Posts by diamondboy

    Beste icters,


    Ik heb een aantal webwinkels gemaakt in oscommerce en heb nu een vraag.
    Aangezien ik er voor heb gekozen dat klanten moeten inloggen en dan pas de prijzen kunnen zien zijn ze verplicht een account aan te maken.
    Echter heb ik het account aanmaken uit hun handen genomen en doe ik dat voor ze.
    Het probleem is nu dat ik een email adres het land waar ze vandaan komen en een wachtwoord ingeef wat betekent dat gegevens zoals adres woonplaats etc niet aanwezig zijn op het account van de klant
    dit zorgt ervoor dat als ze wat willen bestellen er geen verzendingsgegevens aanwezig zijn.
    Nou wil ik dat zelf graag oplossen aangezien niet elke klant technisch is en daarvan op de hoogte.
    en dit alles zorgt er voor dat het mis kan gaan en een onwetende klant iets kan bestellen zonder adressen of dergelijke waardoor wij niks kunnen opsturen.
    Nou heb ik zitten nadenken en was ik erover uit dat het zo gemaakt moet worden dat klanten die wel een adres hebben ingevuld in hen adresboek doorgaan van checkout shipping naar checkout payment
    en dat de klanten die geen gegevens hebben ingevuld in hen adres boek van checkout shipping naar checkout shippings adres moeten gaan.


    Het script van checkout shipping is: zie bijlage!!



    Ik hoop dat iemand mij kan helpen, want mij lukt het niet
    Als jullie meer informatie nodig hebben hoor ik het graag.



    Groeten dia

    Beste ICT-scripters,


    voor mijn webwinkel (gemaakt in oscommerce) wil ik een onderscheid maken tussen geen gegevens en wel gegevens, ik heb het zo ingesteld dat ze via de shopping cart naar de checkout shipping gaan, maar nu wil ik dus dat degene die hen gegevens niet hebben ingevuld worden verwezen naar checkout shipping address (hier kunnen ze hen gegevens invoeren) en dat degene die hen gegevens wel hebben ingevuld doorgaan naar checkout payment. dit is zo omdat ze niet zelf een account aanmaken maar er alleen een kunnen aanvragen, vervolgens maak ik hem aan met alleen hen email adress, land en een wachtwoord de rest moeten ze zelf instellen. dit is mijn script van checkout shipping: zie bijlage!!





    De code benaming om naar checkout shipping adress te gaan is FILENAME_CHECKOUT_SHIPPING_ADDRESS


    Ik hoop dat iemand me kan helpen
    Mvg Dia

    Beste Ictscripters,


    Ik gebruik voor mijn webwinkels het open-source pakket oscommerce (versie 2.3.3) en krijg daar sinds kort problemen met het uploaden van bepaalde fotos, of aanmaken van artikelen.
    De foutmelding die dan naar boven komt is deze:


    Warning: chmod() [function.chmod]: Operation not permitted in /home/dstoriz108/domains/aaida-tennis.nl/public_html/admin/includes/classes/upload.php on line 87


    Warning: chmod() [function.chmod]: Operation not permitted in /home/dstoriz108/domains/aaida-tennis.nl/public_html/admin/includes/classes/upload.php on line 87


    Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/dstoriz108/domains/aaida-tennis.nl/public_html/admin/includes/classes/upload.php:87) in /home/dstoriz108/domains/aaida-tennis.nl/public_html/admin/includes/functions/general.php on line 38


    Ik heb echt al 2 dagen full time op internet hierover opgezocht maar de enige conclusie die ik kon trekken was dat het aan de rechten van bepaalde scripts zou kunnen liggen.


    Ik hoop dat jullie me kunnen helpen hiermee!


    Mvg Dia


    Script van Upload.php:


    Volgens mij werd er hier om een mening gevraagd Refferalboy en als dat hun mening is is dat hen goed recht geen enkele reden om ze direct aan te vallen, ik sluit me bij hen aan en wens de koninklijke familie veel sterkte toe

    mijn script is

    ten eerste aan bboy als je niks nuttigs te melden hebt reageer dan lekker niet


    en verder nee dat vraag ik niet ik vraag of er iemand is met kennis van oscommerce die daar verstand van heeft aangezien ik niet veel verstand van php heb, en google heb ik allang gebruikt maar er was niks op google bekend over mijn vraag

    Beste CP-ers,


    Ik heb een webwinkel gemaakt op basis van oscommerce en heb daarbij gebruik gemaakt van de add on dat je alleen prijzen kan zien indien je bent ingelogd, vervolgens heb ik het account aanmaken veranderd in een inlogcode aanvragen zodat ze alleen kunnen aanmelden als wij daar toestemming voor geven. vervolgens kunnen ze gewoon netjes inloggen, echter is er geen probleem: doordat ik ze aanmeld vul ik alleen het email adres en het wachtwoord in en kunnen zei zo bij hen account wat dus betekent dat ze geen verzendadres of betaaladres hebben ingesteld (dit kunnen ze wel zelf instellen), maar ik pas me aan aan de gebruiker en we weten allemaal dat de gebruiker niet de kennis hebben die wij hebben dus gaan ze indien geïnteresseerd een product kopen en zien daar een leeg verzendingsadres, verder niks aan het handje want er staat een knop verzendingsadres instellen etc etc etc, wat echter mijn probleem is is dat ze ook verder kunnen gaan zonder een verzendingsadres in te stellen en vervolgens ook zonder betalingsadres


    dus wat ik eigenlijk probeer te vertellen is dat als een klant een product wil afrekenen zei niet persee een verzendingsadres of betalingsadres hoeft in te vullen, nou zullen ze dat niet doen als ze geïnteresseerd zijn maar ik heb toch liever dat het wel verplicht is zodat grapjassen er geen gebruik van kunnen maken en het ziet er uiteraard wat netter uit, ik heb zelf al wat lopen klooien maar ben niet echt een php freak en vroeg me af of iemand me hierbij zou kunnen helpen.


    Ik hoor het graag als er iemand tussen zit met kennis van oscommerce.


    Met Vriendelijke Groet,


    Frank van Schaik

    Bedankt voor alle reacties, ik heb zoveel mogelijk aangepast en de rest doe ik morgen
    Layout besluit ik toch hetzelfde te laten alleen de header maak ik iets professioneler.


    Er kan een slotje op :thumbup:


    Wish me luck :thumbup:

    even een reactie op sander,


    je lult de reinste onzin op dit moment, dat ik geen professionele webdesigner ben betekent dat dat ik geen verstand van computers heb? volgens mij zijn dat 2 hele verschillende dingen en qua computer heb ik genoeg ervaring na 2 jaar werkzaam te zijn geweest bij een reparatie bedrijf

    Bedankt voor de reacties,


    Ik zie dit absoluut niet als negatief commentaar maar als opbouwende kritiek,
    Zelf wou ik het als site zo simpel mogelijk houden dus op de header na ga ik niks aan het layout aanpassen.
    Verder ben ik wel bezig met het aanpassen van de typfouten, dat je lege formulieren niet meer kan versturen (dat script had ik al maar werkte nog niet helemaal)


    En kvk nummer is inderdaad handig, ik ben uiteraard wel ingeschreven ;')


    Bedankt voor de kritiek!

    Mijn css is


    Ik hoop dat hier de oplossing ligt want van me plugin word ik ook niet veel wijzer
    (die kan ik evt ook posten indien nodig)
    Maar het is nu dus de bedoeling dat er 4 thumbnails onder elkaar worden weergeven waar je op kan klikken en dan een andere foto kunt zien, maar op dit moment schuift er een van links naar rechts en de andere drie zijn helemaal niet te zien


    Wie kan me helpen!?


    Groetjes Dia

    Beste ICT scripters,


    Ik heb een slideshow met thumbnails op internet gevonden en gebruik hem nu in mijn site,
    De thumbnails worden van links naar rechts gesleept dus ze komen van links en gaan dan naar rechts.
    Ik wil graag dat de thumbnails onder elkaar komen te staan.
    Ik heb hier het java script:

    Code
    <script type="text/javascript">			$(function() {				$('#wrapper').hover(					function() {						$('#carousel').trigger( 'pause' );						$('#thumbnails').parent().animate({							top: 0						});					}, function() {												$('#carousel').trigger( 'play' );						$('#thumbnails').parent().animate({							top: 0						});					}				);
    				$('#carousel').carouFredSel({					scroll: {						fx: 'crossfade'					},					auto: {						onBefore: function( oldI, newI ) {							$('#thumbnails').trigger( 'slideTo', [ '#thumbnails img[alt='+ newI.attr( 'alt' ) +']', -2 ] );						}					}				});
    				$('#thumbnails').carouFredSel({					auto: false,					items: {						start: -2					}				});
    				$('#thumbnails img').click(function() {					$('#thumbnails').trigger( 'slideTo', [ this, -2 ] );					$('#carousel').trigger( 'slideTo', [ '#carousel img[alt='+ $(this).attr( 'alt' ) +']' ] );
    				}).css( 'cursor', 'pointer' );			});		</script>


    Ik hoop dat iemand me kan helpen want ik word er moedeloos van


    Met vriendelijke groeten,


    Diamondboy