Politie

  • Hallo leden CP,


    Ik lees overal veel berichten over Politie deed dit en dat.
    Dit lees ik hier op CP, maar ook in de krant.
    Je hoort en leest het overal..


    Nu wil ik dus vragen, welke ervaring hebben jullie met de politie? (1/10)


    ==
    Ik zelf heb er aardig wat ervaring mee gehad.


    Mijn (toenmalige) vriendin, is 2jaar geleden ernstig mishandeld, door een stel jongens. Ze keek die kant op, en ze werden meteen boos. Dit waarschijnlijk doordat ze onder invloed waren.


    Ze is ernstig geschopt en geslagen, hoofd, borst.
    Ook is haar oorbellen eruit getrokken, waardoor ze gescheurde oorlellen had. Ondertussen ben ik aangesneld, en heb ik ook klappen gekregen en uitgedeeld.


    Op bureau is me (toenmalige) vriendin goed behandeld, en altijd goed op de hoogte gehouden.
    De daders, hebben 120uur werkstraf gekregen.


    ==
    In mijn voetbalelftal is een aantal maanden geleden een teamgenoot vermoord.
    Hij is door *vrienden* opgesloten in een zeecontainer op een bedrijventerrein. Dit hebben ze gedaan doordat ze ruzie hadden over een meisje, en hun hem een lesje wouden leren.


    De daders hebben Tano opgesloten, en een vuurtje gemaakt in de container. Even later zijn ze teruggekomen, en zagen ze het levenloze lichaam..|-)
    De daders hebben niets gemeld, en geen actie ondernomen..
    Gelukkig heeft een van de daders (een meisje van 16 dacht ik) het verteld tegen haar vader die direct ondernam.
    De daders 5, zijn allemaal opgepakt.


    De vraag is nog steeds, heeft Tano zelf een vuurtje gemaakt? (hij had claustrofobie) Of de daders? Zelf dat ik dat laatste.


    R.I.P Tano.


    ==
    Verder ben ik ook opgepakt, door van alles en nog wat kleine dingen. Geen geweld/diefstal.
    Nooit straf gehad.
    ==
    Nu graag al jullie ervaringen.
    En wat jullie van het politiewerk vinden.

  • Ben zelf een paar keer in "aanraking" geweest door de Politie, niets ernstigs gelukkig. Ken wel een aantal Politieacties die preventie horen te zijn, maar wat echt puur om aandacht was, waar ze geen poot hadden om op te staan. Maar goed :x

  • Poltie bagger.


    Zoals jullie misschien wel eerder hebben gelezen heb ik een tijd geleden ernstige ruzie gehad omdat een groep jongens me vriendin zatten te versieren. Mijn vriendin die daar totaal geen intresse in had wees ze af. De jongens beviel het niet en begonnen haar aan te raken. Toen ik dat zag ben ik er direct heen gerend en heb een jongen een klap gegeven. De jongen die ik een klap gaf belde direct zijn broer om hulp. 5 minuten later stond ik dus in me 1tje tegen 5 jongens waarvan 1 een grote moker hamer vast had met een steel van minstens 1 meter. De zogenaamde stoere jongens gingen met zijn 5e op me af dus ik besloot karate te gebruiken ter zelf verdediging. Na zoon tijd voelde ik een hevige klap op me borst van die moker. Waar ik nu na een aantal weken nog steeds last van heb. Ik lag op de grond in tussen tijd heeft mijn vriendin haar vader gebeld die ietst later aan kwam. Hij werkte de 5 jongens van me af en is direct met mij na het ziekenhuis gaan. Het bleek dat ik een flinke scheur en en deuk in me borstkas heb opgelopen. 3 dagen later hebben ik en me vriendin aangifte gedaan. De politie vond het een sterk verhaal tot ik de naam van de jongens opnoemde. De jongens bleken wel vaker tramelant te schoppen en ik was niet te de eerste die een klap van de moker kreeg. Dagen en dagen later kreeg ik bericht van de politie ze belde op dat ze hun overhoord hadden en dat hun zeiden dat ik Karate heb gebruikt. Ik zei dat ik dat als zelf verdediging inderdaad heb gedaan. Daagjes later kreeg ik dus een boete voor een vecht sport gebruiken op straat en de jongens kregen een waarschuwing.


    Conclusie:
    Niet op karate, judo of wat dan ook gaan dat is strafbaar! Ga gewooon even langs de dicht bij zeinde bouw winkel en koop een moker hamer!!


    Politie:
    Fuck POLITIE!


    Groetjes
    Rick

  • RiiCk
    Echt gewoon bizar!


    Ik ben toen ik klein was (9, 10) jaar nu inmiddels 15 jaar, lastig gevallen door een paar gasten van 16 ong.
    Het was winter en er lag behoorlijk veel sneeuw, het was rond uur of 22:30 in de kerstvakantie, en ik was met me vrienden sneeuwballen gooien. Dus wij gooien allemaal op elkaar en opeens kwamen er een groep jongens allemaal rond de 15, 16, 17 jaar.
    En ik gooide perongeluk op een van hun. En toen ik durfde geen sorry te zeggen, want het leken wel "gangsters" dus wat deed ik, ik rende weg. Hun kwamen direct achter mij aan rennen, ik wil een hoekje om gaan en ik glij hard op me smoel. Ze waren er binnen 4 seconde dus ik kon het niet meer winnen. Ze tilde bij me kraag op en bedreigde me met een mes, ze vroegen, wil je dood, wil je dood? En ze bleven maar door gaan, ik huilend nee schreeuwen. Een vriendje van mij was naar ze pa gerent, ze pa had uit de auto een grote bijl gepakt. Hij kwam aanrennen en hij zij als je die knul niet los laat, dan maak ik jullie af. Ze hadden me op de grond gesmeten en zijn hard weggerent.


    Inmiddels zijn die jongen nou rond de 20 en van 2 heb ik af en toe nog steeds last.
    1 daarvan die mij bedreigt heeft, is door me broersvriend met een kapmes geslagen en hij loopt nou helemaal mank, waarom is hij met een kapmes geslagen? Omdat hij me broers vriend zijn vriendin zaten te vervelen en versieren ect.
    Dus daarom had hij met een kapmes geslagem.
    Even tussendoor:Me broersvriend zit volgens mij nog steeds in de gevangenis, volgens mij al 3 jaar. Maarja tegenwoordig kun je ze beter maar meteen dood maken want dan ben je meteen van ze af en je zit maar ietjes langer in de cel :S


    Dus ik heb aangifte met me ouders gedaan, en hun waren ook al bekend, want ik wist bijna alle gezichten te herkennen.
    Maar ik heb er nooit meer van gehoord, en ik ontwijk die gasten het liefst gewoon maar als ik in me 1tje om 11 uur naar huis fiets kom ik ze af en toe nog wel tegen, maar dan fiets ik iets sneller.


    Politie:
    2/10
    Omdat ze gewoon geen fuck doen, waarom zijn ze er?
    Om bonnen uit te schrijven? Ik dacht voor het gevoel dat je gewoon rustig in je woonwijk kan spelen en gewoon met een goed gevoel 's avonds over straat kan?


    Straffen:
    2/10
    De straffen zijn veelste licht :S
    Met nadruk op: "veelste"


    Dus ik heb al geen goede ervaring met de politie, denk ook niet dat tie ooit goed zal worden :S

  • Achja, zo hadden wij hier een kerol die een beetj dreigde, holeh nu het verhaal :?:


    Het was zomervakantie lekker met de kindertjes naar het zwembad, toen ik in de auto stapte mn oudste zoon aan kwam rennen.
    Nu denken jullie van, hahah wat een grappig iets.
    Nou nee, er zat een kerol achter hem aan met een honkbal knuppel (du macho) hij zwaaide een achtje, LOL.
    Toen ben ik met een "ovalig ding" volgens mijn kinderen :p
    Knuppel dus op hem af gerent, resultaat bam bam ..
    hij een knal en ik een knal, nou geen pretje zo'n bonk hout in je gezicht..
    Later rond september zat hij weer achter mn oudste zoon aan en toen heb ik de kinderen binnengebracht en vroeg k, Waarom doe je dit steeds?
    Hij antwoordde: Ze zitten achter in mn tuin (terwijl het een pad is voor de ouderen die hij in beslag neemt..) dit antwoordde ik ook.
    Hij zei: dat zal best klotenviool, ik weet wel hoe je met zulke kinderen omgaat, Paf Paf en de rust is terug gekeerd (du macho).
    Dus ik belde de politie, waarop zij antwoordden: Ja we zijn hard bezig met uw vorige aangifte, we zullen zo snel mogelijk actie ondernemen.


    Kortom: We hadden maar net weer geluk of het was egt Paf Paf want do politie vondt de morgen daarop een vuurwapen bij hem.


    Beleid van de politie: 1/10
    Snelheid van de politie: 2/10
    Straffen (die hij niet kreeg): 0/10


    Een stuk "stront" noemen wij hem, al heeft hij nu een enkel band met huisarrest :)

  • Ja ik ben ook door de politie in aanraking gekomen, ik was eens een keer buiten tot een uur of 12 - 1 's nachts. Maar die nacht was er een man goed gestoken met een mes. En daar was ik verdachte van. Ik werd opschool opgehaald en vanaf 10 uur 's ochtend tot 6 uur savonds had ik daar moeten zitten ..


    En nog wat andere dingentjes..


    Mening:
    Ik vind dat de politie achter de grote mensen aanmoet die schieten steken e.d. want dat soort volk houd niet van !

  • Alleen in positieve zin eigenlijk. Had een keer me hardeschijf verloren in de trein. Na een tijdje kreeg ik een mail van iemand aangezien ik dit op crimefreakz had gedumpt dat iemand hem had gevonden (was al toeval opzich). Na een lange lijst van heen en weer mailen wou hij er een criminals source en dan zou hij de schijf terug geven. Hij woonde in Rotterdam dus kon niet zo 123 er naar toe om die kerel te confronteren dat hij bezig was met blackmailen aangezien hij de schijf niet wou geven zonder als ik hem zo'n unieke kut source die ik vroeger een keer van een gekraakte server getrokken heb maar goed.


    Ik heb dus de politie benaderd om te vragen of hun hier wat aan konden doen maar hun vertelden mij dat het allemaal maar mocht zoals hij het deed. Wanneer er geld bij betrokken werd kon de politie pas wat doen.


    Na een tijdje mailen had hij dus beloofd hem naar het politie bureau te brengen in Rotterdam (zo'n buurt bureau). Nadat ik een mail had gehad van hem dat hij hem daar had afgeleverd heb ik gebeld naar dat politie bureau en daar hebben ze nooit wat ontvangen.


    De mongool die dit allemaal mogelijk heeft gemaakt om mijn tijd te verneuken zit hier wel op het voornaam ben zijn naam alleen even kwijt.


    Verder heb ik 3 politie agenten op het plein dus ik mag ze wel. Wat jullie zeggen is ook gewoon je eigen schuld in de meeste gevallen hun moeten ook gewoon hun werk doen om Nederland veilig te houden voor ons. Bekijk je dat anders vertrek dan naar Duitsland of Belgie dan kun je zien dat het daar nog slechter is!

  • heftige topic hoor mijn verhaal stelt niks voor :p


    op oudjaars dag had ik van mijn overbuurman een doos nitraten gekregen dus ik ging samen met mijn broer de nitraten afsteken..
    we lopen op de brug onze wijk uit opeens komt er een politie auto aan en ik steek net een nitraat af....
    wij renne heel hardc weg het steegje in de poltie stapt uit de auto en komt achter ons aan...
    ik ben smane met mijn broer onder een brug wezen zitten en ze haden ons niet gevonden


    conclusie: steek illegaal vuurwerk alleen in je eigen straat af dan zie je ze komen


    ervaring met de politie 2/10 je mag niks van ze


    R-Mijnten : Strekte dat zoiets om een meisjemoest gebeuren:((

  • Ik ben gelukkig nog nooit met de politie in aanraking geweest maar ik kom net toevallig van de rechtbank af want we zijn daar met school geweest om naar zaken te kijken van de politierechter. Iemand had 2 fietsen gestolen, wat krijgt die? 30 uur taakstraf, iemand heeft bij de ikea niet afgerekend, dus een keuken meegenomen door de cassiere af te lijden en ook nog eten gehaald bij ikea en niet afgerekend en wat voor straf kreeg die? Ook 30 uur..


    Lekker lage straffen hier in Nederland, ben je 18? Ga eens kijken bij rechtszaken van de politierechter, is gewoon vrije toegang kun je is zien wat voor straffen ze krijgen.


    p.s, mijn normale account is Casio maar het kopje ww vergeten werkt al aantal dagen niet en daar is Pim van op de hoogte.

    Mijn echte account is Casio, maar daar kan ik de komende tijd niet op, en nee ik heb geen ban ;)

  • Nou we erover beginnen ja ik ben door een man van 40 geslagen die een verchtsport heeft gedaan die heeft het ook tegen mij gebruikt gelukkig heeft hij me niet goed geraakt anders zou ik nu wel dood kunnen zijn de reden was omdat die jongetje van hem met ons mee wou lopen en ik hem niet liet hij is 9 en ik ben 17 dus tjah en we gaan soms smoken met vrienden ik dacht geen goed voorbeeld en heeft hij tegen zijn pa verteld dat ik hem geslagen heb en die pa begon met me te vechten en ik heb hem terug geslagen natuurlijk heb ik meer verwondingen aan overgehouden en hebben zij een aangifte gedaan dat ik zijn jongetje geslagen zou hebben en een bloedneus geslagen zou hebben de volgende dag hebben wat vrienden van mij heb geslagen hij was onderweg naar de suppermarkt en hij ligt nu in de ziekenhuis ik heb tegen politie verteld dat het niet mij fout was ze hadden mij een taakstraf van 100 zoveel uur gegeven maar ik ben de eerste dag niet wezen opdagen en ik zal het ook niet doen het word steeds meer en krijg nog wel boetes enzo mijn advocaat ik zowiesoo druk bezig we zijn in hoge beroep gegaan en hij mag zowiesoo niet het verchsport gebruiken zoals iemand hier al zei beter een hamer kopen :P


    maar ja dit was de laaste incident heb vaan met scotoe te maken gehad maar ja met een goede advocaat kom je ver heelvaak geld gekregen en dit keer zijn we ook bezig om geld te eisen


    (korte samenvatting met mijn ervaring met de politie)


    * heb wel school ingebroken toen ik 5 was omdat niks te doen was
    heb met halt te maken gehad


    * heb met politie problemen gehad wegens openbaar drinken smoken etc


    en nog veel maar maar niet echt zin om alles op te noemen en hou ook liefer wat dingen voor me zelf als jullie het niet erg vinden :P vind dit niet stoer ofso ben nu inmiddels al 17 ouder en wijzer heb al 2 jaar niks met politie te maken gehad en nu weer dit


    ik probeer de rechte pad op te gaan maar zoals jullie lezen kom ik veel drempels onderweg tegen maar ik ga er wel overheen ;)


    ben vaak skere geweest wou iets of iemand beroven maar d8 doe maar beter tog niet ben hier te gast dus hou ik me netjes


    ik wil dat kinderen voorbeeld aan mij nemen heb nooit een oudere broer gehad dat ik voorbeeld aan hem kon nemen


    ik de buurd kennen vaal mensen mij en zoals paar hier zeggen
    over vriendin je moet altijd opkomen heb wel een vaker gehad met mijn vriendinden (exen) heb maximaal 1 maand met iemand :P


    maar als ze fluiten ofso loop ik naar hun toe en worden ze al bang want ze kennen men connexies hier maar ik maak er geen misbruik van ik vond vroeger stoer om te vechten maar nu ben ik ouder heb liefer een schone achtergrond.


    hopelijk zeg ik hier genoeg mee kunnen de stoere jongens een beetje een voorbelt te nemen


    *** Als je dingen gaat doen bij je vrienden om stoer te doen en je moet dtoer doen om bij te horen zijn het geen vrieden van je maar ben jij het pispaaltje want denk maar na jij krijgt altijd de schuld !!!!!!!!!!!!


    Met Vriendelijke Groet,
    Mafiabase!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • ik ben een paar keer in aanraking geweest met de politie.


    dolle nacht 2009 appelscha: ze wouden een kameraad van mij oppakken die niks de dat werd later ook wel uitgewezen.
    toen zijn we met een groep erop af gegaan en kwamen er negen busjes aanzetten en uit elke busje kwam 6 man (politie regio friesland) die probeerden ons te aresteren en heb toen meerdere malen klappen van zo'n gummie knuppel gekregen en oplaatst met pepperspray in bedwang gehouden.


    2: oosterwolde (friesland) pizza tent venetié we kregen mot met de eigenaar waarna we klappen kregen van zijn zonen we waren dik in de minderheid en waren ook vlink bond en blauw.


    3: te hard gereden op mijn brommer ik reed 110km waar maar 70 mocht dus flinke boete.


    en nog wat kleine vergrijpen waar ik het liever nie over heb

  • @ Frenzo,


    Even een bericht op jouw bericht,


    Ik heb een vraag aan je,
    Ik neem aan dat jij op het politie bureau netjes hebt mee gewerkt,
    Daar bedoel ik mee netjes gezegt wie je bent je verklaringen enzo ?


    Zoja, Dan is de poltie strafbaar bezig,
    Zij mogen jouw totaal 6 uur vast houden,Mist dat jij je mond hebt gehouden over alles en zelf je naam niet hebt opgegefen, dan mogen ze nog MAX 6 uur jouw vast houden, om na te gaan naar je Gegevens en niet jouw meer overhoren. maar ze mogen niet in de nacht uren van 00:00 tot 09:00 mogen ze je niet overhoren.
    Maar in jouw gevalt je bent 10 uur smorgens opgepakt,
    dan hadden ze jouw om 16:00 uur vrij moeten laten.
    Dus zelf hun kunnen zich niet aan de regels houden :S


    P.s vroeger ben ik zelf ook wel is opgepakt enzo,
    Maare nu werk ik samen met de politie van wege me werk,
    Je hebt normale agenten er bij zitten maar ook niet normale ( Vaak )

  • het valt me op dat veel verhalen extreem op zijn, maar ik hoop niet dat jullie hier trots op zijn :P ik ben 1x in aanraking geweest met de politie en dan voel ik me toch best kut, maarja ik ben waarschijnlijk een heel ander mens dan jullie xD maar wees gewoon lekker jezelf en probeer uit al die zooi te blijven ;)

  • Nu je toch over politie bezig bent:


    Wij (2 personen en ik) gingen wat 'lol' trappen met graffiti, me maat wou eerst treinen doen, maar daar bleken mensen bezig te zijn, wij opzoek naar andere dingen, auto's, glasbakken, ramen, muren, toen gingen we op een 'verboden' terrein waar niets op stond dat het verboden was, één of andere buurt bewoner had ons gezien, *hup* belde de politie.


    Wat later was ik even wat TAGS aan het uitproberen op een muur, toen ik ineens een hand voelde op me schouder, ik in me rare bui die hand weg geslagen, stond daar ineens 2 'flikken'(politie), tja wat doe je dan? Ik kon geen kant uit, dus werkte ik maar mooi mee, al me spullen kwijt, toen zag ik ineens 1 combi, 1 gewone politie wagen, en 1 interventie wagen voor me neus staan, nou leuk -_- mocht ik nog mee in die interventie wagen bij 2 'beren'(zware kerels) die waren niets anders dan aan het vloeken.


    Op het bureau aangekomen, moesten we allemaal uit mekaar gaan zitten, ik had zelf nog een paar foto's op me GSM staan van een paar kunstwerken die ik 'ooit' had aangebracht op een trein, ik volledig in shock hopen dat ze het niet zagen, (was echt fucked up), toen moest iedereen een verklaring op papier afleggen, en daarna ging men ons verhoren, ik had geluk dat ik niet zo'n 'beer'(zware kerel) voor me neus had, maar een rustig persoon, na wat overleggen over dingen (school, leeftijd e.d) ging ie ineens 'to the point' nog wat later was het klaar.


    Ik blij, moesten we naar de chef, daar nog een preek gehad, kreeg me spullen terug e.d.
    De volgende dag wat schoongemaakt en gemeld aan hun.
    Voor de rest niets meer van gehoord.


    Ervaring -2/10 (in plaats van op ons 3 wagens af te sturen konden ze beter de grote 'bandieten' catchen, nee 3 jong volwassene kloten is leuker...)


    Enge plaats om te komen geloof me!


    Strafblad vervalt normaal gezien toch na uw 18 dus daar heb ik ook niet veel last mee..


    Ik schaam me eigen er niet voor, maar ben er ook zeker niet trots op.

  • Ik kom er ook bijna niet meer mee in aanraking.
    Af en toe is gesprekje op plein, dit en dat mag niet. En let erop.


    Ik vind het stoerder om niet in aanraking te zijn geweest, dan wel.
    Ze weten je altijd te vinden, en als je eenmaal bekend bent. En je doet aangifte tegen iets, nemen ze het minder serieus, omdat je ook een slechte achtergrond hebben.


    Ik vind het wel erg zielig, dat sommige agenten voor helee kleine dingen boete's uitschrijven etc. Maarja, dat zijn mijn meningen.
    Maar ze zien ook veel over het hoofd, kleine dingen. :)


    Alleen straffen die ze geven, zijn te laag helaas.


    R-Mijnten

  • precies, je bent stoer als je niet in aanraking komt met de politie, bij mij op school blijkt het juist andersom te zijn al vind ik dit gewoon dom... daar ben je juist " stoer " als je taakstraf krijgt. maarja laat ze lekker is niet mijn probleem

  • Ik ben laatst aangehouden en toen moest ik mee. En toen moest ik eerst 5 uur in een hok zitten en duurder erg lang. En toen zeiden ze we waren je vergeten.
    :@:@:@

  • Persoonlijk zoek ik ook nooit ruzie met iemand, zeker niet op straat, tegenwoordig staan ze sneller voor je dan je denkt, heb zelf al veel ernstige gevechten gezien, waar ik liever GEEN deel van wou uitmaken.


    Problemen moet je zelf oplossen, daar heb ik geen hulp voor nodig, en het is sowieso zwak als iemand met meer personen afkomt, dan weet ik gewoon al genoeg, dat die persoon in ze eentje niets is.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!