• Hallo,

Wat wellicht voor sommige bekend is door mijn andere topic " Product verkopen " . Dat ik al een hele tijd aan een de zelfde product werk.

Nu kom ik aan bij het verkopen van het product. Ook daarbij zit veel vooraf gaand werk. Ik wil dus een systeem maken wat te vergelijken is zoals MijnMaffia, OnlineGameManager etc.

Wanneer de klant zich aanmeld op de website. Moet er een subdomein of een map worden aangemaakt met mijn source die ik ontwikkeld heb er in.
    Ook daarvoor moet dus een nieuwe config file worden aan gemaakt zodat het een nieuwe verbinding kan leggen naar een database (allemaal automatisch aanmaken). Ook de MySQL moet bij aanmelding in PhpMyAdmin komen.

Het gaat me alleen om deze functie waar ik zelf niet uit kom. Wat ik zelf al heb opgezocht:
    PHP: mkdir - Manual
    PHP: ZipArchive::addFile - Manual
    How to let PHP to create subdomain automatically for each user? - Stack Overflow

De eerste link snap ik zeker. lijkt mij ook een handige om te gebruiken. Alleen de volgende 2 linken helpen mij minder. Misschien kan een van jullie mij helpen?

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Hallo,

Werkt je hosting met DirectAdmin? Indien ja kan ik je al helpen met het volgende;

Om een subdomein aan te maken via PHP scripts heb je een API nodig van DirectAdmin:
    http://forum.directadmin.com/attachment.php?attachmentid=189&d=1115758911

Daarna kan je een extra code plaatsen bij het registreren van je gebruikers dat er een subdomein wordt aangemaakt.
    Dit gebeurt met deze commando's:

Link: DirectAdmin Web Control API
    Tevens vindt je daar nog meer infomratie omtrent de API

Je kan de bestanden die je wilt copieren al in de FTP plaatsen en deze door onderstaande code copieren & veranderen van naam indien gewenst.

PHP
    <?php
    copy('testbestand.php', 'test/index.php'); 
    copy('testbestand2.php', 'test/testbestand2.php');
    ?>

Eerste is de naam en plaats van het originele bestand, vervolgens de plaats & veranderde naam van waar het moet. Het originele blijft staan.

Indien je nog iets niet snapt of het lukt niet, laat het maar weten!

Met Vriendelijke Groeten,

A.Tytgat

• Hallo,

Ik heb je concept in het verleden ook geprobeerd voor http://www.onlinegamemanager.com,
    maar ik ben daar snel weer van afgestapt.
    Als elke klant eigen code heeft, is het een nachtmerrie om deze nadien te updaten met een patch file ;)

Maar goed, om te antwoorden op je vraag:

Ik heb in de "Custom HTTPD Configurations" in DirectAdmin voor OnlineGameManager gewoon voor mijn domeinen een extra ServerAlias toegevoegd:
    ServerAlias *.domein.com

Dan komen alle subdomeinen terecht op een zelfde hoofdmap.
    Van hieruit kun je met index.php de klant-specifieke gegevens inladen.

Maar als je echt wil werken met een aparte hosting map per klant, dan dien je met de API te werken zoals hierboven aangegeven.

Succes!

• Hallo,

Iedereen bedankt voor de reacties!

@A.Tytgat
    Ik host mijn site bij, hosting2go daar draait het op PLESK. Wat je nu hebt laten zien ziet er goed uit.

@Guitar
    Volgens mij is zo iets wel het zelfde ja.

@K.Rens
    Ik werk niet met DA maar met PLESK.

Maar wellicht is het een idee, om het huidige systeem een beetje om te gooien. Want het lijkt mij handiger als ik zo iets maak. Dat ik maar een bestand hoef te up-daten. ipv elke sub-domein af gaan.
    Dus wellicht in elke database tabel, een nieuwe row maken met bedrijf_id. en dan een nieuwe tabel maken met alle bedrijven. En dan hoef ik ook niet voor elk bedrijf een aparte database aan te maken..

En bij het in loggen, dat je een bedrijfsnaam moet invoeren of iets dergelijks?

Want ik zelf werk nooit met commando's of Custom HTTPD Configurations.. Dat zegt mij allemaal niks :P

Wellicht zou het zo ook kunnen? Ik vraag me nu af wat is wijsheid..

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!