Posts by wimmpie

Op zich leuk, maar dan moet je wel altijd steden gaan bezoeken.
    Als je dan ergens in zeeland, of in België woont ben je dus meteen benadeeld wat een beetje jammer is. Zeker voor jongere spelers is reizen niet altijd evident

Aangezien dit soort topics altijd gezellig is.
    Wat ben jij op dit moment aan het doen?

Ik ben op dit eigenste moment een crimegame aan het programmeren met een heerlijk cup-a-soepje erbij (prei creme).
    Ondertussen luister ik naar de dropkick murphys en heb ik wat kaarsen aangestoken voor de gezelligheid. (Maar wel het raam opengezet zodat het brandalarm niet af gaat.)

Ik let over het algemeen relatief goed op wat ik doe.
    En om ergens te registreren gebruik ik meestal gewoon een of ander spam e-mailadres.

Eigenlijk maak ik me er niet al te veel zorgen over... Waarom zou ik interessanter zijn dan de overige miljard mensen die een facebook-account hebben? Zolang je niets illegaals doet moet je je toch nergens zorgen over maken?

Ik zou het grid systeem van bootstrap gebruiken.
    https://getbootstrap.com/examples/grid/
    Geef elk profiel een col-md-3 class.
    Elke div geef je een padding mee en daarin maak je dan een andere div met een border.
    Daarin zet je dan de data...

Per 4 elementen moet je dan natuurlijk wel een "row" div gebruiken en de parent div moet een "container" div hebben.

Ik ben zonet dit tegengekomen op de website van acerta: http://www.ikbenzelfstandige.b…lichten/sociale-bijdragen (zie "Gelijkstelling met bijberoep").
    Dat is dus de regel die blijkbaar telt voor het kindergeld.

Op de website van financiën staat dat je onder 25.000 euro vrijstelling kan krijgen:
    http://financien.belgium.be/nl…ht/vrijstellingsregeling/

@Ferhat.Remory: over een maand heb ik in principe mijn bachelor af, wat evenzeer telt als bedrijfsbeheer. Deze haal ik in Eindhoven maar Nederlandse diplomas worden gelijkgesteld aan de Belgische.

Hallo allemaal,

aangezien ik volgend semester lekker veel tijd heb was ik aan het kijken om even een klein "bedrijfje" op te richten waarmee ik wat scriptwerk wil gaan doen.

Het is heel kleinschalig bedoeld om gewoon wat extra geld te verdienen. (Dus pakweg 1000 euro aan inkomsten per jaar). Ondertussen blijf ik dus ook nog student. En ondertussen is het niet de bedoeling dat ik dingen als kindergeld verlies (in België krijg je dat tot je 25 bent of afgestudeerd bent).

Ik heb wat zitten googlen en kom vooral uit op echte studentenondernemingen van studenten die min of meer parttime werken naast hun studie.

Heeft iemand hier (als Belg) toevallig ervaring mee?

Alvast bedankt!

Willem

Hallo allemaal,

Ik heb dit onderwerp even aangemaakt omdat ik me iets af aan het vragen was.
    (Geen idee of de titel 100% duidelijk is)

Hoe worden punten in browser strategy games (zoals Tribal Wars of Travian) berekend?

Ik ging er namelijk altijd vanuit dat als de speler een "bouw opdracht" plaatste deze in de database terecht kwam met een uur dat deze gedaan was.
    Als de speler dan terug inlogt (of een andere speler zijn profiel bekijkt) en de tijd is verstreken dan wordt de opdracht uit de database verwijdert en krijgt de speler extra punten.

Maar hoe worden de punten dan berekend op bijvoorbeeld een ledenlijst?
    Als je bijvoorbeeld de top 10 qua punten wilt berekenen, betekend dit in principe dat je alle leden moet afgaan om te kijken of ze nog een opdracht hebben die is afgelopen?
    Als je veel leden hebt lijkt me dat wel allesbehalve handig.

Wie o wie kan deze vraag beantwoorden?

Groetjes,
    Willem

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag i.v.m. de garantie op scripts.
    Als ik me niet vergis ben je als je iets verkoopt in principe 2 jaar verantwoordelijk voor garantie.
    Maar hoe zit dat nu precies met het verkopen van scripts.

Stel dat je een script verkoopt (alle rechten of gebruikslicentie) en de site wordt gehackt, is dat dan jou verantwoordelijkheid?

Vriendelijke groeten,
    Willem Goossens