Posts by Aaron

    Ik gebruik hiervoor al jaren No-ip.


    Ideaal voor als je ipadres veranderd ect ect.

    Ik wil zo weinig mogelijk externe diensten raadplegen, daarmee zoek ik de mogelijkheid om dit met een script te kunnen doen.


    We bewaren backups op een 2de gekoppelde schijf, maar graag hebben we nog een extra backup @home.

    en dan crasht de provider en heb je helemaal niets meer.

    We hebben verbinding via de draad thuis & een 5G backup van een andere provider. Een backup batterij is ook aangesloten.

    Goedemiddag allemaal,


    Ik draai al enige tijd een VPS met DirectAdmin, waarbij back-ups worden gemaakt en naar mijn Synology thuis worden gestuurd.

    De back-up wordt via FTP naar een specifiek subdomein gestuurd. Het DNS van dit subdomein is uiteraard het IP-adres van mijn thuisnetwerk.


    Dit werkt prima, maar als het IP-adres van thuis verandert, worden er geen back-ups meer gemaakt.


    Ik ben dus op zoek naar een manier om elke 24 uur via mijn Synology het IP-adres van thuis te controleren en indien nodig bij te werken.

    Ik heb al wat onderzoek gedaan en ontdekt dat ik via PHP het IP-adres kan controleren en dit kan vergelijken met de DirectAdmin API. Echter, het updaten lukt me helemaal niet.


    Heeft iemand een idee?

    Wat gebeurt er dan? Heb je al gekeken wat er gebeurt met de CSS?
    De inspectietool van de browser erbij gepakt om te kijken wat de CSS-file doet, en of deze wat anders teruggeeft dan een HTTP 200?


    Meten is weten!

    Na een lange tijd heb ik het terug.
    Via console zie ik:

    Code
    [Error] TypeError: window.it_jQuery is not a function. (In 'window.it_jQuery(document)', 'window.it_jQuery' is undefined)
        Globale code (index.raw:27)
    
    [Error] SyntaxError: Unexpected token '<'
        (anonieme functie) (i.js:1)

    Precies of er iets defect is in de code

    14 oktober markeert een belangrijke dag in de wereld van technologie, innovatie en kwaliteitsbeheer: World Standards Day. Deze dag is in het leven geroepen om het cruciale belang van internationale normen te benadrukken. In een wereld die steeds meer verbonden en geïntegreerd raakt, spelen deze normen een sleutelrol in het waarborgen van kwaliteit, veiligheid en efficiëntie. Dit artikel duikt dieper in het belang van standaardisatie en waarom het meer aandacht verdient.


    Wat zijn internationale normen?

    Internationale normen zijn afspraken die zijn ontwikkeld door erkende organisaties zoals de International Organization for Standardization (ISO), de International Electrotechnical Commission (IEC), en de International Telecommunication Union (ITU). Deze normen zorgen voor een uniforme aanpak in de productie, het ontwerp en de implementatie van producten en diensten, variërend van elektronica tot voedselveiligheid.


    Waarom zijn ze belangrijk?


    Kwaliteitsborging

    Een van de meest voor de hand liggende voordelen van internationale normen is kwaliteitsborging. Door te voldoen aan vastgestelde normen, kunnen bedrijven en fabrikanten de kwaliteit van hun producten en diensten garanderen.


    Veiligheid en Bescherming

    Normen spelen ook een cruciale rol in het waarborgen van de veiligheid van consumenten. Of het nu gaat om de veiligheid van elektrische apparaten of de hygiëne van voedselproducten, normen zorgen ervoor dat producten en diensten voldoen aan strikte veiligheidseisen.


    Bevordering van Innovatie

    Standaardisatie kan ook innovatie stimuleren. Door een gemeenschappelijke basis te bieden, maken normen het voor bedrijven makkelijker om op elkaar voort te bouwen, wat leidt tot snellere en meer effectieve innovatie.


    World Standards Day: Een Dag van Bewustwording

    Elk jaar heeft World Standards Day een ander thema dat zich richt op een specifiek aspect van standaardisatie. Of het nu gaat om duurzaamheid, digitale transformatie of consumentenbescherming, de dag biedt een platform om het bewustzijn te vergroten en het belang van normen in de moderne wereld te benadrukken.



    World Standards Day is meer dan alleen een dag op de kalender; het is een oproep tot actie voor bedrijven, beleidsmakers en consumenten om het belang van internationale normen te erkennen. In een wereld die steeds complexer wordt, bieden deze normen een fundament van stabiliteit en betrouwbaarheid. Laten we deze dag gebruiken om het belang van standaardisatie te vieren en te erkennen hoe het bijdraagt aan een betere, veiligere en meer efficiënte wereld.

    21 september is Wereld Alzheimer Dag, een dag om bewustzijn te creëren en de strijd tegen deze verwoestende ziekte te ondersteunen. Terwijl de medische gemeenschap hard werkt aan het vinden van een genezing, speelt informatietechnologie (IT) een steeds grotere rol in het versnellen van dit onderzoek.


    Big Data en Machine Learning: Een Nieuwe Hoop


    Volgens de Alzheimer's Association, is big data-analyse een van de meest veelbelovende gebieden in Alzheimeronderzoek. Machine learning algoritmen kunnen grote datasets analyseren om patronen te identificeren die voor mensen moeilijk te herkennen zijn. Dit kan variëren van het herkennen van vroege symptomen tot het voorspellen van de effectiviteit van medicijnen op individuele patiënten.


    Case Study: AI voor Vroege Diagnose

    Recente onderzoeken hebben aangetoond dat kunstmatige intelligentie (AI) kan helpen bij het vroegtijdig detecteren van Alzheimer door het analyseren van hersenscans en andere medische gegevens. Vroege diagnose is cruciaal voor het vertragen van de progressie van de ziekte en kan de kwaliteit van leven voor patiënten aanzienlijk verbeteren.


    Telemedicine en Remote Monitoring

    De pandemie heeft de adoptie van telemedicine versneld, en dit heeft ook implicaties voor Alzheimerzorg. Door gebruik te maken van IT kunnen artsen op afstand patiënten monitoren en tijdig ingrijpen, wat vooral nuttig is voor patiënten die in afgelegen gebieden wonen.



    Terwijl de wereld stilstaat bij Wereld Alzheimer Dag, is het belangrijk om de revolutionaire impact van IT op Alzheimeronderzoek te erkennen. Van big data en AI tot telemedicine en IoT, IT biedt nieuwe en opwindende mogelijkheden om deze verwoestende ziekte te bestrijden. Het is een tijd van hoop en innovatie, en IT staat in het middelpunt van deze vooruitgang.

    Intel heeft een belangrijke aankondiging gedaan die de wereld van connectiviteit op zijn kop kan zetten. Met de introductie van Thunderbolt 5 belooft het bedrijf een revolutie in de manier waarop we onze apparaten verbinden, met snelheden en bandbreedte die we nog nooit eerder hebben gezien.


    Wat is er Nieuw?


    Thunderbolt 5 is niet zomaar een kleine update; het is een gigantische sprong voorwaarts. De nieuwe standaard biedt een indrukwekkende 80 Gbps aan bidirectionele bandbreedte. Maar dat is nog niet alles; met de nieuwe Bandwidth Boost-technologie kan dit zelfs worden opgevoerd tot 120 Gbps voor video-intensieve toepassingen. Ter vergelijking: Thunderbolt 4 biedt maximale snelheden van 40 Gbps.


    Technische Specificaties


    Naast de verhoogde snelheden heeft Thunderbolt 5 ook andere technische verbeteringen. De nieuwe specificatie heeft een verdubbeling van de PCI Express-datadoorvoer en bandbreedte van Thunderbolt Networking. Bovendien introduceert het een nieuwe signaaltechnologie, PAM-3, die de prestaties met printplaten, connectoren en passieve kabels verhoogt.


    Compatibiliteit


    Een van de grootste voordelen van Thunderbolt 5 is de achterwaartse compatibiliteit. De nieuwe standaard is gebouwd op industriestandaarden zoals USB4 V2, DisplayPort 2.1 en PCI Express Gen 4. Dit betekent dat het compatibel zal zijn met eerdere versies van Thunderbolt en USB, waardoor de overgang naar deze nieuwe technologie soepeler zal verlopen.

    Het opladen van onze smartphones en andere elektronische apparaten is een dagelijkse routine geworden.

    Echter, niet alle oplaadopties zijn even veilig.


    Men waarschuwt voor openbare oplaadstations


    De politie heeft onlangs een waarschuwing uitgegeven over het gebruik van openbare USB-oplaadstations, zoals die te vinden zijn op luchthavens en in winkelcentra. Volgens de politie kunnen deze stations worden gebruikt om malware en monitoringsoftware te verspreiden. De instantie adviseert om je eigen oplader en USB-kabel te gebruiken en een stopcontact te zoeken voor het opladen van je apparaten.


    Risico's van Openbare USB-Oplaadstations


    Verspreiding van Malware

    Deze stations kunnen gecompromitteerd zijn en malware of spyware op je apparaat installeren.


    Datalekken

    USB-kabels worden niet alleen gebruikt voor het opladen, maar ook voor datatransfer. Een gecompromitteerde USB-poort kan toegang geven tot je persoonlijke gegevens.


    Lage Kwaliteit

    Openbare oplaadstations kunnen defect of van lage kwaliteit zijn, wat kan leiden tot schade aan je apparaat.

    De Veiligheid van je Eigen Oplader



    Het is van cruciaal belang om bewust te zijn van de risico's die gepaard gaan met het opladen van je apparaten in openbare ruimtes. Het gebruik van je eigen oplader is de veiligste optie en wordt sterk aanbevolen door betrouwbare instanties.

    En wat houdt de 'reparatie' in?

    Herinstalleert de laatste versie opnieuw. Met behoud van data.

    Wat gebeurt er dan? Heb je al gekeken wat er gebeurt met de CSS?
    De inspectietool van de browser erbij gepakt om te kijken wat de CSS-file doet, en of deze wat anders teruggeeft dan een HTTP 200?


    Meten is weten!

    Goede vraag, ik heb hier nog nooit naar gekeken, wat onverstandig van me.

    Ik wou dit steeds dit zo snel mogelijk herstellen.

    Mocht dit in de toekomst weer voorkomen, dan zal ik het zeker onderzoeken, bedankt voor de tip

    Ik heb hier eigenlijk niets, puur uit eigen keuze. Enigste dat hier slim is, is mijn verwarming die ik kan beheren met mijn gsm.


    Ik ben enorm gesteld op mijn privacy (zelfs gsm gebruik is tot het minieme).


    Hebben jullie geen 'schrik' voor jullie privacy?

    Voorlopig geen schrik.
    Elk toestel heeft een eigen wachtwoord samen let de nodige firewall instellingen ervoor.
    Ik gebruik Watchguard als Firewall

    Hallo ICTScripters-community,


    Allereerst willen we alle schoolgaande jeugd een fantastisch en succesvol nieuw schooljaar toewensen! Of je nu een beginnende student bent of al jaren ervaring hebt, we hopen dat dit jaar vol zit met nieuwe kansen, uitdagingen en natuurlijk veel leerplezier.

    Forum Herverdeling

    We zijn achter de schermen druk bezig met het herindelen van het forum om jullie ervaring nog beter te maken. We hebben al enkele interessante ideeën in gedachten, maar we zijn vooral benieuwd naar jullie input. Welke categorieën vinden jullie onmisbaar op ICTScripters? Welke onderwerpen zouden meer aandacht moeten krijgen? Laat het ons weten, want jullie suggesties zijn van harte welkom!

    Blijf op de Hoogte

    Dit is slechts het begin; er staan nog veel meer vernieuwingen en updates op de planning. Houd onze aankondigingen in de gaten om op de hoogte te blijven van alle spannende veranderingen die eraan komen.


    We kijken uit naar een geweldig schooljaar en een nog betere toekomst voor onze community!


    Met vriendelijke groet,

    Het ICTScripters Team

    We ervaren regelmatig problemen met Installatron op onze VPS.


    Hoewel het systeem over het algemeen goed functioneert, treden er problemen op met de layout van Installatron na serverupdates of na verloop van tijd. Het lijkt alsof de CSS dan niet meer correct functioneert. Na reparatie werkt alles echter weer zoals het hoort.


    Heeft iemand enig idee wat de oorzaak van dit probleem zou kunnen zijn? Nog belangrijker: heeft iemand suggesties voor het voorkomen of oplossen van dit issue?

    Vandaag is het precies 25 jaar geleden dat Apple de allereerste iMac introduceerde. Gelanceerd op 15 augustus 1998, was de iMac een revolutionair product dat zich onderscheidde met zijn opvallende doorzichtige behuizing en een 15-inch CRT-scherm. Het was een radicale afwijking van de conventionele computerontwerpen van die tijd.

    De iMac was pionier op vele fronten, zoals de adoptie van USB en FireWire, en nam tegelijkertijd afscheid van de floppy drive en andere verouderde poorten. Uitgerust met een PowerPC G3-processor, een harde schijf van 4GB, 32MB RAM, een cd-drive, twee USB-poorten en een Ethernet-poort, weerspiegelde de iMac het groeiende belang van internetconnectiviteit in die periode.


    Door de jaren heen heeft het design van de iMac verschillende transformaties ondergaan. In 2002 werd de iMac G4 geïntroduceerd met een unieke koepelbasis en een plat scherm. In 2004 zagen we de iMac G5, waarbij alle componenten achter het scherm waren geïntegreerd, wat de norm werd voor toekomstige all-in-one ontwerpen. De iMac kreeg in 2007 een aluminium en glazen unibody, en in 2014 werd een Retina-display toegevoegd. In 2017 introduceerde Apple de "iMac Pro" en in 2021 werd de iMac opnieuw volledig herontworpen met de overstap naar Apple silicon.


    Terwijl de iMac deze belangrijke mijlpaal bereikt, blijft het de toonaangevende all-in-one computer en een prominent product in Apple's assortiment. Er zijn geruchten dat er later dit jaar een vernieuwd model met de M3-chip wordt gelanceerd en dat Apple in de toekomst mogelijk een nog grotere en krachtigere iMac Pro op de markt brengt.