Posts by djordyh

Ik heb geprobeerd op proxifier te komen maar die wordt ook geblokkeerd. Ik zal hem dus even via thuis installeren, het is nu echter vakantie dus ik kan het nu niet meer uittesten.

ZiraX, dat heb ik gedaan, maar ze zullen de FTP niet unblocken omdat het teveel bandbreedte in beslag neemt.

Ik wist dat het ongeveer met zo'n query moest, maar snap echter nog niet helemaal hoe het werkt.
    Zou je de code misschien even willen uitleggen?

Het script werkt wel! 2 familieleden hebben een dobbeltafel, dus toen ik naar de dobbeltafel ging krijg ik de foutmelding:

"Je kan deze dobbeltafel niet overnemen omdat je familie er al 2 heeft!"

En als maar 1 familielid een dobbeltafel heeft, of geen enkele familielid het heeft, kan ik de dobbeltafel wel gewoon kopen!

Het script werkt nu naar behoren!
    Iedereen, bedankt voor jullie hulp! En vooral jij, DirkZz!

Het zou makkelijker zijn als je gewoon famid in de tabel doet. Ik vraag me af waarom je dit bewust niet hebt gedaan. Het word namelijk een stuk moeilijker zo geloof ik..

Omdat veel meer scripts met de bezittingen werken, en een speler kan op veel manieren zijn bezitting verliezen. De database moet dan dus steeds weer aangepast worden, het schilt heel wat script werk als ik het gewoon zo krijg.

Ik ben even je code aan het inbouwen, maar dit zal niet werken. De dobbeltafels structuur heeft geen famid tabel, dit is bewust gedaan.

Het script moet zo werken dat hij de familie id uit userData haalt.

Kijk een speler zit in een familie, elke familie mag maximaal maar 2 dobbeltafels beheren, wat dit script dus doet is alle leden van de familie ophalen en dan tellen welke leden een dobbeltafel hebben, indien dit er 2 of meer zijn, dan kan de speler geen dobbeltafel meer kopen en laat hij de foutmelding zien.

Fouthandeling levert niks op.

$familie_aantal = mysql_query("SELECT COUNT( * ) FROM `bezitDobbelen` WHERE `owner`=".$result['id']) or die(mysql_error());

Dit klopt niet. Je opent mysql_query met een ". Zover nog goed.. maar dan bij owner sluit je hem opeens af. En daarna gaat de query toch nog door. Dit zou beter zijn denk ik:

$familie_aantal = mysql_query("SELECT COUNT( * ) FROM bezitDobbelen WHERE owner='".$result['id']."'") or die(mysql_error());

Ik heb eigenlijk geleerd dat je met een variabele aan het einde je het kan "afkappen"
    Heb het veranderd naar jouw code, het zelfde probleem is echter nog wel aanwezig.

Krijg je foutmeldingen?
    Haal ook even alle backticks (`) uit je queries.. die hoef je niet te gebruiken.
    Je queries kloppen ook helemaal niet. ;) Kijk daar nog even naar.

Sorry, vergeten te vermelden, ik krijg geen foutmelding nee, ik kan gewoon de bezitting kopen zonder een error.
    Backticks verwijderd.

En dat zou best kunnen kloppen, op gebied van WHILE ben ik nog niet zover.

Tim, hou zou ik dit kleiner kunnen maken dan, ik snap nog niet echt zo goed die query's met AS en FOR

Hey,

Ben bezig met een beveiliging dat een speler geen bezitting (bijvoorbeeld een kogelfabriek) kan kopen als de familie waar de speler inzit er al 2 heeft.
    Echter werkt deze niet? :wacko:

De code lijkt mij logisch, maar ik doe denk ik toch wat verkeerd :rolleyes:

De userData kolom bevat de ID en de familie ID van de speler.

Weet iemand wat ik fout doet?

MVG.

Hmhm, oké.

Ik zal als ik morgen weer op school ben even kijken of ik het kan oplossen met pingbuster.

jopitan, bij de PHP en/of SQL opdrachten gebruiken we XAMPP, maar heb tijdens de lessen door veel vrijetijd dus dan werk ik graag aan mijn eigen websites, de FTP wordt dus denk ik geblokkeerd omdat het niet nodig is of omdat ze het niet veilig vinden? Zal het ook wel aan de systeembeheerder vragen.