Posts by Tredgy

    Heb het even snel doorgekeken, maar er zit o.a verouderde code in en naar mijn idee is dit script echt belachelijk groot voor het gene dat hij zou moeten doen.

    str_replace(); werkt ook op arrays.. ze worden floats en je kan er mee rekenen.

    PHP
    <?php
    $array = array('50,50', '5', '3');
    $postTotal = str_replace(',', '.', $array);
    var_dump($postTotal);

    Bedoel je dit?


    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


    Je kan eventueel ook het veld totaal een read-only maken dat word opgeteld door js door aantal * prijs te doen. Zo kan je ook user input mistakes verkomen.


    Je kan dan met JS zorgen dat wanneer aantal/prijs word aangepast door de user door (or $('#id').on('change', function(){}); in jQuery te gebruiken) om het totaal opnieuw te berekenen wanneer een van de velden word bijgewerkt.

    Het makkelijkste is om gebruik te maken van bijvoorbeeld Bootstrap van Twitter. Hier kun je geheel je eigens site omheen bouwen (bekijk mijn site maar als voorbeeld), het is super simpel om te gebruiken en je hoeft het wiel niet opnieuw uit te vinden ;)

    Bootstrap is een goeie manier om dat inderdaad te doen. Puurhost.nl klopt alleen nog niet helemaal op de verschillende resoluties die ik getest heb (buttons,titels, sommigen dingen zijn nog off).

    In dit geval is het te simpel om recursive te gebruiken, je zou ook gewoon een while loop kunnen gebruiken dat is voldoende.

    JavaScript
    function recursieveCijferSom ( input ) {
      while ( input.length > 1 ) input = (''+input).split('').reduce( (p,v) => p+~~v , 0 )+'';
      return input;
    }


    of

    JavaScript
    function recursieveCijferSom ( input ) {
      do { input = (''+input).split('').reduce( (p,v) => p+~~v , 0 )+''; } while ( input.length > 1 );
      return input;
    }

    Jij dus ook niet zul je bedoelen. Als jij als bedrijf dat niet ziet zitten om die om te zetten dat doe jij als bedrijf toch iets fout. Zijn gewoon kosten die je door kan berekenen. Die functies zijn wel deprecated waarom zouden ze anders in PHP7 verwijderd worden.


    Je kan hier nog wat kennis op spijkeren: Why not to use MySQL extension


    Volgens mij heeft TS trouwens genoeg tips gehad om de kwestie op te lossen.


    Als jij dat trouwens als bedrijf niet ziet zitten om dat te doen, mag je ze doorzetten naar mij dan verdien ik er zelf wel wat aan.

    Mee eens hoor ;) Maar client side code tonen / verbergen a.h.v. een variabele noem ik niet persee beveiligen. Je kan als het ware ook zelf de URL invoeren zonder dat je hem kan zien op de website.. Dus het blijft zeer belangerijk om server-side deze toepassingen te gaan beveiligen.


    Overigens zie ik nog heel veel projecten (waar ik help of verbeter) die de oude mysql fncties gebruiken, en ik denk niet dat al die projecten de enige zijn op het web..
    Het is inderdaad ten zeerste aangeraden om over te schakelen naar mysqli of PDO, maar voor heel grote projecten kan dit zeer lastig worden. Deze blijven dan dus ook draaien op een PHP versie die mysql_ nog ondersteunt. ;)


    Maar zowizo vroeg of laat zal het moeten, en dan zullen de meeste telaat zijn zoals gewoonlijk..

    Wat eigenlijk echt een slecht argument is, want die programmeurs (en jij) van die projecten weten donders goed dat die functies deprecated zijn dus ook aan vervanging toe zijn en dat is absoluut niet moeilijk om te doen.


    Zoals @FangorN zei:


    De volgende functies zijn deprecated en verwijderd uit PHP7.

    Ahzo, dankjewel weer wat geleerd.

    Gebruikt MySQL niet automatisch UTF8 codering? en anders mysqli_set_charset();


    Verder ga ik met hem akkoord.