Posts by Aaron

Hallo,

Nu ik volledig zelfstandig ben geworden, wil ik tijd maken om af en toe eens naar een event te gaan.

Events met IT (Hacking, developent, nieuwigheden,...) gerelateerde zaken ben ik geintereseerd in alsook voor bedrijven (marketing,...).

Welke events raden jullie aan om te doen of kennen jullie handige websites waar dit regelmatig op komt? De afstand liefst in België of Nederland.

Suggesties?

Aaron

Ik heb dit altijd als voorbeeld gebruikt om te leren programmeren. Volgende wat ik leerde via Udemy was ethical hacking. En teste dit wel eens uit op die scripts. Om dan later te fixen (of te leren vermijden)

volgende wat ik oefende met deze scripts was het ombouwen van oude code naar nieuwe code en vergelijken.

Dit was voor mij althans een zeer goede leerschool

Beste,

Indien u nog steeds hulp zoekt mag u mij een priveberichtje sturen, ik kan alle instellingen en configuratie eens met u overlopen en juist zetten.

Goedeavond,

ik heb een VPS die draait op vCPU en SSD schijven.
    We gaan overschakelen naar Dedicated CPU en NMVe schijven.
    Dit met 2 ipv4 en 2 ipv6 adressen.

De server draait op centos 7.9, we gaan intussen ook overschakelen naar almalinux.

90% van de klanten gebruikt onze hostname als imap configuratie. Waardoor het moeilijk is om een nieuwe server te gaan configureren met dezelfde hostname zonder downtime.

Ongeveer 600GB aan data van klanten.

Hoe zet ik het best alles over?

Ik dacht om een domein aan te kopen die zal dienen om in te loggen op de server + dienen als hostname.
    Alles instellen en eenmaal ik de klanten ga overzetten. De mails (exim) even uitschakelen om geen verlies te hebben in mails en klanten per groep van bv 100 gb over te zetten. Daarna op de nieuwe server de “oude” hostname (subdomein) aanmaken en beveiligen zodat klanten hier geen last van hebben omdat de instellingen hetzelde kunnen blijven.

uiteraard zijn ideetjes en tips welkom.

Aaron

lokale testserver?
    anders kom ik toch uit bij een Storage server, maar daar heb je NAS al voor neem ik aan.

Misschien een VM server, geen idee, heb hier het zelfde probleem, zit het HDDs van 300GB tot aan 2TB.

Ik heb een Synology DS920+ waarbij ik deze reeds als testserver gebruik.

Goedenavond,

ik heb de laatste tijd meer en meer schijven liggen in "overschot". Oude schijven van klanten die ik omzet naar grotere schijven.
    Het gaat om:
    - SSD's van 240 -> 480 GB
    - 2,5" HDD 500GB tot 1TB
    - 3,5" HDD 500GB tot 1TB

ik heb in totaal gemakkelijk 15 TB liggen.
    Naast dit heb ik al een Synology NAS draaien met 64 TB in.

Enig idee wat ik nog zou kunnen doen met de schijven? (het zou jammer zijn als ik ze zou weg smijten)
    Ze zijn getest en alle schijven die ik nog heb liggen zijn nog in perfect tot uitstekende staat.

Aaron

Hallo,

Wegens een klant van mij die stopt met zijn zaak, en hij het domein niet meer nodig heeft.
    Verkoop ik het domein.

tuinentd.be

Mag weg voor 10 € + btw
    Staat nu bij TransIP

Aaron

Niet dat ik niet meer wil, naast het bovengenoemde heb ik ook een groeiend bedrijf die meer tijd vraagt.
    + Merkte dat ik er meer alleen voor stond als Team (zeker voor niemand persoonlijk bedoeld). Waardoor mijn motivatie ook zakte.

Toevoeging van K.Rens: ik heb meermaals geprobeerd te bellen en ook gevraagd mij terug te bellen.
    Dit is ook niet gebeurd.
    Ik sluit daarom nu dit topic. Vergeven en vergeten, alleen jammer dat het zo is moeten verlopen.
    Vee succes met je bedrijf! :)

Hallo,

Indien u nog geen vervanger gevonden heeft, mag u contact opnemen met mij.
    Ik kan u dezelfde webhosting geven die Versio reeds aan u gaf. Dit voor dezelfde prijs.

Stuur me maar even een privébericht als u meer info wenst.

Aaron

Hallo,

Ik heb sinds enkele jaren een webhosting server draaien met IMAP/POP3.
    Sinds enkele maanden krijg ik de vraag van klanten of het mogelijk is hun IMAP/POP3 te gaan laten omzetten naar Exchange.

Echter kan ik dit enkel door hun naar de "concurrenten" door te verwijzen.
    Sinds Dit jaar zijn we overgeschakeld naar Telenet CloudOffice (office 365).
    Nu had ik dit liever zelf willen hosten en onderhouden. (uiteraard eerst voldoende testen).

Wat heb ik exact nodig om een eigen Exchange server te maken? Hoeveel kost mij dit maandelijks?
    is dit verplicht met een Windows server? Of kan Linux ook?

Welke Software + Hardware heb ik nodig?
    Kan er mij hier iemand uitleg over geven? Of mij op weg helpen?

Met vriendelijke groeten,

Aaron

Beste leden,

Vooraleer ik beheerder werd, werden er een aantal dingen beloofd ( extra toegang, financieel,...)
    Echter zijn die zaken niet nagekomen (of nihil)

Tevens gaat Koen zelfs soms tegen de regels in, waardoor ik dan "gezaag" krijg van de leden waarom zij dit niet mogen doen. Opzich hebben de leden wel een punt....

Er zijn nog een aantal zaken waarbij de samenwerking niet goed tot stroef verloopt. Waardoor ik dus beslist heb om mijn functie neer te leggen.

Uiteraard kom ik wel nog af en toe naar de site & ben ik bereikbaar via skype, Whatsapp en dergelijke (te vinden op het profiel).

Met vriendelijke groeten,

Aaron

Ik koop dit van de persoon die hem maakt, dit is niet een apk die onrechtmatig is verkregen. Zoals je kan zien ziet de spel er ook anders uit dan die van Lion studios, het idee is wel het zelfde. Daarbij zullen de spellen die gekocht worden een reskin ondergaan, deze is nog niet in de playstore te vinden.

Milan

Als de topicstarter dit kan aantonen, dan is dit opzich geen probleem.

Graag beleefd houden en ontopic @Syntax.

De Topicstarter bied enkele spelletjes aan, die inderdaad lijken op andere games, indien je dit niet vertrouw of bewijs hebt dat dit illegaal is. Meld dit aan het ICT team.

Zoals hij aangeeft is het ook mogelijk om andere (uitgebreide) games te laten bouwen door hem (of via hem). In mijn ogen is hier niets mis mee.

Beste leden, bezoeker(s),

Na iets meer dan een maand op proef, mogen @Servertjee en @Jeroen.G het team vervoegen als Moderator.
    Ze hebben het in de eerste maand goed gedaan. Waarvoor proficiat!

Achter de schermen hebben we reeds updates uitgevoerd voor ICTscripters. Later volg meer hierover.
    Heb je zelf ideetjes/Tips/... Laat mij dit zekert weten! Samen maken we van ICTscripters een active community.

Zo, nu eerst even genieten van mijn zoon zijn eerste verjaardag :D

Aaron

Hallo,

Heb je het certificaat en de key gekopieerd naar je exim configuratie? Of je locatie aangepast?

Code
    #Voorbeeldlocatie
    ssl_cert = </etc/live/mail.example.com/fullchain.pem
    ssl_key = </etc/live/mail.example.com/privkey.pem

Naast dit moet je dan ook verbinden met je hostname om mails te ontvangen (inkomend en uitgaand: hosting.domein.be bijvoorbeeld).
    Tenzij je een certificaat hebt voor een domein, dan moet elk domein mail.domein.be gebruiken van het cerificaat.

Zelf ik heb een letsencrypt geinstalleerd op mijn exim en Dovecot. Zo hoef ik niet elk jaar dit te gaan aanpassen.
    Tevens is mijn FTP ook beveiligd.

Als je mij via privébericht uw hostname en domein doorgeeft kan ik dit wel even nakijken voor je.

Aaron

Hallo,

ik heb in het verleden ook beginnen bouwen met hun API, ik zal vanavond trachten enkele voorbeelden GET, POST, DELETE te tonen. Zo kan je ermee overweg.

Ik gebruikte ook postman (software) om de headers te lezen, samen met hun antwoorden. Zo kon ik verschillende fouten uitlezen en heb hierrond een correcte foutafhandeling gebouwd.

https://www.postman.com/downloads/

Ik vraag PSD omdat ik Photoshop heb, Vector kan en mag in princiepe ook.

Mijn website straalt blauw/wit uit. Graag een strak iets die erbij zou passen. Liefst niet teveel effecten of schaduwen.