Het is niet langer mogelijk om foto's van 1px te tonen op CriminalsPoint.
Dit om de veiligheid van onze leden te waarborgen.

1px Foto's
-
-
Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
-
Wat bedoel je want ben nie echt mee en 1px :s :p
-
Er werd mij gerapporteerd dat men met een 1px foto te plaatsen op onze site, het mogelijk was om de ip's van onze leden te stelen.
Dit is nu eenmaal een inherent gegeven van een website.
Als een bezoekers een foto inlaadt (of wat dan ook voor file) van een andere server, dan ziet deze server welk ip dit inlaadt.Op zich is dit geen beveiligingsproblemen, want de bezoekers laadt dit in.
Maar om dit nu toch duidelijker te maken, moet je afbeelding nu een minimum aantal pixels bevatten.
Hierdoor ziet de gebruiker dit uiteindelijk beter.Hebben jullie nog suggesties hoe we dit beter kunnen beveiligen?
Hoewel het op zich niet echt een probleem vormt...Koen
-
Maakt het uit hoeveel pixels de afbeelding is dan?
Want 1px of 20px maakt denk ik vrij weinig uit toch?Verder vind ik het niet prettig om te weten dat mijn ip adres in de ronde gaat hier...
-
Die was van mij. Het heet officieel de 'web bug', ook wel 1x1 gif, tracking pixel, clear gif enzovoort genoemd.
Ik zou aanbevelen alleen images van officiële plaatjes upload websites (zoals imageshack, flickr, twitpic, tinypic, enzovoort) toe te staan. Op die manier garandeer je veiligheid.Op zich is het niet echt een veiligheidslek, maar met een IP adres ben je toch een deel van je privacy kwijt, en dat moeten we niet hebben natuurlijk
-
Dan maak je toch gewoon een 2*2 afbeelding om het IP te tracen?
-
Is ook geblocked
Het hele doel ervan is dat als men nu je ip steelt, dat je het ziet.
Superior: Als je een foto opent, ziet men je ip.
Dat is op alle sites en dat is altijd zo.
Wij nemen alleen initiatief om de kleinste foto's te blokkeren.
Zo is er toch al een extra moeilijkheid bijgekomen.
Maar in principe veranderd dit niets.
Dit is iets dat op elk forum en elke community kan.Je kan bv enkel flickr toestaan, maar dat is mega ongebruiksvriendelijk...
-
Het wordt nu wel geblokkeerd
-
zorg gewoon voor dat je geen GIF afbeelding meer kan uploaden. GIF afbeeldingen zijn toch vaag en iedereen gebruikt .PNG
-
Het formaat van de afbeelding heeft geen enkele invloed, dus dat zou geen enkel probleem oplossen maar enkel een probleem opleveren?
-
Oh sorry ik dacht dat het specifiek over GIF afbeeldingen ging
-
Je kunt ook gewoon met een GD png van 100 bij 20 als voorbeeld een ip adres jatten en wat boeit het nou dat je ip adres word verkregen door een ander iemand.
http://blog.iusmentis.com/2008…iveberichten-door-beheer/
Beetje laat ofniet om dit toe te passen als je naar de datum kijkt hierboven.
-
Dit gaat over iets anders dit zijn gewoon admins die PB´s lezen. Dit heeft niks te maken met ip´s stelen
-
Diestro ik weet wel dat je geen achtergrond check doet maar dit ging in de eerste plaats over dat Fok leden een beheerder betrapt hadden i.v.m. het lezen van berichten.. Ze hadden een val gemaakt (een prive bericht met tekst + de 1 px afbeelding). Dus wanneer de beheerder het las zagen ze doormiddel van de afbeelding dat hij het gelezen had
Simpel
-
Mijn ip is toch dynamisch, veranderd 1x per uur.
Dus dan zou die gene maar voor een uur mijn ip hebben :p -
-
Citaat van kevinkrs
Mijn ip is toch dynamisch, veranderd 1x per uur.
Dus dan zou die gene maar voor een uur mijn ip hebben :pWat loop jij weer raar tepraten. Dus jij doet elke uur jou modem uit en weer aan. Normaal bij elk profider is dat je ip 30 dagen actieve blijft. Na modem reset verandert deze weer naar een ander IP.
MVG Mike
-
Oh sorry dat wist ik niet
-
Ik krijg hier in België elke keer ik modem uittrek en weer insteek een ander ip hoor.
-
Citaat van K.Rens
Ik krijg hier in België elke keer ik modem uittrek en weer insteek een ander ip hoor.
Klopt dat komt als je je modem uitdoet en weer een nieuwe verbinding opbouwt met je profider.
En als mensen willen weten waarom ik zo beterweet doe. Dit komt omdat ik voor een grote nederlandse internet profider werk. Naam ga ik niet noemen. MVG Mike
Participate now!
Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!