Volgens mij was de Criminolz code in 2012 al verouderd.
Laat staan dat mijn programmeer skills toen top waren :p
Posts by wimmpie
-
-
Citaat
maffiacity.be redirected you too many times.
Dit krijg ik te zien als ik inlog
-
Da's niet het enige dat er schort bij de Ierse datawaakhond. Ik hoorde laatst op een podcast dat ze zwaar onderbemand zijn. Terwijl zij degene zijn die zaken tegen Facebook, Google, etc. moeten doen omdat deze bedrijven hier in Ierland zijn gevestigd.
Blijkbaar hadden ze in de laatste X tijd maar 4 van hun 100+ zaken kunnen behandelen...
-
Er staan al 1000 profielen in de database...
Zijn dat dan ook echte mensen? Van waar komen hun profielbeschrijvingen en afbeeldingen? -
Is het mogelijk dat het hele systeem dezelfde encryption key gebruikt?
Het gevaar is dan wel dat je systeem gehackt wordt en ze zo alles kunnen decrypten.Anders is end-to-end encryption misschien een idee? Al weet ik niet of dat met meer dan 2 gebruikers kan.
-
Nog enkele andere tips:
- Maak gebruik van npm. Goed versie en dependency beheer. Vergemakelijkt ook imports.
- Maak gebruik van ES6.
- Stop met jQuery. Het is verouderd en omslachtig. Ik zie ook dat je Bootstrap gebruikt. Bootstrap 5, die binnenkort uitkomt, stapt af van jQuery.
- Je zegt te kijken naar React, maar kijk ook eens naar Vue. Heeft een lagere instap en vind het persoonlijk fijner werken.
- Maak gebruik van een bundler zoals Webpack (makkelijke instap is iets als Laravel-mix). En dan bijv. gebruik maken van de hot-reload.
- Waarom een eigen framework? Er ligt dan zo veel gevaar op de loer. Wel leuk uiteraard. Maar kans op fouten, bugs en veiligheidsrisico's is wel goed aanwezig. Ook onderhoudbaarheid is lastiger. Minder documentatie, minder 'ondersteuning' vanuit de community, minder goed overdraagbaar, minder goed up te daten. Makkelijke suggestie hiervoor is, gebruik Laravel.
- Maak gebruik van user stories.
- Ik zie dat je doet aan tests. Netjes! Maar doe je ook aan TDD? Zo niet, ook een tip.
Dankjewel voor het advies Tim!
De front-end is idd compleet achterhaald, maar ik wil eerst even gewoon die back-end helemaal lopend hebben en daarna echt aandacht gaan besteden aan een degelijke front-end. (Hetzelfde voor de user stories: eerst even alle functionaliteiten die ik wil hebben erin steken.)De reden waarom ik een eigen framework heb gemaakt is vrij simpel: het is een leerprojectje. Ik wou het mooi allemaal zelf doen. Op zich wil ik ook wel Symfony, Laravel oid leren, maar dan begin ik weer van 0 af. Dus dat gaat waarschijnlijk best wat tijd kosten om het goed te doen.
Verdorie, nou heb ik ergens weer zin om helemaal opnieuw te beginnen :p
-
Hiya,
Nice dat je wilt leren :-). Als je wat feedback wilt; wellicht kan je hier wat mee.
Composer psr-4;
Je gebruikt composer maar niet de Autoloading functie ervan. Je registreert nu je eigen autoloading functie. Als je iets van standarisatie in je code wilt voegen (psr-4 inclusief dus namespaces) dan raad ik je aan de autoloading functie te gebruiken.https://getcomposer.org/doc/01-basic-usage.md#autoloading
Controllers;
In je controllers zie ik eigenlijk constant terug dat je de zelfde models in laad, wellicht met wat logica verplaatsen naar je base class? Of in je middelware afvangen? Voelt op één of andere manier niet geheel lekker om je __construct in je controller zelf aan de te roepen :-).
Hierdoor heb je ook kans dat je zaken in base controller wordt overschreven. Ik zou zelf iets van een setup() functie o.i.d. creeren welke wordt aangeroepen in plaats van de __construct functie.
Type hinting
Soms gebruik je type hinting (executables) en soms niet (controllers) pick one, doe het wel of doet het niet (DOE HET WEL! :-)). En als je dan toch bezig met ook gelijk type hinting voor je return meepakken:
Zelfde programmeren
Het zelfde programmeren en uniform tabs etc gebruiken is lastig, wellicht een tool als StyleCI? Trekt in één keer je code recht naar een standaard waardoor je code ook een stuk cleaner en overzichtelijker lijkt :-).Er zullen vast nog meer tips zijn :-); maar keep up the good work; indereen begint ergens.
Ik heb je raad opgevolgd en eens de moeite gedaan om de code op te schonen qua intendation en type hinting.
Ik heb ook namespaces en de Composer autoloader erin gestoken.
Er is wel 1 ding dat ik niet snap. Buiten die aanpassing in composer.json heb ik nergens de composer Autoloader "ge-include" zoals je normaal zou doen bij een PHP script. Hoe kan het dat de autoloader dan alsnog werkt?Nu ben ik me alleen nog aan het afvragen hoe ik een Model kan laden zonder de __construct functie maar op een nette manier. Zou evt. een constructie met Annotations handig zijn? (Het zou in ieder geval wel een interessante oefening zijn.)
-
Ik zou zeggen stop het cadeaugeld in promotie via instagram, facebook en google om meer nieuwe (technische) leden binnen te halen.
Dat is zeker een goed idee!
-
@Aaron ik kan me inbeelden dat je eerst meer mensen moet aantrekken voor zulke tutorials nuttig gaan zijn :p
-
Ik zou zeggen: update de lay-out wat (misschien een éénzijdig menu, dan kan de main content wat meer ruimte innemen) en focus op meer diverse content. Voorlopig blijven we wel hangen mij de crimegames. Op zich is dat niet slecht, alleen is er niet veel vooruitgang vanuit die prehistorische sources die er al jaren zijn.
Edit: Zou een soort van integratie met bijvoorbeeld posts van Medium interessant zijn? Zo kunnen mensen die blogs krijgen hier ook wat meer publiciteit krijgen.
-
Kan, persoonlijk vind ik de text makkelijker, maar misschien kun je het beide doen. Of iemand die de text tuts uitwerkt naar een video die er dan bij geplaatst kan worden?
Op zich zijn die vaak wel handig inderdaad...
Misschien heb ik gewoon te veel ervaring met van die oude, slecht-gemaakte PHP tutorials :pHet is in ieder geval wel een goed idee om de tutorial-sectie meer opties te geven.
Bv. verschillende reeksen met meerdere tutorials (bv: introductie in Node.JS -part 1, 2, 3 etc.) -
Heb je toevallig een linkje van het spel nu? Dan kunnen we eens kijken hoe het er nu al uitziet, dat geeft een beter beeld.
-
@MiCa React is voor mij ook vooral iets nieuws. Dus het is sws wel interessant om te proberen.
Eigenlijk is het voor mij ook gewoon een leuk projectje om wat bij te leren (en omdat ik mij al 10 jaar voorneem om een crimegame te maken). :p
Ik zal één van de komende dagen eens kijken of ik een live demo erop krijg
-
Is het een idee om ipv text-tutorials gewoon video tutorials te maken?
Over bv. php (8) of ReactEn evt. de layout wat aanpassen om ze up-to-date te maken? (Bv. de copyright datum onderaan de website.)
-
Vluchtig even je code bekeken en ziet er top uit, kijk uit naar je verdere ontwikkelingen! In de toekomst komt een stabiele bootstrap 5 voor ons mensen die het framework graag gebruiken en daar zullen ze jquery volledig droppen, zie dat gelukkig net als bij mij enkel het framework zelf de grootste code bevat ook weer goed werk op dat vlak!
Ik ben nog niet helemaal zeker wat ik ermee ga doen.
Misschien dat ik de volledige backend omvorm naar een API en er een React front-end van maakOf misschien idd Bootstrap 5?
-
Leuk om te horen! Ik ben nieuwsgierig
-
Om even een oud topic opnieuw leven in te blazen:
Qua ICT-hulp het vaakste Stackoverflow.
Verder zit ik vaak op YouTube en af en toe reddit. Dat is het wel zo'n beetje. -
Hoi allemaal,
Ik heb altijd al een crime-game willen hebben, maar al mijn vorige pogingen om er eentje te maken waren op niets uitgedraaid. Daarom heb ik besloten om nogmaals een poging te doen.
Mijn eerste idee was om gewoon een basic spel te maken, maar dat was niet heel erg uitdagend dus ben ik met helemaal iets nieuws begonnen. Waarvan jullie de basis hier kunnen vinden:
https://github.com/willemgoossens/Rival-GunsHet is, zoals jullie kunnen zien een zelfgemaakt PHP MVC framework met Bootstrap en jQuery aan de frontend. Het is verre van af, maar de basic opzet is er. Feel free to give some feedback.
Ik weet dat, qua frontend, het verre van vernieuwend is. Het ging er mij vooral over om wat bij te leren over PHP. Misschien dat ik er ooit nog wel eens ReactJS tegenaan plak. Maar ik weet überhaupt nog niet of ik het eindresultaat opensource ga maken of zelf ga publiceren als game, etc.
Het idee is overigens om een -ietwat- realistischere crimegame te maken. Bij misdaden zal je bv. meteen na een misdaad een nieuwe kunnen begaan. Afhankelijk van wat je allemaal doet, komt dit bij op je strafblad en dat zorgt ervoor dat je "wanted level" omhoog gaat. Zodoende wordt je sneller gearresteerd en gestraft voor al (of een deel van) je misdaden.
Laat maar weten wat jullie ervan vinden.
Groetjes,
Willem -
Verdorie, en daar heb ik dan een halve dag naar zitten staren...
Thanks voor de tip :p -
Hallo iedereen,
Ik ben momenteel wat aan het programmeren en ik heb deze situatie voor:
Ik heb een blok html die wordt afgekort door de substr() functie.
Het betreft hier het begin van een artikel met erna een "lees meer" knop.Nu kan dat artikel natuurlijk html codes bevatten, e.g. de strong-tag. Hier kan de substr() functie aardig de html verpesten.
Ik heb al een functie die alle geopende tags ook weer sluit.
Maar nu zit ik nog met het volgende scenario, de substr() functie kan halve tags verwijderen.
Bijvoorbeeld:En dus wil ik met een regex de tags die niet volledig zijn eruit halen.
Ik heb momenteel de volgende regex
Maar deze doet het helaas niet... Wie zou mij kunnen helpen? Ik geraak er zelf echt niet uit.
Hij zou dus moeten matchen met de onvolledige tag in de onderstaande voorbeelden:Het probleem is nu dat hij ook volledige tags matcht. Bv. bij de laatste regel matcht hij de volledige regel aan.
Alvast bedankt!
Willem