Bankpas scimming weer actief

  • Beste cpers,


    Ik wil jullie waarschuwen voor bankpas scimming.


    Wat bedoel ik hiermee:


    Bijv Je gaat naar een bank bij je in de buurt en gebruik de automaat om je saldo te bekijken en/of geld te pinnen. Je douwt je pas erin en toets je pincode in een paar dagen later zie je dan plots dat je all je saldo kwijt ben. dan ben je soms gescimd.


    Gescimd hoe gaat het in zijn werk:


    Scimmen doen ze doormiddel een magneet stripje in de opening van de pasinvoer. doen een cameratje bij het toetsenbord dat doen ze natuurlijk wel op een plek waar je het niet kunt zien.


    Bijdeze wil ik iedereen waarschuwen die vrijvaak naar een geldautomaat gaat dit omdat ze op dit moment weer actief beginnen te worden.

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Dit is al jaren aan de gang. Er worden meestal kasten overheen geplaatst of bijvoorbeeld mensen aan de deur met een pakketje waar je dan bijvoorbeeld 1 cent voor moet pinnen om te laten zien dat jij het echt bent (bestaat ook legitiem trouwens).


    Krijg nu vast een windvlaag over me heen omdat je me niet mag maar het is de waarheid.

  • In België is het ook, dus zo veilig moeten wij ons ook niet stellen ;).
    Wel triest dat banken opzich niet beter controleren wie er bij de automaat is moet toch opvallen zo iemand die een cameratje plaatst.

  • Niels je heb voorkomen gelijk dat ik je niet mag en dat heb ik ook laten merken ik zal je volgens mijn ook nooit mogen maar dit keer heb je wel een klein beetje gelijk maar het was rustig geworden met het scimmen hier in noord-holland enkel vandaag gebeurde het weer.


    Alex Leuke grap totdat je het zelf meemaakt dan staat de woede nader dan het lachen helemaal als er een zooitje geld pleiten kan raken.


    Dein De camera's hier in Noord-Holland zijn niet optimaal bij geen ene automaat dus zo veilig zijn ze niet.
    Je kan heelmakkelijk uit het zich blijven van de camera's die bij de automaat geplaatst zijn.

  • Als ik me code intik doe ik me hand er altijd voor, verder gebruik ik bijna nooit een bankautomaat, liever persoonlijk afhalen dan zo'n gevaarlijk middel.


    En waarom controleren ze hun automaten niet gewoon elke dag .. zoiets spoor je toch snel op, ook al kunnen ze tegenwoordig heel kleine dingen maken, zoiets vindt je ook wel na een tijd..


    Beveiliging en veiligheid is gewoon een eeuwig dilemma aangezien de maker(in dit geval de bank) er niet veel aan wil doen, tot dat het gebeurt, mijn motto is 'beter voorkomen dan genezen'.

  • Dein
    De kappen die voor de automaten worden maar een paar uur gebruikt om dit soort trucjes te voorkomen. Het zou natuurlijk dom zijn om zo'n apparaat te laten hangen zodat de kans groter word dat hij ontdekt word.


    Dit weet ik gewoon vanuit interesse niet door dit zelf ook te doen voor het geval dat iemand zich dat afvraagt.

  • Het moet toch mogelijk zijn voor de banken om ipv. een donkere bankautomaat gewoon een stukje uit plastic/plexiglas ofzo maken, dan valt zo'n camera'tje echt wel op :p.


    Skimmers zijn behoorlijk zwak, en moeten toch gemakkelijk op te sporen zijn .. gewoon eentje aanpakken lekker hoge boete en lang in de kerkers .. dan zullen de meeste wel afhaken.
    Maar ja, de politie is weer iets anders..

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!