NAS?

    Synology Drive is een uitermate geschikt pakket met wat jij zoekt denk ik.


    Succes

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!