Posts by Tredgy

Goeden morgen/middag/avond,

Het zal vast honderden keren zijn langsgekomen maar proberen kan geen kwaad hé.

Hebben wij een Chat? zoja lees dan niet verder.

Ik ben een actief lid van stackoverflow en wat ik heel fijn vind is dat er ook gewoon een chat is, op een of andere manier brengt dat toch meer/snellere communicatie dan alleen onderwerpen. Ik denk dat een chat ook criminalspoint meer zou helpen zodat er BIJNA altijd wel iemand in de chat zou zijn. en ik weet zeker dat het forum toch nog gebruikt word. en ook voor de leden als ze met een dringend probleem zitten kunnen ze daar terecht.

Wat vinden jullie?

Hou rekening met:

7.3 De Lounge is een plaats waar u natuurlijk over veel dingen kunt praten, maar het is niet bedoelt als een plek waar u, uw aantal posts snel omhoog kunt werken. Wanneer u een reactie geeft dient deze ook daadwerkelijk van toegevoegde waarde te zijn voor het topic.

Het onderwerp word waarschijnlijk verplaatst naar suggesties/ideeën.

Waarom schrijf je niet een stuk code? zodat we het niveau kunnen bekijken. en je daarop advies kunnen geven.

Je geeft zelf aan OOP te kunnen dus dan is een stukje schrijven zo klaar.

Snap wel dat je het graag af wilt hebben maar denk dat proberen ook handig en leerzaam is, zo moeilijk is dit niet.
    Een budget hiervoor geven is uberhaupt zonde van je geld, maar goed.

Je wilt gewoon 9 plaatsen op de zelfde volgorde met een linkje en text eronder?

Hallo,

Ziet er leuk uit mist was functionaliteit vind ik zelf en qua afwerking niet op en top.
    Heb nog wel de vraag of het OOP geschreven is ?

P.S: Mijn opmerking is niet bedoelt dat het overkomt als ik geen interesse heb, heb ik wel maar wil weten hoe het geschreven is.

Hier de juiste code om de tabel aan te maken:

SQL
    CREATE TABLE `gebruikers` (
      `email` varchar(255) NOT NULL,
      `naam` varchar(255) NOT NULL,
      `voornaam` varchar(255) NOT NULL,
      `wachtwoord` varchar(255) NOT NULL,
      `leeftijd` varchar(255) NOT NULL
      )

Ik ga wel akkoord met victor moet ik zeggen.

EDIT: Zag net pas dat hij al opgelost was, nouja nu is het duidelijk voor als iemand hetzelfde probleem heeft volgende keer.

Als je een variable gebruikt is hij gebonden tot die functie, als je hem buiten die functie wilt gebruiken moet je een global keyword gebruiken.

Kijk even naar de Variable scope & global en local variable scope:

http://php.net/manual/en/language.variables.scope.php

Als je de code opnieuw en opnieuw gaat gebruiken zou ik hem op de normale global manier doen, maar als $link niet vaak word gebruikt is extra parameters voeren niet erg. of projectCato($id) id is een parameter hier, om er nog een toetevoegen, gewoon een komma toevoegen zoals projectCato($id, $link) dat is meer aan te raden dan global.

Doe het dan op de manier van functie open:

PHP
    $query = "SELECT `cato` FROM `portfolio` WHERE id = '".$id."'";
    $result = mysqli_query($link, $query);
    $r = mysqli_fetch_assoc($result);

Zorg natuurlijk dat $id niet leeg is.

Groepeer eerst maar al die alterstatements samen.
    Dan ga je het verschil snappen als je users table 2m records heeft.

EDIT:
    Trouwens dat gaat zo niet werken. IF is niet gemaakt om zo te werken. Ik denk dat ik weet wat het hoort te doen. maar om het in een single SQL script te zetten zou ik niet aanraden.

Controleer of je de sessie nergens beëindigt, ook zou ik even de error logs van je server checken.
    Er moet dan toch ergens iets fout gaat waardoor je de sessie in de root map niet kunt gebruiken.

De 2 codes die cakemasher plaatsten hebben trouwens overbodige spaties bij de session_start ();
    Zorg dat je geen session_start(); bent vergeten, anders sla je waarschijnlijk iets over.

Zorg ook dat je even controleert of error_reporting aan staat en dat er geen whitespace of andere content word uitgevoerd voor de sessie_start.

Citaat

error_reporting(-1).