Posts by Linkforsoad

    Voor een echt degelijk advies zul je toch een stuk duidelijker moeten zijn.


    Hoster? Oke, van wat? En vooral, welke applicaties ga je daarbij gebruiken? Wil je standaard webhosting aanbieden, of speciale varianten daarvan. Of misschien IRC-hosting, of image-hosting, of Ruby on Rails hosting? En aan welk OS zat je te denken?


    Geef daarnaast eens een indicatie van wat je ongeveer nodig denkt te gaan hebben. Heb je een idee van de hoeveelheid klanten waarover we gaan praten??

    "Server halen". Ik begrijp fysiek, dus een bak met hardware? Dan is deze vraag namelijk eigenlijk hetzelfde als "ik heb $35.000, wat is een goede auto?". Oftewel, te weinig informatie.


    Vwb. beveiliging voor onder andere DDoS aanvallen blijf ik de RioRey aanraden, al zitten daar ook de nodige kosten aan. Daarnaast is DDoS beveiliging het verkeerde woord, want er zijn veel verschillende manieren om DDoS aanvallen te doen. In geval van tien-duizenden pakketten versturen op jouw machine vanaf 100.000 IP's is er handmatig weinig te doen en wordt het pakketjes droppen. Goede firewall-regeling kan helpen.


    Vragen ze echter 100.00-den keren een zwaar script op, zoals bijvoorbeeld een pagina met veel data en berekeningen, dan is het je eigen probleem en zul je dat script aan moeten passen / een limiet qua opvragingen op zetten / caching toepassen aan de kant van de server e.d.


    Vertel eens wat meer over wat je wilt gaan serveren bijvoorbeeld. En waar komt de machine te staan? Colocatie in een fatsoenlijk DC, of thuis in de kelder? Moet er nog rekening worden gehouden met service agreements?

    Heel simpel staat het er inderdaad uitgelegd, maar aan de reacties van TS te zien snapt hij dat niet......... Dat is de reden voor het doorvragen. Of is hulp bieden niet het doel van deze discussie?


    Als je echt een stabiele server-oplossing wil, en ja daar kom ik weer, raad ik Windows sowieso af. Niet omdat ik een anti-Windows-figuur ben, maar omdat Windows teveel onderhoud nodig heeft in de vorm van bijvoorbeeld Updates. Maar je hebt ook kosten aan virusbeveiliging, malwarebeveiliging en al die muk. Om nog niet eens te spreken over de Windows licentie zelf.

    Heel kort door de bocht ja, maar in bijvoorbeeld mijn situatie werkt het al niet. Daarom even in afwachting van een reactie van TS met uitleg van zijn situatie zodat een gepaste oplossing kan worden geboden.

    Inderdaad een combinatie van e-mailadres en contactformulier. Voor een kort berichtje is een formuliertje handig, maar bij een langer verhaal is het heel irritant om in zo'n stom text-boxje te moeten typen en is een e-mailadres handiger.

    Yup, Chrome gebruiker hier. Chrome for Mac op de Mac en Chromium (Open Source project achter Chrome) op de Debian bak.


    Safari blijf ik te traag vinden, Opera te weinig ondersteund en Firefox trekt me teveel geheugen. Al gebruik ik Firefox soms wel met o.a. Firebug. Oh, en Safari soms omdat die onder de "Developer" bar een simpele optie heeft om je User Agent aan te passen zonder dat ik in de config hoef te gaan trekken (FF).

    Je denkt te makkelijk. Elk land heeft zijn eigen wetten waar je je aan moet houden, elk land heeft zijn eigen oplossing van '06-lijnen', elk land heeft blablabla.............. Zo gemakkelijk is het niet, sorry. Misschien dat je zoiets als Fast50-bedrijf lukt, maar zelfs dan.

    Citaat van habib10

    Iets anders dan paypal. die gebruik ik al maar ik heb micropayments voor wallie en bellen het meest nodig.


    Vwb Wallie kun je volgens mij een contract sluiten met de eigenaar van die toko. Bellen? Da's niks. Je bedoelt betalen via 0900-lijnen? Ik weet niet hoe groot je toko is, maar ik denk dat je dat kunt vergeten. Als je dat wereldwijd wilt..........


    Heel wereld = hele wereld. ABN.

    Oh, idd, ik kijk verkeerd. Dacht dat het == was, t'is !=. Dan klopt bovenstaande inderdaad, sorry!


    Extreme Zou je direct kunnen stoppen met mij woorden in de mond leggen? Ik zeg niet dat hij verkeerde code heeft geleverd, ik had het idee een fout te zien.