Koen,
Apparaat voor de servers:
Wij krijgen twee Gigabit lijnen binnen. Deze twee gaan eerst in een soort van server welke aanvallen kan herkennen. Lijkt op een firewall. Kom even niet op de naam van dat apparaat. Tijdje terug nog besproken op Tweakers.net. Daarna gaat alles de echte firewall in en dan richting switches, loadbalancers, servers e.d. Perfect ding. Dagelijks DDoS aanvallen hier, en die zijn meteen weg.
DirectAdmin heeft soms wel wat gekke dingen, dat klopt. Ikzelf gebruik daarom ook een controle paneel wat niets meer doet dan wat klein administratief gebeuren om mensen zonder kennis ook toegang te geven tot mail adressen e.d., maar verder configureren we gewoon alles zelf. Dat is stukken makkelijker en je weet dan ook precies hoe het zit.
10 jaar opslaan????!!!!! Wij moeten hier ik dacht 6 maanden of een jaar, en dan ook alleen wat headergegevens. Ikzelf pak gewoon een jaar, maar goed. 10 jaar is lang! Lastige is dat een firewall ook nog wel eens wil bezwijken onder al het inkomende verkeer. Het droppen van AL die pakketjes kost natuurlijk ook weer load. Gelukkig wel minder.
Toen wij de firewalls nog op de servers zelf draaide is het me ook wel eens gebeurd. De firewall kreeg zoveel te droppen pakketjes dat zelfs die onderuit ging. En dat gaat dan om toch echt wel krachtige servers. Was wel twee jaar terug. Er is natuurlijk qua techniek heel veel veranderd.
Enkele honderden mails per kwartier? Hmm, dat zou je kunnen doen ja. Ik hou er alleen niet zo van. Maar ik weet niet over welke apparatuur je allemaal de beschikking hebt en welke capaciteit je lijnen hebben.
Yoichi,
DirectAdmin levert in sommige gevallen geen goede kwaliteit, dat klopt. DirectAdmin is gemaakt en gericht op webhosters welke een lading accounts van klanten moeten beheren. DirectAdmin wordt nu echter gebruikt in een situatie waar het maar om enkele websites gaat, maar deze hebben wel een enorme klap verkeer te verwerken. Ik heb geen idee in de bezoekersstatistieken, maar volgens mij zijn dat er toch wel wat.
Die beperkingen staan misschien wat verkeerd, dat ben ik met je eens. Daarnaast blijf ik bij het feit dat DirectAdmin niet gemaakt is voor een situatie als deze, en lijkt het mij ook beter om zelf deze zaken in te richten / een controle paneel te pakken waarin je zelf je config's kunt schrijven indien gewenst.
Gegroet,
Simon.