Hallo allemaal,
We zijn weer een stap verder in het sollicitatieproces!
Drieënveertig leden hebben gesolliciteerd, en uit deze grote groep zijn tien mogelijke kandidaten geselecteerd. Deze kandidaten krijgen daar zo spoedig mogelijk bericht van. Onder aan dit bericht zal ik vermelden wanneer alle kandidaten een PB hebben gehad. Als jij dan een PB van mij hebt ontvangen, ben je dus nog steeds in de race naar het moderatorschap.
Alle andere sollicitanten die niet bij de geselecteerde 10 horen, krijgen géén bericht. Houd dit bericht goed in de gaten om te checken wanneer alle PB's zijn verzonden.
Hoe ging de selectieprocedure? Eerst werd gekeken naar de toon van je sollicitatiebericht, en de eisen die je daarin aan jezelf stelde. Veel mensen schatten bijvoorbeeld dat ze dagelijks meer dan 10 uur online zijn op CP. Dat heb ik persoonlijk nog niemand zien doen, en dat lijkt mij dus ook een zware overschatting van je eigen kunnen. Daarnaast wordt vaak denigrerend over CP gesproken, en de belofte uitgesproken dat de sollicitant de eventuele problemen van CP wel even oplost. Nog 'n afknapper.
Er is niet alleen gekeken naar het sollicitatiebericht, ook naar je houding hier op CP. Daar vielen gelukkig de minste mensen op af: de sollicitanten zijn bijna allemaal correct en eerlijk op CP. Bravo daarvoor!
Hoe gaat het nu verder?
Moderator zijn op CP is een lastige klus, en ook een verantwoordelijke. Je moet situaties goed in kunnen schatten, en de juiste keuzes maken. Daar worden de kandidaten nu op getest door middel van diverse cases. Naar aanleiding van hun beschreven acties wordt wel of geen sollicitatiegesprek gehouden. Iedereen die dan nog een positief advies krijgt, krijgt een proefperiode aangeboden.
Het wordt nog een lange dag...
- Lodewijk
Q: Zijn alle kandidaten al ge-PBt?
A: Ja, alle kandidaten hebben inmiddels een PB ontvangen.
Q: Zijn er al afvallers?
A: Ja, twee kandidaten hebben tot nu toe afgezegd. Helaas!
Q: Waneer beginnen de sollicitatiegesprekken?
A: Alle geselecteerde kandidaten voor het sollicitatiegesprek zijn zojuist (14.00 uur) uitgenodigd. De gesprekken beginnen vanmiddag, tot vanavond.
Q: Wat is de huidige stand van zaken?
A: Alle sollicitanten hebben hun gesprek gehad. Dat wordt duimpje draaien!
Nog een paar minuten... :sst: