Hotmail XSS

• Nu we het toch over beveiligings lekken hebben.

Sinds kort ontvangen veel mensen een melding HI op het scherm als je je email checkt

Volgens mij heeft hotmail dus ook xss lek hopelijk word deze snel opgelost want begin te twijfelen aan mijn privacy van emails

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Gebruik hotmail allang niet meer in links...

Hiervoor heb ik een soort van outlook maar dan voor hotmail/live/gmail/msn

Hotmail heeft wel privacy maar je moet sterke wachtwoorden gebruiken.
    Minimaal 10 a 15 tekens lang word al moeilijker (hangt van soort pass af natuurlijk).

• Citaat van TerrorSheep

Dat is geen XSS, kan niet want er wordt nergens userinput weergegeven, toch zeker niet bij heel de wereld.

Zou eenk lek kunnen zijn bij de adverteerders,
    wat zou het anders kunnen zijn? als het geen xss is.

• Dus jij denkt dat hotmail geen htmlspecialchars enzo gebruiken bij hun systeem ?

(xD)

Sorry hoor maar hotmail is zelf redelijk veilig, in vergelijking met crimes zeer veilig.
    Hotmail zal dan geen wereld systeem zijn dankzij alle hacks die op het web staan.
    Maar dit soort dingen hebben ze echt wel beveiligt hoor, zou dom zijn als dit niet zo is.

Edit:

• geen enkele website is veilig.. ELKE website heeft xss lekken met alleen htmlspecialchars red je het niet.. Laatst waren er zelfs op de site mcaffee xss lekken gevonden en daarvan mag je verwachten dat het een veilige site is

ik zal dus niet raar op kijken als dit ook het geval is bij hotmail

maar vind het iig erg slordig van microsoft8-) wat het ook mag zijn

• Ook altijd die shit met hotmail.
    Ik heb op yahoo nog nooit een virus of wat dan ook ontvangen.
    Heb zelfs keer gehad dat ik hetzelfde mailtje kreeg in zowel me hotmail als yahoo, hotmail zei niks was gewoon bericht, yahoo had de bijlage en links verwijderd omdat het virussen bevatte.
    Zegt mij weer genoeg :cheer:

Koen, toppunt van zieligheid, ja dat heb je zelf begaan.
    Je komt er niet zomaar mee weg, je hoort nog van ons.
    Even a german had some form of respect for his enemy, even 65 years ago, this scumbag has none, making him the true evil.

• Vergis je er niet in: Hotmail heeft een grote lek gehad, al was het welliswaar geen XSS lek.

Hotmail stuurt de sessie mee in de URL, wat je wel meer ziet. Deze sessie hadden ze vroeger niet aan een IP gekoppeld (tegenwoordig wel). Hierdoor was het dus heel simpel een email-account binnen te komen: Via een link stuurde je iemand naar je website, waar je de refferal (pagina waar jou link op staat) opsloeg. In jawel hoor! Je kon de sessie hijacken.

• Kan me dat nog herinneren ja.
    Zelf aantal keer geprobeerd en werkte ook nog xP.

Even a german had some form of respect for his enemy, even 65 years ago, this scumbag has none, making him the true evil.

• Hotmail heeft al verschillende veiligheidslekken gekend.
    Niet alleen kon men vroeger de sessie stelen (wat nu enkel nog gaat als je tussen de pc van de eigenaar en hotmail zelf kruipt mogelijk is),
    bovendien kon je vroeger door gewoon in de url een andere userid te zetten in een andere mailbox komen (was nog voor de sessiebug, in de begindagen).

Verder zijn al veel hotmail gebruikers besmet geraakt met virussen door slechte filtering van de mail zelf en van de advertenties die werden weergegeven op de sites.

Geen enkele site is veilig.
    Elk jaar zou je al je sites en systemen moete nakijken, want elk jaar worden er nieuwe exploits en bugs bij ontdekt.

Als er meldingen op hotmail te voorschijn komen bij jou, moet je ook eens kijken of er geen vreemde processen of drivers op de achtergrond draaien, die proberen om je hotmail sessie te kapen.
    De HI kan bv een verkeerde output zijn door iets dat in je pc zelf zit.
    Scan zeker eens op spyware!

• @rens

• = hotmail = onveilig

• Ik denk niet dat het om een enquete ofzo gaat..
    Heb het gister zelf 1 keer meegemaakt..
    Je kijkt gewoon je mail verwijdert alle spam uit de ongewenste map en dan kijk je in de inbox.. je bent gewoon rustig aan het kijken en opeens komt er HI in beeld te staan in een venstertje, toch als je op ok klikt ga je verder nergens heen.
    Heb me computer voor de zekerheid wel gelijk weer een keer laten scannen maar hij kon gelukkig niks vinden :p
    Heeft iemand hier de afgelopen tijd nog wat mee te maken gehad? ben wel benieuwd wat het kan zijn aangezien het maar 1 keer gebeurd is en er toch niet veel mensen last van hebben...

Postcounter: 100 - 200 - 300 - 400 - 500 - 600 - 700 - 800 - 900 - 1000

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!