Verplichte leeskost voor elke webmaster

• [offtopic]Google wil met Jarlsberg, een microblogsite vol met bugs, webontwikkelaars leren hoe hackers misbruik maken van beveiligingslekken in websites. Op deze manier kunnen ze hun webapplicaties beter beveiligen, aldus het bedrijf.

Onder het motto “it takes a hacker to catch a hacker” wil Google met de online les webontwikkelaars de fijne kneepjes van het beveiligingsvak bijbrengen. De lessen draaien om de fictieve microblogsite Jarlsberg, die ontworpen is met de nodige beveiligingslekken. Met Jarlsberg kunnen webontwikkelaars leren hoe deze lekken gevonden, gebruikt en voorkomen kunnen worden.

De aanvalstechnieken cross-site scripting, cross-site request forgery en cross-site script inclusion komen aan bod. Elke ‘leerling’ krijgt een eigen sandbox van Jarlsberg die zo nodig gereset kan worden indien een hackpoging de site onbruikbaar heeft gemaakt. De “Web Application Exploits and Defenses”-les is vrijgegeven onder een Creative Commons-licentie.[/offtopic]

Bron: http://tweakers.net/nieuws/671…n-websitebeveiliging.html

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Ze bereiden de webmasters voor op de komst van ChromeOS misschien?

Onlangs kwam op het nieuws dat er internet is uitgevonden dat 50 tot 100x sneller is dan wat wij nu thuis hebben dus wat Google zegt over de toekomst (dat alles in een browser zal verlopen) kan wel iets in zich hebben.

• En laat mij nou niet zo'n fan zijn van Cloud-Computing. Gaat er iets fout, gaat het ook echt fout. En ook is je privacy bij Google niet zo'n hele grote zaak volgens hun. Maar ligt hun data center of iets dergelijks eruit, kun je weer niet bij je documenten. Daar zit je dan...

• Citaat van jessewillem

En laat mij nou niet zo'n fan zijn van Cloud-Computing. Gaat er iets fout, gaat het ook echt fout. En ook is je privacy bij Google niet zo'n hele grote zaak volgens hun. Maar ligt hun data center of iets dergelijks eruit, kun je weer niet bij je documenten. Daar zit je dan...

Dan verzinnen ze toch een synchronisatie programma ? Direct opgelost en dat van Google en privacy mag ook wel eens achterwege worden gelaten, behalve als je ook alle TOS lijsten van hun hebt doorgelezen.

• Citaat van jessewillem

En laat mij nou niet zo'n fan zijn van Cloud-Computing. Gaat er iets fout, gaat het ook echt fout. En ook is je privacy bij Google niet zo'n hele grote zaak volgens hun. Maar ligt hun data center of iets dergelijks eruit, kun je weer niet bij je documenten. Daar zit je dan...

Moet je hierin wel gelijk geven, mensen vertrouwen teveel op het internet en kijken niet verder.
    Mocht er ooit wat met het huidige net gebeuren (kan altijd gebeuren).
    Dan is alles pleite...

Kijk bv naar de film die hard 4.0.
    Ik wil dan niet zeggen dat er zoiets gebeurd, amar zeg nooi nooit ;)

Het bovenstaande bericht werd geplaatst door een lid waarvan het account verwijderd is.

• Als jullie zo privacy bewust zijn wat doen jullie hier dan? Wat doen jullie op het Internet! Geen van jullie geen ooit de hele TOS doorgelezen wat Google daadwerkelijk doet jullie verspreiden alleen de onzin verder als kuddedieren zonder eigen mening.

Google raakt dan misschien wel betrokken bij dit soort zaken maar kijk hoe groot ze zijn en met hoeveel wetgevingen ze te maken hebben.

• Google is een goed bedrijf, en zoals Niels ook zegt: zodra je met het internet verbonden bent, dan weten ze al veel van je. Ik vind het wel makkelijk dat google veel van me weet, kan in de toekomst veel voordelen hebben

• Ook zonder internet heb je al geen privacy meer.
    Een paar dingen die in Nederland van toepassing zijn.
    - Spionage met Echelon netwerk
    - Telefoontaps
    - Vingerafdrukken paspoort
    - en de daaraan verbonden DB
    - Bewaarplicht van je Internet gegevens
    - Elektronisch Patienten Dossier
    - Biometrische paspoorten geloof ik ook
    - Allemaal diensten die de DB's van de overheid aanvullen

En in Europa nog de discussie over ACTA en nog grotere DB's, Vooral in de achterkamertjes.

Eigenlijk hoef ik me ook geen zorgen meer te maken over privacy. Je hebt het immers toch al niet meer. En dan Microsoft soft nog met hun WAT monitoring. Dus wat iedereen verbergt is toch al openbaar. En daarbij heeft het gehele internet geholpen. Zie ook maar eens hoe iedereen leuk alles deeld, wat nadelig kan zijn, op Hyves e.a.

Kortom, maak je maar geen zorgen om privacy. Dat krijg je wel weer wanneer je in een hol op een onbewoond eiland gaat wonen. Maar anders krijg je het niet meer terug.

BTW jullie mogen mijn lijstje altijd aanvullen.

• Toch wat dingen rechtstellen:
    - Echelon word no-way ingezet tegen de normale burger, daar kunnen ze niet van leven om het maar simpel te zeggen;
    - Telefoontaps worden ook niet gedaan random, alleen wanneer ze een vermoeden hebben

EPD is ook al weer uitgesteld dacht ik zo. De rest is gewoon bagger waarmee we moeten leven want het gaat natuurlijk allemaal om onze veiligheid *kuch*.

WAT hoef je in Win 7 niet te installeren. Geld hetzelfde als bij Google. Als je het niet wil gebruik het dan niet!

En als laatste Hyves is een ziekte (Hiv(es)). Smerige bagger.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!