Posts by L.Groot

Zo is het inderdaad ook mogelijk ;).
    Overigens vind ik mysqli_free_result($res); vrij overbodig. Het levert naar mijn inziens geen tot weinig besparing op m.b.t data of snelheid dus je kunt het net zo goed weglaten.
    En denk er eens over om gewoon je gehele MySQL in een PHP echo te zetten en dan de variabelen d.m.v. '..' erin te zetten in plaats van elke keer de PHP tags gebruiken, want dat maakt je script wel sneller langzamer.

Je doet niet openen:
    if ($con->real_query(' SELECT * FROM news ORDER BY id DESC LIMIT 5 '));

Maar wil wel sluiten:
    }else{
    echo 'Momenteel zijn er nog geen Updates/Storingen.!';

Een bracket bij de if toevoegen en er één onder de echo toevoegen zal je probleem oplossen.

Overigens doe je geen MySQLi maar doe je gewoon MySQL en maak je gebruik van een MySQLi verbinding. MySQL en MySQLi zijn qua taal exact hetzelfde, ze gebruiken alleen beiden een andere manier van verbinding maken en hebben daarom andere PHP functies nodig (met soms wat meer parameters).

Groet,

Lars

Namens de crew wil ik hier als volgt op reageren:

Wij waarderen het als er meegedacht wordt over bepaalde zaken. In dit specifieke geval delen wij helaas niet dezelfde mening. Uiteraard willen wij dat wanneer iemand zelf de oplossing gevonden heeft dat deze gepost wordt (staat ook in de regels). Echter is er een verschil tussen de oplossing plaatsen en de daadwerkelijke code. Immers, veel mensen (waaronder ik zelf) willen niet de volledige code van een project op het wereldwijde net hebben. Daarom volstaat naar mijn en onze mening een link waarin de oplossing wordt uitgelegd ook.

Ten tweede is het niet toegestaan in topics waarin naar jouw mening een onvolledige oplossing staat daarin te reageren en te vragen om een werkende oplossing (of volledige code). Je kunt zo'n topic uiteraard rapporteren, waardoor wij kunnen kijken en beoordelen of het antwoord nog aangevuld moet worden. Daarnaast kun je de TS altijd nog zelf een PB sturen om een stuk code of de 100% exacte oplossing te vragen.

Hopelijk heb ik zo voldoende toegelicht, en anders hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,

Lars Groot
    Beheerder ICTscripters

Binnen de crew zijn we druk bezig hoe we meerdere markten het beste kunnen bedienen. Achter de schermen wordt hard gewerkt aan een NL vertaling, hoe we precies de Engelstalige markt gaan betrekken bij onze Nederlandse website zal naderhand worden medegedeeld.

De post is een beetje onduidelijk L. Velthuis, maar het is voor mij wel duidelijk dat scitecshop.nl onder het kopje websites valt, dus dat je de hele website moet afnemen. Daarbij is 5,- erg weinig, zeker ook als de inkomsten per maand al 30,- zijn.

@TS,
    Wat is de vanaf, opbied en BIN prijs voor die drie websites? Je moet namelijk dat óf wel vermelden, of het te koop aanbieden als T.E.A.B.

@A.Ruter,nullFerhat bedoelt ermee dat het gewoon niet valid is wat je schrijft! Kijk, er leiden meerdere wegen naar Rome, maar dit wel zo'n beetje de meest belabberde weg die ik ooit gezien heb. Als je een link schrijft en je wilt daarbij variabelen meegeven (anders dan werken met .htaccess/SEO) dan is deze ALTIJD als volgt opgebouwd: http://website.ext/pagina.php?…e&var2=waarde&var3=waarde.

Daarnaast verdiep je eens in php en MySQL want je berichten duiden op een te kort aan kennis helaas.. Wat mentimjojo bedoelt is dat je óf alle records op kan halen: dan kun je er overheen loopen (met while bijv.) om zo alle records te echoën of af te lopen. Je kunt ook met WHERE zeggen dat je alleen een bepaald ID wil hebben (bijv. het ID uit je link met $_GET). Dan krijg je dus alleen die row en kun je met mysql_fetch_array/assoc/object vervolgens de waardes uit die rij echoën of aflopen.

Ik ben er ook, en het gaat zeker gezellig worden ;).
    Oja voor de mensen die het leuk vinden, er is toevallig ook die avond een Oktober Beerfest in de Karseboom te Amersfoort. Dat is ongeveer 8 minuutjes met de bus rijden vanaf de school, en stopt op 5 minuten loopafstand van dat café. Pul bier voor 3,50 is daar, en erg leuke Duitse schlagers en theming m.b.t. het Oktoberfest! Duurt tot een uur of 3 's nachts dus je kunt zelf kiezen wanneer je gaat en geen entreeprijs geloof ik. Met de auto kom je het beste in het centrum door je auto in parkeergarage Oppidium te zetten op het Eemplein (dus NIET ParKKing Eemplein, maar aan de kant van de Burger King/22High/Dirk/Aldi/station). Daar kun je namelijk gratis parkeren voor de eerste drie uur, daarna 1 euro per uur.

Ik ga daar in elk geval heen, als anderen ook interesse hebben dan kunnen we misschien met meer gaan ;). Je browser bijwerken | Facebook

Als het allemaal via YouTube kan, kun je heel makkelijk de URL aanpassen ;).
    De jQuery code zou dan als volgt worden:

Code
    $(function(){
        $(".button").click(function(){
            $("#youtubeFrame").attr("src", "http://www.youtube.com/embed/"+$(this).attr("data-yturl"));
            $("#youtubeFrame").attr("data-link", "http://www.youtube.com/watch?v="+$(this).attr("data-yturl"));
        });
    });

Wat je dan verder nog moet doen:
    1. Het YouTube iframe een ID meegeven genaamd "youtubeFrame".
    2. Al die a attributen onder je div "afstand" geef je een class mee genaamd "button" en een "data-yturl" die de youtube code van de video bevat (die random 11-karakterige code, zoals "ggXJhZWtBnE").

En dan zou die moeten werken ;).

Ik gebruik al jaren SkyDrive (nu OneDrive) en ik heb Office 365, dus ik heb 1TB opslag en kan dit zowel op mn laptop, desktop en smartphone gesynchroniseerd hebben staan ;). Werkt voor mij super en vertrouwd, en kostte me slechts €79,- voor 4 jaar (studenten aanbieding). En ondanks dat het betalend is, is het echt een aanrader en zeker het geld waard.

Aan gratis zit altijd een risico, zeker omdat je dan vaak geen goede overeenkomst hebt en het wel belangrijke bestanden zijn die je bij hun onderbrengt. Daarnaast heb je dan vaak irritante reclame, dat is niet professioneel en stoort tijdens de werkzaamheden. Irriteert me ook bij Google Drive o.a. wat wij eigenlijk verplicht op school moeten gebruiken. Toch gebruik ik het zo min mogelijk en als het kan graag helemaal niet.