Posts by djordyh

    Beste leden,


    Ik ga binnenkort op maat een paar kleine websites bouwen voor een specifieke doelgroep: mensen met vrij weinig kennis van ICT.
    Het is hierbij in belang dat ze de teksten op hun website kunnen aanpassen, dus een kleine CMS moet aanwezig zijn. Verder hoeft het allemaal niet zo uitgebreid.



    Nu is Wordpress natuurlijk een optie, echter heb ik daar zelf niet zo heel veel ervaring in en ik ga op termijn wel custom PHP scripts moeten opleveren. Daarnaast is Wordpress natuurlijk vrij groot en ben ik bang dat men er verdwaald in gaat raken dan wel settings gaat slopen.



    Ik ben benieuwd wat jullie mening (of ervaring) over deze situatie is - een hele kleine CMS bouwen die eigenlijk puur en alleen pagina management bevat, of toch de websites bouwen in Wordpress en dan maar even door bikkelen met de custom scripts en uiteraard de op maat gemaakte bootstrap layouts? Ik wil namelijk geen nee verkopen, het geen
    waar ik wel bang voor ben gezien mijn fragiele kennis van Wordpress op het gebied van custom scripting. Bij een eigen kleine CMS kan ik alles doorknallen en zelf inrichten, maar zit je natuurlijk weer in het onderhoud en in het maken ervan.



    Ik hoor het graag!

    bij mij lag dit aan mijn gpu.. is laten nakijken.

    Ik zal eerst de andere opties nog bekijken maar anders is dit denk ik inderdaad wel handig om te doen.

    Ik vind de koeling van mijn laptop wel erg vaag. De automatische mode lijkt eigenlijk altijd het zelfde, en ik vind dat de lucht die uitgeblazen wordt toch vrij warm is.


    Echter heb ik alleen de keuze tot uit, automatisch en maximum en bij maximum blaast hij wel goed door en koelt hij beter maar dat is tegelijkertijd een erg hard geluid en niet altijd praktisch.


    Ik plaats mijn laptop altijd op mijn koelpad, ik gebruik deze niet alleen als standaard maar ook daadwerklijk de koelings optie, dus ik denk dat dat wel goed zou moeten zitten. Waar ik hem gebruik varieert tussen kantoor, slaapkamer en woonkamer.

    Drives heb ik al eens bekeken, maar directx updaten en mijn videokaart warmte bekijken zou ik nog kunnen proberen. Wat bedoel je precies met FPS controle?



    Nog als toevoeging op mijn antwoord bij FangorN, ik heb gemerkt dat als ik mijn koeling op maximum zet dit nog wel eens een bluescreen wilt opleveren, het is 2x gebeurd dat ik mijn koeling op maximum had gezet en nog geen 30 seconden later een bluescreen krijg met de Driver_less_irq nog wat error.


    Verder krijg ik deze bluescreen eigenlijk bijna alleen maar als ik mijn koeling op maximum zet. Volgens mij heb ik dus waarschijnlijk wel echt een hardware probleem?

    Ik ben er echt radeloos van geworden en kan er niks meer over vinden.. ik zit met het volgende probleem;


    Mijn laptop wilt nogal eens vastslaan, het rare is dat dit bijna altijd tijdens gamen gebeurd en wat nog raarder is, is dat mijn muis en controls stilgaan (geluid gaat ook uit) maar ik nog tussen de 2 en 10 seconden de game kan door zien gaan, vóórdat het compleet helemaal vast slaat.


    Dan heb ik er ruim een maand geen last van, en dan heb ik het opeens 6x op een dag, en dan opeens weer 1x op een dag, het is ook echt heel variabel. Het enige vrij vaste gegeven is dat het toch écht bijna alleen bij games gebeurd, eigenlijk in 99% van de gevallen geloof ik.


    Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Het is een game laptop, wel van bijna 2 jaar oud nu maar de specs ligt het in iedergeval niet aan.

    Dat zeg ik dus. Als je niet hovered over een list-item met een submenu moet het submenu gewoon onzichtbaar zijn, dus zoiets:

    CSS
    #navigation-menu-bottom ul li ul.sub-menu { display: none; }

    En als je wel hovered, wel:

    CSS
    #navigation-menu-bottom ul li:hover ul.sub-menu { display: block; }

    Weet niet of dat echt handig is voor een mobiel menu, want als je naar Test2 zweeft dan klapt je menu weer in. Eigenlijk wil je de submenu's handmatig openklikken misschien.


    Weet niet precies wat je met puntje #2 bedoelt en of dit voor de mobiele of niet-mobiele navigatie is. Je zou het inspringen achterwegen kunnen laten (op mobiel is de horizontale ruimte sowieso al beperkt) en kunnen volstaan met een lichtere achtergrondkleur zodat duidelijk is dat dit een sub-onderdeel van een hogergelegen item is? En dus met eerdergenoemde handmatige uitklap-actie zodat je menu niet automatisch weer inklapt, ik denk dat je dan beide problemen hebt opgelost?


    Ahja op die manier werkt dat inderdaad wel goed, maar het in/uitklappen is volgens mij inderdaad beter. Hoe zou ik dat moeten aanpakken? Zo met pijltjes ofzo.

    Wat je wilt is volgens mij het volgende:

    Hiervoor zul je iets in CSS moeten verzinnen, waarschijnlijk iets waarbij het submenu standaard display: none heeft, en als je hovered display: block.

    Nee wat ik bedoelde is;




    En als je over test hovered dan wordt het ;



    In het 1e screen is de display gewoon none, maar op één of andere reden reserveert hij de ruimte wel.


    En zoals je in het 2e screen ook ziet, wat mijn 2e probleem is, dat het 2e blok in het 1e blok komt en niet mooi staat.

    Hallo,


    Ik heb het volgende probleem met een responsive menu;


    https://i.gyazo.com/3771a9baf8b1ab5c0f3a7f6d26f38ef1.mp4


    1. Die tussenruimte moet er niet zijn, tenzij ofc je hovered op een menu item met inhoud.
    2. In het submenu komt het hoofd menu te staan, het zou mooier zijn als het hoofd menu in zijn eigen blok blijft en de submenu er gewoon onder (dus 2 aparte blokken). Later ga ik deze wat naar rechts padden maar voor nu is het even belangrijker om het werkend te krijgen.



    HTML;


    CSS;



    Voor het gemak heb ik het ook even online gezet, begrijp dat dat makkelijker werken is;
    https://exco-software.org/test/


    Ik hoop dat iemand me kan helpen, mijn kennis van HTML & CSS gaat even net niet zo ver om te zien wat hier fout gaat.


    Alvast bedankt!

    Yep daar ben ik ook allemaal al geweest inderdaad. Het opzoeken van het btw tarief van dat land is opzich ook niet het probleem, maar de meeste landen hebben jaarlijkse omzet drempels, zit je in hun land onder die drempel hoef je niets af te dragen en hoef je je ook niet te registeren.


    Helaas zijn er landen zoals een Zuid-Korea die vanaf 1 euro al de btw wilt innen. Alleen de grootste landen uitpikken zou veel moeite besparen, maar dat kan dus niet omdat sommige landen dus geen of hele lage drempels hebben. Nu denk ik niet dat als ik daar die 30 cent niet afdraag ik veel gezeik krijg, maar het is voor mij gewoon fijn om alles in-orde te hebben.


    Ik zal denk ik inderdaad het of zelf allemaal moeten gaan opzoeken of naar een accountant stappen.

    gewoon is bellen naar de belastingsdienst.

    Die gaan helaas niet de moeite nemen al mijn gegevens per land te controleren, om vervolgens ook de regels van dat land na te lopen. Hun boeien alleen om Nederland en de EU, buiten de EU kunnen ze mijn plichten en de regeltjes opsommen maar daar houd het op.


    Het is 100% zeker dat ik buiten de EU alles omtrent belasting zelf mag regelen met alle landen en het is daarom dus ook mijn probleem (hoera internationale elektronische wetgeving....). Snap niet waarom alles niet gewoon de Nederlandse BTW is.. maar goed.


    Ik vroeg me dus af of iemand toevallig ervaring hiermee heeft of ergens een leuk overzichtje weet waar je een beetje een indicatie kunt krijgen over alle non EU landen.

    Goedeavond,


    Ik hoop dat iemand mij advies kan geven of misschien zelfs een leuke website kent die mij goed kan helpen met mijn probleem. Die is als volgt:


    Sinds 1 januari 2017 sta ik ingeschreven bij de KVK. Op het moment heb ik 1 project en dat is op software gebied, wij hebben geen focus op landen noch op doelgroep, behalve dat we eigenlijk 100% aan consumenten verkopen. Allemaal leuk en aardig, maar 'helaas' hebben wij nu klanten in meer dan 80 verschillende landen. Veel daarvan zijn echter wel landen waar we maar 1 of 2 klanten hebben, of een handjevol, maar in sommige landen hebben we honderden of duizenden klanten, waarbij het totaal bedrag per kwartaal toch redelijk hoog komt te staan.


    Nu is het binnen in de EU wel duidelijk te regelen, vooral met het MOSS systeem. Maar dan blijven er nog zo'n 45 landen buiten de EU over waarvan wij geen idee hebben wat hun belastingregels en belasting drempels zijn. Daarnaast is er nog het plezier dat het vinden van de regels van überhaupt 1 van die landen al een aardig lastige taak is (de officiële sites van hun belastingdiensten zijn niet zo gemakkelijk te vinden).


    Is er iemand met enig ervaring die wat meer af weet van dit? Of is er iemand die mij misschien wat advies kan geven, wat ik het beste kan doen? Alvast bedankt!

    Excuses als dit de verkeerde sectie is, had geen idee waar ik dit moest plaatsen.


    Ik zoek een website/bedrijf als Fyber (https://www.fyber.com/) maar dan één die voor websites ook werkt ipv enkel apps. Wat deze website doet is dat je dus in jouw app surveys kan zetten (gratis en/of betaalde) die de gebruiker dan kan doen in ruil voor bv in-game currency. De eigenaar van de app verdient hier natuurlijk gewoon geld aan. Ook hebben ze bijvoorbeeld aanbiedingen als 'koop dit product en ontvang er xxx in-game currency van'


    Ik wil zo iets gaan realiseren op iets wat web-based is, en helaas werkt Fyber alleen nog maar met apps. Nu lijkt het mij dat er vast wel iets soorgelijks bestaat voor websites maar ik kan het niet vinden. Weet iemand iets?

    Daar zitten geen condities aan. Leden zitten allemaal in een bepaalde user-group (admins, moderator, member etc). Ik kan die user-groups van alles meegeven, in de vorm van een begin en een end prefix. Wat ik daar neerzet, ben ik vrij in. De prefix van de member group die ik als regenboog wilt hebben, is dus <span id="r1">.


    Vervolgens heb ik dat stukje javascript in de template gezet van het forum, zoals het moest. Alleen dat scriptje is dus gebaseerd op maar 1 tekst als regenboog, dus werkt het script met IDs. Ik heb mijzelf nu dus in het regenboog groep gezet, en ik kom 4x voor op een pagina. De eerste keer werkt het en heb ik het bewegende regenboog kleur effect, de andere 3 keren wordt ik ook als regenboog gekleurd, maar is de animatie weg. Dat komt doordat de javascript er maar 1 pakt.


    Wat ik dus zoek is, hoe kan dit scriptje zo aangepast worden dat het alle spans pakt met een class "rainbow" of name "rainbow" ipv dat het achter ID's aangaat.

    Ik heb dit snel voor je in elkaar gekunsteld, maar dat bedoel je niet.

    Ziet er wel leuk uit, zal je een voorbeeldje plaatsen later vandaag (of je moet even zelf de code in een html bestand gooien met een span met als ID r1.) Kan op het moment even niets doen.

    En als je nu een mechanisme hebt/verzint waarbij je unieke id's genereert, dan kun je je regenboogcode blijven gebruiken zoals voorheen omdat je dan niets aan functionaliteit hoeft te wijzigen.


    Je zegt dat je dit gebruikt op een forum, heb je daar UBB-code of wat dan ook? De oplossing hangt voor een groot deel af van hoe iemand passages tekst kan markeren voor regenboog-opmaak. Dit bepaalt namelijk in een grote mate je oplossingsrichting.


    Mijn eerste vraag zou dan ook zijn: hoe markeer je tekst voor deze opmaak?

    Dat gaat hem helaas niet worden. De code wordt gebruikt om een gebruikersnaam te markeren, ik kan dan een begin en een end prefix meegeven. Dat is dan prefix accountname prefix. Wat ik daar dus doet nu is <span id="r1"> als begin prefix en </span> als end prefix.
    Het wordt dus geen ubb code, en het is helaas ook niet iets wat ik zomaar kan aanpassen in het forum software.


    Het makkelijkste leek mij om de javascript aan te passen, maar dat viel mij helaas wat tegen. Alhoewel ik wel in de goede richting kwam, denk ik.

    De bedoeling is dat die om de X aantal seconden een nieuwe kleur krijgt?

    Yep, je moet het zien als DEZETEKST dan in regenboog kleur en dat verschuift naar links (dus de kleuren scrollen). Dat gebeurd eigenlijk echt op de MS. Het werkt prima, alleen dit is ID based en ik gebruik het meer als 1x.

    Hallo,


    Ik wil dus een bewegende regenboog kleur text toevoegen op mijn forum. Het probleem is echter dat het scriptje wat ik gebruik, met ID's werkt, en dat is dus niet optimaal gezien meerdere users de regenboog kleur text krijgen, en gezien hun meerdere keren op één pagina gezien zullen worden.


    Heb veel gekloot met het scriptje maar het is toch iets lastiger als ik gehoopt had (mijn javascript is belabberd).


    Dit is de functie wat de regenboog kleur maakt:



    En dit is het stukje wat de tekst oproept:


    Code
    <script type="text/javascript">
    var r1=document.getElementById("r1"); //get span to apply rainbow
    var myRainbowSpan=new RainbowSpan(r1, 0, 360, 255, 50, 18); //apply static rainbow effect
    myRainbowSpan.timer=window.setInterval("myRainbowSpan.moveRainbow()", myRainbowSpan.speed);
    </script>


    Ik heb dingen geprobeerd als:

    JavaScript
    var x = document.getElementsByClassName("rainbow");
    for (var i = 0; i < x.length; i++) 
    {
        var myRainbowSpan=new RainbowSpan(x[i], 0, 360, 255, 50, 18); //apply static rainbow effect
        myRainbowSpan.timer=window.setInterval("myRainbowSpan.moveRainbow()", myRainbowSpan.speed);
    }

    Maar dat werkte allemaal niet.


    Zou iemand mij willen helpen? Alvast bedankt!

    Je kan de afbeelding als achtergrond van de body zetten. Dan zal hij het hele scherm vullen. ;)


    Ahja, zo kan het ook X/
    Heb het zo gedaan en dat werkt inderdaad ook.


    Ok akkoord @ hierboven maar misschien wilt hij de bg laten starten voorbij het menu en voor de footer laten eindigen..?


    Dat was wel inderdaad de oorspronkelijke bedoeling, weet alleen niet of het plaatje er dan wel goed uit komt te zien.
    Ik ga het denk ik maar via de body doen, maar toch vraag ik me wel af, stel dat ik het zo had gewild wat was dan de oplossing?

    Hallo,


    Ik heb een klein probleem met een achtergrond dat ik wil gaan gebruiken in me content.
    De background afbeelding wilt namelijk maar niet uitrekken tot aan de footer, zie hier;



    Het is geluk met de breedte, maar nu nog de lengte.
    Ik heb veel geprobeerd maar niets helpt ?(


    Weet iemand de oplossing?


    HTMl code:



    CSS:




    Als iemand de oplossing weet, ik hoor hem graag, ik sta op het moment echt vast. :pinch:

    Het probleem is opgelost. Niets hielp dus rade Ferhat mij aan om gewoon met left en right.php te werken i.p.v dat allemaal in de index te gooien. Op een één of andere manier heeft dit geholpen. Bedankt Ferhat!