Hosting providers

  • (Topic hernoemd)


    Beste CP


    ik zelf heb ooit groot probleem gehad met transip


    maar wat is jullie ervaring met transip
    en wat vinden jullie van hun geweldige helpdesk
    (dus niet)

  • Ik heb eigen nog nooit een groot probleem gehad met TransIP, ik host er momenteel 3 domeinen op en vind dat dat redelijk goed gaat.


    Ik heb alleen nog nooit gebruik gemaakt van hun helpdesk, dus dat kan ik eerlijk gezegd niet beoordelen. Maar heb al heel veel gehoord over dat het een zeer slechte helpdesk is.


    Dus mijn ervaring is dat TransIP redelijk goed draait, maar dit is mijn mening natuurlijk vele mensen zullen hier anders tegen aan kijken.:cheer:

  • Omdat Koen het een klote onderneming vindt, gaat iedereen hem meteen volgen?
    Transip is een professioneel bedrijf met een behulpzame helpdesk. Ik had ooit een ticket gestart die binnen 5 minuten behandeld was.
    Ook de registratie van mijn domeinnaam was binnen 2 uur geregeld.

    Totdat Stefan en Koen terug zijn van vakantie ben ik weer actief. Daarna ben ik weer weg ;)

  • ze hebben rond de 100 euro van me gestolen of zo van een domein dat al een jaar geleden verwijderd moest worden


    Goed bedrijf hoor -_-

  • Transip rekent geen tarieven van 100 euro per jaar, of je moet al een of ander super pakket besteld hebben.
    Ten tweede is het gewoon zo dat als jij je domein correct opzegt, ze gewoon doen wat van hun gevraagd wordt. Ik meende in hun voorwaarden gelezen te hebben dat de betaling op je eigen risico is, en die heb jij ondertekend, wat betekent dat je jezelf nu tegenspreekt.

    Totdat Stefan en Koen terug zijn van vakantie ben ik weer actief. Daarna ben ik weer weg ;)

  • Misschien heb je zelf gewoon niet correct opgezegd. en hoezo betaal jij 100 voor een domein. of heb je te laat opgezegd en was je over je opzegtermijn heen.


    Je moet gewoon niet zo mauwen als je denkt dat het niet pluis was had je eerder naar ze moeten bellen. Zeer professionele helpdesk:)

  • 100 is wel teveel maar was rond de 80 srry maar
    domein was al betaal na 3 dage was het opgezegt maar toen bleek dat en heb een aanvraag ingedien om mijn account te verwijderen binnen het jaar heb ik een factuur gehad van dat het domein niet betaald was plus moest rond de 40 - 25 euro administratie kosten betalen of zo dat was toen gedaan daarna een maand na het nieuwjaar kreeg ik een mailtje van er is een factuur aangemaakt terwijl mijn account al verwijderd moest worden en het domein al verwijderd moest worden en die factuur was wel rond de 40 euro
    voor de administratie kosten plus de domein 6 euro en

  • Administratie kosten? voor een domein verwijderen? klinkt onlogisch zeg. ik zal transip is mailen want ik wil ook geen 40 euro aan me broek als ik een domein verwijder.
    :S

  • Zeer goed, daar word alles veel sneller geregeld dan andere hosting bedrijven.


    Ook hun support is super nooit slecht geholpen in mijn vragen.
    Het overzetten van domeinen die ook klanten zijn van transip is in 2 minuten geregeld.


    Dat kom ik ook nergens tegen.


    TransIP blijft mijn keuze ongeacht wat andere zeggen of denken ;)

  • Slechte ervaringen mee gehad:
    1) Ik kan als Belg geen domeinen daar beheren, want een NL rekening nummer is verplicht - ik krijg soms domeinen gepusht via transip en dan kan ik ze niet verlengen...


    2) Ik moet voor ik een domein wegverhuis vanuit Transip eerst de eigenaargegevens veranderen naar mijn eigen gegevens. Anders kan ik dit nadien zeer lastig doen (formulieren getekend verplicht).
    Ik kan echter - zie hoger - dit niet betalen, want geen NL rekening nummer.


    3) Ze verlengen het domein automatisch, je krijgt geen verwittiging op voorhand (NEE, zelfs niet als jij DENKT dat ze dit wel doen!)!!
    Je moet het zelf op voorhand aangeven, of je bent de pineut.


    4) Als ik een domein gepushed krijg, dan verhuis ik deze niet meteen om niet dubbel te moeten betalen, het is meestal immers pas al verlengd. Ik verhuis ze ongeveer een maand voor ze vervallen, zo bespaar ik op de verhuiskosten, want ze worden meteen ook verlengd.
    Transip verwittigd niet, dus ik ben de pineut en moet dubbel betalen.


    5) Transip heeft mega smerige voorwaarden. Uiteindelijk is de klant altijd de pineut en zijn fouten van Transip altijd voor rekening van de klant.


    6) Als ze SIDN moeten contacteren om een verhuis in orde te krijgen, rekenen ze je soms onredelijk veel hoge kosten aan. Een collega van me heeft ooit een rekening gehad van 400 euro voor 1 domein te verhuizen... Dit omdat de papieren niet in orde waren, omdat - juist - Transip geen geldige handtekeningen gebruikt...
    Ze worden vaak geweigerd door SIDN. En dan ben jij de pineut als je probeert het domein weg te krijgen...


    7) Als jij aanvinkt dat ze echt het domein mogen verhuizen, dan is de uiteindelijke eigenaar de pineut, want Transip controleert dit niet! Ze stelen domeinen, en je kan er geen kl*ten tegen doen!
    Bovendien rekenen ze je dan nog eens onredelijke tarieven aan voor hun dienstverlening, terwijl ze zelf in fout zijn!!!


    8) Hun support is enkel vriendelijk tegen je als je klant wil worden bij hen, ze pesten je als je weg wil bij hen!


    En zo zijn er nog verschillende zaken!
    Nog nooit zo een smerige praktijken tegengekomen bij zo'n groot bedrijf...


    De klant is de pineut, want als jij niet oppast maken ze fouten - en jij mag dat allemaal betalen.
    Ik HAAT hun algemene voorwaarden - mega oneerlijk!

  • Even offtopic, aangezien Koen een woede aanval van TransIP krijgt.
    Wat vinden jullie van Antagonist.nl?
    Host er zelf 2 domeinen + 1 hosting pakket.
    Ben er zeer tevreden over, ze hebben snelle support, en blijven vriendelijk.
    Net met Biologie "antagonisten" gehad, ik dacht meteen aan m'n goede hosting (h)


    Lars

  • Citaat van larsisgoed9

    Even offtopic, aangezien Koen een woede aanval van TransIP krijgt.
    Wat vinden jullie van Antagonist.nl?
    Host er zelf 2 domeinen + 1 hosting pakket.
    Ben er zeer tevreden over, ze hebben snelle support, en blijven vriendelijk.
    Net met Biologie "antagonisten" gehad, ik dacht meteen aan m'n goede hosting (h)


    Lars


    Ze lijken mij wel vrij duur? 9 Euries excl voor een .nl

  • Antagonist nog maar 1 negatieve ervaring mee voor een klant:
    ze hebben een domein laten vervallen zonder verwittiging.
    Deze klant heeft nadien extra moeten betalen voor het uit quarantaine halen van het domein.
    Administratief foutje langs hun kant, dat ze toch op de klant aanrekenen.


    Toen geen probleem van gemaakt.


    Antagonist is in elk geval al stukken beter dan andere hosting providers.

  • 1) Ik kan als Belg geen domeinen daar beheren, want een NL rekening nummer is verplicht - ik krijg soms domeinen gepusht via transip en dan kan ik ze niet verlengen...
    Komt omdat transip met een automatische incasso werkt, gaat dus niet met buitenlandse rekeningen samen.
    Zou volgens hun in de toekomst veranderen, heb de nieuwe beta al gezien namelijk.


    2) Ik moet voor ik een domein wegverhuis vanuit Transip eerst de eigenaargegevens veranderen naar mijn eigen gegevens. Anders kan ik dit nadien zeer lastig doen (formulieren getekend verplicht).
    Ik kan echter - zie hoger - dit niet betalen, want geen NL rekening nummer.
    Een domein overschrijven zou niet moeilijk moeten zijn.
    Is dit wel zo dan zou ik eens contact met ze opnemen, ik heb er nooit last van gehad.


    3) Ze verlengen het domein automatisch, je krijgt geen verwittiging op voorhand (NEE, zelfs niet als jij DENKT dat ze dit wel doen!)!!
    Je moet het zelf op voorhand aangeven, of je bent de pineut.
    Voor elke handeling moet je ondertekenen, ik weet niet hoelang je al niet geweest bent?


    4) Als ik een domein gepushed krijg, dan verhuis ik deze niet meteen om niet dubbel te moeten betalen, het is meestal immers pas al verlengd. Ik verhuis ze ongeveer een maand voor ze vervallen, zo bespaar ik op de verhuiskosten, want ze worden meteen ook verlengd.
    Transip verwittigd niet, dus ik ben de pineut en moet dubbel betalen.
    Hier weet ik niks van dus kan er ook geen uitspraak over doen.


    5) Transip heeft mega smerige voorwaarden. Uiteindelijk is de klant altijd de pineut en zijn fouten van Transip altijd voor rekening van de klant.
    Voorwaarden zijn er om te lezen, doe je dit niet ben jij de pineut.
    Als jij er niet mee akkoord gaat kom je ook niet in de problemen achteraf.


    6) Als ze SIDN moeten contacteren om een verhuis in orde te krijgen, rekenen ze je soms onredelijk veel hoge kosten aan. Een collega van me heeft ooit een rekening gehad van 400 euro voor 1 domein te verhuizen... Dit omdat de papieren niet in orde waren, omdat - juist - Transip geen geldige handtekeningen gebruikt...
    Ze worden vaak geweigerd door SIDN. En dan ben jij de pineut als je probeert het domein weg te krijgen...
    Jij tekent voor de voorwaarden dus ben jij ook verantwoordelijk hiervoor.
    Nogmaals als je leest weet je wat je te wachten staat, is overal anders.


    7) Als jij aanvinkt dat ze echt het domein mogen verhuizen, dan is de uiteindelijke eigenaar de pineut, want Transip controleert dit niet! Ze stelen domeinen, en je kan er geen kl*ten tegen doen!
    Bovendien rekenen ze je dan nog eens onredelijke tarieven aan voor hun dienstverlening, terwijl ze zelf in fout zijn!!!
    Nooit mee gemaakt, 2 keer een verhuizing gehad naar een andere hosting.


    8) Hun support is enkel vriendelijk tegen je als je klant wil worden bij hen, ze pesten je als je weg wil bij hen!
    Niet mee gemaakt, voordat ik klant werd hebben ze me netjes geholpen.
    Ik snapte sommige dingen niet en heb dit toen aangegeven, ben toen netjes opgebeld en ze hebben alles KEURIG uitgelegd.



    Sorry maar dit vind ik onredelijk, TransIP is een prima bedrijf met juiste support.
    Als jij niet leest waarvoor je tekent ben JIJ degene die fout zit en niet hun.

  • Jongens wat hebben die hosting bedrijven te maken met transip?
    Kijk als je nou sidn zegt dan begrijp ik het wel maar antagonist of versio? :S


    Maar heb nooit ervaring gehad met transip. Gewoon goed de voorwaarden lezen, dan komt alles wel goed.
    Ik weet uit ervaring dat de meeste mensen dit nooit doen en daardoor ook vaak boetes krijgen etc.


    Verder Baldex, als jij zegt dat je betaald hebt.
    Dan heb je toch bewijs op je bank staan, zeg maar geschiedenis van betalingen! 8-|
    Stuur dit dan ook gewoon op als bewijs.. ^o)

    School
    Tweedejaars Informatica Student @ Hogeschool Rotterdam.


    Webtalen
    - PHP ( OOP )
    - SQL
    - JavaScript i.c.m. jQuery framework
    - (x)HTML
    - CSS
    - Actionscript
    - XML


    Programmeertalen
    - Java
    - C#
    - Ruby i.c.m. on Rails framework

  • Hosting bedrijven > TransIp? TransIp is een hostingbedrijf, een hostingbedrijf is geen TransIp. Als iedereen hier klaagt over TransIp, gaan mensen het straks ook nog geloven en denken dat TransIp werkelijk zuigt.

    Totdat Stefan en Koen terug zijn van vakantie ben ik weer actief. Daarna ben ik weer weg ;)

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!