De design richting op?

• Hallo mensen,

Ben hier net nieuw op Criminalspoint.com!
    Sinds een aantal maanden ben ik een beetje aan het rond aan het kijken hoe websites nou in elkaar worden gezet.

Design is 1 van die dingen. Design is de kant waar ik heen wil, maar heb er een beetje hulp bij nodig.

Is er iemand van jullie die er ervaring mee heeft en mij wel het een en het ander zou willen uitleggen d.m.v. msn adressen eventjes uitwisselen. Of heeft iemand een goede link waar veel opstaat?

Het slicen komt later wel, mijn draait het nu om het ontwerp maken.

Ben benieuwd(h)

Groet,
    SvenB

• SvenB, een slim idee is om tutorials te gaan volgen, de opleiding Grafische Vormgever zal je niet echt bepaald helpen met het ontwerpen van websites. Grafische vormgever is nog veel meer dan dat.

Heb een dag meegelopen met die opleiding en het meeste is gewoon illustrator, indesign & photoshop werk maar niet websites.

• Volgens mij zit er iets in Alkmaar.. en Heerhugowaard.. Iets met Horizon College? Daar hebben ze volgens mij ook ICT (en misschien dus ook wel media/vormgeving).

@Puddinghoofd ik woon nabij Arnhem, en zit daar op 't RijnIJssel College, leerjaar twee als Applicatieontwikkelaar

• ICT zuigt toch als opleiding op zich. Mits je er verstand van hebt leer je er echt donders weinig. Enige wat ik heb geleerd is een beetje het dieper ingaan op netwerken.

Misschien een domme vraag maar wat maakt jou een 'designer', wat maakt jou creatief genoeg om een designer te worden? Tis een gewone vraag dus verwacht een normaal antwoord.

• Een designer is er na mijn mening altijd, hoe word aan folder gemaakt? hoe word een muismat ontwerp gemaakt? hoe word de playboy met die meiden erin gemaakt? Toch echt allemaal ontworpen door een grafisch designer. Maar je moet niet denken dat dit alleen website's zijn, er komt veel meer bij kijken.Je leert briefen maken, folders en het grootste gedeelte werk je in project vorm. Deze informatie heb ik in praktijk gekregen van een leraar bij mij op school (en me zelf). Het is echt wel een vet gave opleiding lijkt mij, alleen moet je er natuurlijk goed over na denken. Geloof ik zijn dat tevens ook de opleidingen waar je zelf een flink zakje geld bij kan verdienen.

• Sorry dat ik het zeg hoor maar ik heb juist expres opleidingen als technische informatica afgewezen toen ik een keuze moest maken. waarom? omdat ik vind dat je zulke dingen jezelf moet aanleren je leert scripten alleen maar door veel te doen hoor, en daar heb ik alleen een goed boek voor nodig geen hele opleiding.

Dat is mijn mening gr stan.

• Citaat van Jannick

Volgens mij zit er iets in Alkmaar.. en Heerhugowaard.. Iets met Horizon College? Daar hebben ze volgens mij ook ICT (en misschien dus ook wel media/vormgeving).

@Puddinghoofd ik woon nabij Arnhem, en zit daar op 't RijnIJssel College, leerjaar twee als Applicatieontwikkelaar

+o( horizon is echt slecht

• Citaat van stan

Sorry dat ik het zeg hoor maar ik heb juist expres opleidingen als technische informatica afgewezen toen ik een keuze moest maken. waarom? omdat ik vind dat je zulke dingen jezelf moet aanleren je leert scripten alleen maar door veel te doen hoor, en daar heb ik alleen een goed boek voor nodig geen hele opleiding.

Dat is mijn mening gr stan.

Persoonlijk zou ik dat niet doen.
    Een boek lezen is allemaal goed, maar je gaat het nooit zo goed leren als van een ervaren programmeur.

Want wat jij wss gaat doen is dat boek lezen, en een paar simpele oefeningen maken.
    Op school krijg je oefeningen die passen bij je niveau, dat wilt zeggen dat je soms ook moeilijke oefeningen krijgt om je eens over na te denken.
    Bij een boek gaat dat wss niet zo zijn, en dan kan je wel heel dat boek lezen en elke oefening perfect maken.
    Maar wat ben je daar dan mee? In de echte wereld ga je geen oefeningen krijgen uit een boek.

Had je nu nog gezegd dat je voor design niet naar school moet gaan kan ik het begrijpen.
    Iedereen denkt anders over design, en op school gaan je leerkrachten je wss vaak een onvoldoende geven omdat in hun ogen je design niet goed was

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!