Foutmelding Oscommerce

• Beste Ictscripters,

Ik gebruik voor mijn webwinkels het open-source pakket oscommerce (versie 2.3.3) en krijg daar sinds kort problemen met het uploaden van bepaalde fotos, of aanmaken van artikelen.
    De foutmelding die dan naar boven komt is deze:

Warning: chmod() [function.chmod]: Operation not permitted in /home/dstoriz108/domains/aaida-tennis.nl/public_html/admin/includes/classes/upload.php on line 87

Warning: chmod() [function.chmod]: Operation not permitted in /home/dstoriz108/domains/aaida-tennis.nl/public_html/admin/includes/classes/upload.php on line 87

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/dstoriz108/domains/aaida-tennis.nl/public_html/admin/includes/classes/upload.php:87) in /home/dstoriz108/domains/aaida-tennis.nl/public_html/admin/includes/functions/general.php on line 38

Ik heb echt al 2 dagen full time op internet hierover opgezocht maar de enige conclusie die ik kon trekken was dat het aan de rechten van bepaalde scripts zou kunnen liggen.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen hiermee!

Mvg Dia

Script van Upload.php:

• @TS Gebruik je windows of unix ?

EDIT: Bestanden 777, folder 755 dat is de standaart voor OSCOMMERCE.
    Windows of linux als in host waar deze bestanden op staan?

Indien dit niet kan is je server setup niet correct of gaat er wat fout in het script ( wat mij sterk lijkt).

Met vriendelijke groeten,
    Tredgy

Bewerkt één keer, laatst door Tredgy ().

• In tegenstelling tot wat ik hier eerder las, lag het probleem volgens mij niet aan het chmodden van de map naar 777.
    De foutmelding die kwam is 'operation not permitted'.
    Dit houdt in dat in php de functie chmod niet toegestaan werd om te gebruiken.

Vermoedelijk een foutieve instelling in php.ini
    Door het updaten van je php zal hij dit vermoedelijk ook automatisch hebben gecorrigeerd.

Een andere optie was dat je de suhoshin patch mee had geinstalleerd op je php/apache.
    Deze gaat heel streng om met het wijzigen van rechten van mappen en kan dit ook weigeren.
    Dit had je kunnen vinden door in de php error logs te kijken. :)

Blij dat het probleem is opgelost.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!