Posts by L.Groot

    Hallo ICT'ers,


    Ik ben bezig met een project voor een zwembad die een rooster website wil hebben. Het moet hier mogelijk zijn om een rooster te maken en daarbij moeten medewerkers voorkeuren voor het rooster kunnen opgeven. Dit alles werkt, maar met het weergaven van de voorkeuren bij de juiste datum stuit ik op een probleem: hij geeft momenteel de voorkeur ook weer op 1 en 2 dagen eerder, terwijl dat niet zou moeten. De SQL van de voorkeuren ziet er zo uit:


    id - int(250)
    user - int(250)
    period - int(250)
    date_from - datetime
    date_to - datetime
    reason - int(1)
    reason_desc - varchar(50)


    Stel je voor een medewerker geeft een voorkeur op dat hij een hele dag vrij wenst te zijn, in de database komt er dan een record bij:


    id - 1
    user - 5
    period - 6 (verwijst naar de periode waar het rooster in loopt)
    date_from - 2016-08-10 00:00:00
    date_to - 2016-08-10 23:59:59
    reason - 1
    reason_desc - vrij


    Nu moet dit record dus komen bij de juiste te roosteren dag (10 augustus 2016). Het kan echter ook zijn dat er een voorkeur voor een gehele periode opgegeven wordt (meerdere dagen). In elk geval kan elke medewerker per dag (ook al is het maar een voorkeur voor een paar uur op die dag) maximaal één voorkeur opgeven. Het is belangrijk dat als er een voorkeur van 9 augustus 00:00:00 t/m 11 augustus 23:59:59 opgegeven wordt, dat deze dus op zowel 9, als 10, als 11 augustus zichtbaar is en dus uit de tabel gehaald wordt.


    De query die ik nu gebruik is deze:

    SQL
    SELECT UNIX_TIMESTAMP(date_from) as van, UNIX_TIMESTAMP(date_to) as tot, reason, reason_desc FROM voorkeuren WHERE user='".$emp_sel['id']."' AND period='".$periode['id']."' AND ((UNIX_TIMESTAMP(date_from) <= '".$date_from."' && UNIX_TIMESTAMP(date_to) >= '".$date_to."') OR (UNIX_TIMESTAMP(date_from) <= '".$date_from."' AND UNIX_TIMESTAMP(date_to) <= '".$date_to."' AND UNIX_TIMESTAMP(date_to) >= '".$date_from."') || (UNIX_TIMESTAMP(date_from) >= '".$date_from."' && (UNIX_TIMESTAMP(date_to) <= '".$date_to."' || UNIX_TIMESTAMP(date_to) >= '".$date_from."'))) ORDER BY date_from ASC LIMIT 1


    $date_from verwijst naar een variabele die de UNIX TIMESTAMP van het begin van de dag bevat, bijvoorbeeld die van 10 augustus 00:00:00. $date_to verwijst naar een variabele die de UNIX TIMESTAMP van het einde van de dag bevat, bijvoorbeeld die van 10 augustus 23:59:59.


    De entry zoals bovenstaande zorgt er in de bovenstaande query echter voor dat die voorkeur zowel op 8, 9 als 10 augustus zichtbaar is. Hoe zorg ik ervoor dat deze alleen op de 10e zichtbaar is, waarvoor de entry ook bedoeld is?


    Ik heb al uren naar de query gekeken maar ik kom er gewoon niet uit.. Wie zou me misschien een handje willen helpen met het oplossen van deze query?


    Alvast heel erg bedankt!


    Met vriendelijke groet,


    Lars Groot

    Mijn excuses voor deze late reactie! Ik was zo druk, dat ik geen tijd had om te programmeren, maar ben er zojuist weer mee verder gegaan en met behulp van FangorN is het me gelukt.


    Hartelijk dank!!


    Wat betreft de from kolomnaam, daar ben ik het mee eens, het is geen goede keuze voor een kolom.


    Bij ons kun je elke dag ingeroosterd worden, tenzij het je standaard dag vrij is, of je verlof voor aanvraagt. Echter, de app geeft gewoon het rooster weer wat in een ander programma gemaakt is. Deze functie is er om te kijken wie er niet werkt, om zo te kunnen kijken wie eventueel je dienst over kan nemen. Daarin hoeven verder vaste vrije dagen etc. niet in te worden meegenomen.


    Iedereen hartelijk dank voor het meedenken!!

    Hallo iedereen!


    Ik ben weer bezig om de personeelsapp van onze afdeling te verbeteren. Dit wil ik gaan doen door een lijst te maken van medewerkers die op een geselecteerde dag vrij zijn, weer te geven. Het probleem is, dat de SQL structuur daar niet op gemaakt is, en dat ik niet weet met welke query ik dat op kan halen.


    De structuur ziet er als volgt uit:


    Tabel "employees"
    Hierin staan alle medewerkers.
    id int(150)
    name varchar(150)
    name_wh varchar(150)


    Tabel "working_hours"
    Hierin staan alle diensten.
    id int(250)
    employee int(150)
    date date
    code varchar(10)
    from time
    till time


    En de kolom employee uit de tabel employees staat dus gelijk aan het id uit de tabel working_hours.


    En de bedoeling is nu, om uit de tabel employees alle medewerkers te halen die in tabel working_hours op een gespecificeerde dag geen dienst (is gelijk aan entry in de tabel) hebben.


    Zelf dacht ik deze query, maar die geeft alle employees weer, ook die gewoon een dienst hebben op de aangegeven dag.

    SQL
    SELECT name FROM employees LEFT JOIN working_hours ON employees.id != working_hours.employee WHERE working_hours.date='2015-07-09'

    Alvast heel erg bedankt voor het meedenken!



    Groetjes,


    Lars

    Luc, Ferhat, Jeffrey, Mitchell en Diestro hartelijk dank!


    En Diestro, ik kan dat beamen en alleen maar mee eens zijn ;). Helaas zijn er momenten in je leven waarin je keuzes moet maken. En mijn keuze tussen toerisme/talen en ICT heb ik snel kunnen maken.


    Dat neemt niet weg dat ik niet meer met ICT bezig ben, ik behoud nog wel mn bedrijf, maar ik leg de focus meer bij zwembaden en de Duitse taal ;).

    Let wel op of de prijzen inclusief of exclusief BTW staan vermeldt, en of het niet een lokkertje is. Vaak bij bedrijven zoals Versio is het 2e jaar duurder dan het 1e jaar. Uiteraard kun je je domeinnaam na het 1e jaar gewoon opzeggen, maar als de naam belangrijk is is dat misschien niet handig.


    Goed onderzoek is dus het halve werk. Zelf heb ik al mijn domeinnamen bij http://www.mijndomeinreseller.nl maar dat is alleen interessant als je heel veel domeinnamen hebt of deze voor klanten moet registreren (in mijn geval).

    Je weet dat je een nieuw topic aangemaakt hebt?
    Ik denk dat dit bedoeld was als een reactie ergens op, daarom een slotje op dit topic.


    Gelieve de volgende keer beter te controleren welke actie je uitvoert.

    Het is wel echt regenboog kleuren qua ranken.
    Kun je niet gewoon naast je naam een icoontje neerzetten of alleen als je diegene zijn profiel bekijkt.


    Omdat iedereen een rank kan instellen en zodoende ook een titel van ons kan gebruiken om dat te "misbruiken" is dat niet echt handig. Een andere kleur dan zwart voorkomt dat en onderscheid de functie van het desbetreffende teamlid. Het staat in elke post omdat de meeste leden niet het profiel gaat bezoeken om te kijken welke functie een persoon bij ICTscripters heeft. Overigens denken wij liever aan voorkomen dan genezen, m.a.w. fraude van identiteit tegengaan door kleurgebruik geniet de voorkeur boven eens in de zoveel tijd profielen of accounts te moeten aanpassen/bannen.


    Dit is overigens al zo sinds het begin van CriminalsPoint en het was nooit een issue, dus ben wel benieuwd waarom dat nu wel zo is?

    Heb je wel geluk gehad! En wat Mark zegt klopt inderdaad, als je geld overmaakt naar iets of iemand die je niet kent kun je beter sowieso het geld niet als gift versturen. Als het een bedrijf is, je hebt er eerder zaken mee gedaan en je weet dat adresgegevens, KvK én BTW-nummer kloppen, zou je zoiets wel kunnen doen. Maar ja, weegt onzekerheid echt op tegen een paar cent meer betalen?

    Ik heb een DirectAdmin reseller account, en inkoop kost mij het volgende:
    - $89 lifetime
    - $5 per maand


    Dus met omrekenen naar euro en wat provisie erbij kom je al snel op een kleine €100 lifetime en €6 per maand voor een normale licentie.

    Je oplossing is volgens mij vrij goed. Met file_get_contents of cURL haal je de HTML van een webpagina op. Je kunt dus de gebruiker parameters aan jou laten meegeven. Jij genereerd vervolgens de complete HTML output en die kan je gewoon met echo door de gebruiker laten weergeven. Je kunt ook wat waardes teruggeven en die bijvoorbeeld met | scheiden. Die waardes kun je vervolgens in PHP weer verwerken bij de gebruiker.


    Ik weet niet precies wat vereist is, maar hopelijk helpt dit je.

    Zoiets is wel vrij makkelijk te programmeren. Ik denk dat er wel programmeurs hier zijn die zoiets voor een euro of xx high - xxx low zouden kunnen maken.

    Volgens mij heeft PLESK deze functie niet, dus dan zou je een hosting (of sowieso beter een VPS) bij een partij als TransIP moeten nemen.

    Het kan wel met Microsoft Windows Server 2008/2012 alleen dat is (mits je het legaal doet) een dure aangelegenheid en voor privé gebruik ook niet het meest ideale..

    Zoo het is alweer even geleden dat ik hier voor het laatste in gepost heb, maar heb weer een nummertje die ik wil weten :).
    Hij komt voor in dit filmpje van het vroegere MiddenInDeNachtRick:

    External Content www.youtube.com
    Content embedded from external sources will not be displayed without your consent.
    Through the activation of external content, you agree that personal data may be transferred to third party platforms. We have provided more information on this in our privacy policy.


    En dan vanaf 0:29 tot ongeveer 0:42 op de achtergrond hoor je dat nummer (terwijl Rick van Velthuysen er doorheen blêrt).
    Het nummer is sowieso van 2008 of éérder (sinds MIDNR maar tot 2008 bestaan heeft).


    Als iemand hem weet hoor ik het graag!

    Super handig! Want dat zou betekenen dat ik eindelijk mijn Epson TM-T20 bonprinter erop kan aansluiten (werkt alleen met Windows en MacOsX) dus dat opent voor mij weer mogelijkheden.