Wat vinden jullie van zwervers?

• Hey ICT Scripters,

Voordat de zaterdagavond zijn intrede weer gaat
    doen, wat meestal een avondje kicken en uitgaan betekend, zou ik jullie
    graag een vraag willen stellen over zwervers. Dit om de meningen van verschillende leeftijdscategorieën in kaart te brengen met daarin duidelijk de verschillende interesse van individuen.

Wat vinden jullie van zwervers? Heb je er veel last van? Of heb je juist respect voor zwervers?

Laat me je mening over zwervers weten! Het maakt niet uit wat je ervan vindt. Alles blijft natuurlijk anoniem.

Bedankt en nog een kicken weekend!

• Arme mensen :)
    M'n vader geeft om de x tijd wat aan een zwerver. Heb nog geen last van ze gehad.

Echter, ik vind wel dat het slechte mensen zijn, als in, i.p.v. bedelen, ga werk zoeken. Ook al is het vervelend werk. Er is altijd wel een plek ergens waar je kan werken.
    Ook moeten ze dan geen drank / drugs kopen van dat geld, wat wel eens gebeurd met het geld dat je ze geeft.

Gelukkig valt het in iig NL mee. Ben naar de USA geweest, daar is het echt stukken erger.

• Het klinkt misschien hard, maar ik heb totaal geen medelijden met dat soort mensen.

Reden heel simpel. Ze hebben zich zelf zwerver gemaakt niet wij. Als ze gewoon hadden gaan werken dan had het allemaal misschien goed gegaan en hadden ze naar alle waarschijnlijkheid geen zwerver geweest.

Tevens is het zo als je wordt ontslagen kan je een uitkering aanvragen en heb je tijd om een nieuwe job te vinden. Dus hoe ze zwerver geworden zijn tjah altijd een raadsel.

• Willem, een nieuwe baan vinden klinkt makkelijker gezegd dan gedaan.
    Ik ken mensen die al jaren een baan zoeken maar niets.
    Ze zijn gelukkig geen zwervers geworden. Maar je weet wat ik bedoel.

Zoeken ze naar een baan die hun intereseerd? ;)

Volgens mij kan je bijv. zo vuilnisman worden of schoonmaker of afwasser of noem maar op.

• Nog nooit geen last van gehad.
    Ik pas enkel wel wat op met deze mensen.

Aangezien ze geen huis en of wijnig geld bezitten.
    Zijn ze tot veel instaan om wijnig te verdienen / Overwinnen etc.

Maar ik respecteer ze zeker en vast.
    ook heb ik ooit eens naar de MC Donalds geweest en had een heleboel eten enzo besteld.
    Ik had toen nog 1 burger over en had dan ng een extra drankje en burger gaan halen en aan een zwervende vrouw gegeven die een kindje bij zich had.
    Verder nog nooit problemen mee gehad.

• Ik kom ze wel eens tegen in Amersfoort centrum en daar is echt een vervelende zwerver die naar iedereen toekomt en met ze meeloopt (ook in winkels) om zijn straatnieuws te verkopen...
    Wat dat betreft zijn ze dus wel zeker vervelend naar mijn mening, al kunnen ze er soms zelf niet zo heel veel aan doen.

• Vandaag heel de dag in Rotterdam gelopen, ben er in totaal 2 tegengekomen die mij wat geld vroegen.

Eerlijk gezegd kan ik er nooit echt tegen, en vind ik het zielig / rot voor ze
    Eentje vond zelfs een mac donalds hamburger in een prullenbak en ging het opeten... net toen ik nee zei dat ik geen geld wou geven.. akward moment voor mij.

• Ook moeten ze dan geen drank / drugs kopen van dat geld, wat wel eens gebeurd met het geld dat je ze geeft.

Geloof het of niet maar een goedkoop pintje is vaak goedkoper als water, en harddrugs houd je warm in de winter. Sommige hebben echt geen keuze, en eenmaal je een paar kaar het doet ben je vertrokken. Ze hebben dan ook niemand om hun tegen te houden

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!