Posts by ismail123

    Ik zou persoonlijk wel beginnen met echt fatsoenlijke functies te bedenken voordat je begint met in-game aankopen. Anders haal je er toch niets uit

    idd geef ik je 100% gelijk in, alleen weet ik niet precies hoe ik dit kan ombouwen tot een 2d maffia spel.


    Ik kan me wel voorstellen dat het een soort clan vs clan spel gaat worden
    alleen hoe en wat geen idee

    Hi,


    Ik heb jaren geleden gewerkt aan text-based maffia spellen, maar had het idee om ooit een 2d spel te ontwikkelen.


    Dat is gelukt! Ik heb duals punt io gemaakt, een online multiplayer spel.
    Alleen is het niet uitgekomen zoals ik dat zou willen hebben.


    Wat in eerste instantie mijn idee was is om wat je nu in maffia spellen hebt om te zetten in een 2d multiplayer spel.
    Maar ik heb nu echt geen idee hoe ik dat spel om zou kunnen zetten tot een maffia spel die iedereen wel leuk vind om te spelen.


    Iemand die wat ideeën of suggesties heeft?

    Heb nooit problemen gehad op een linux systeem. Ook nooit anti-virus op linux geinstalleerd, die zijn er eigenlijk ook niet. Naja die zijn er wel voor servers, die andere windows systemen proberen te beschermen.


    "Antivirus software isn’t entirely useless on Linux. If you are running a Linux-based file server or mail server, you will probably want to use antivirus software. If you don’t, infected Windows computers may upload infected files to your Linux machine, allowing it to infect other Windows systems."


    De reden dat bij windows virussen wel heel erg bekend zijn is om de veiligheidslekken maar ook omdat windows systemen de meeste gebruikers heeft die makkelijk te infecteren zijn.


    Ik vermijd vreemde links klikken niet en maak me er ook geen zorgen over. Met gezond verstand weet ik wel wat goed is en wat niet. Als ik een iphone kan winnen door op eendjes te schieten, tja dan weet je al hoelaat het is.

    Mooi project? Vertel ons meer details! :)


    Is dit betaald of hoe moet ik me dit voorstellen?


    Als het een SPA is dan raad ik je Angularjs (EmberJS of KnockoutJS is ook prima) aan i.p.v. ReactJS, wat jij met mijn aanbeveling doet is jouw keuze.
    Ik heb met ReactJS gewerkt maar als je daarmee werkt zie je al gauw waar ReactJS voor dient, het view gedeelte.
    Als je bijvoorbeeld een structuur wilt aanhouden, validatie & communicatie (HTTP,WS) wilt regelen heb je al gauw een andere framework nodig denk aan jQuery, BackboneJS etc.


    Wat ik merk met ReactJS en in een team werken dat ieder zijn eigen structuur introduceert en het een eindeloze discussie wordt welke structuur je aanhoudt om spaghetti code zoveel mogelijk te voorkomen.

    Ik maak zelf een game in 2d maar phalcon kan je prima gebruiken voor criminal games.
    Wat ik gebruik voor mijn 2d game is:

    • Phalcon framework voor php
    • Node.js voor realtime gamen
    • Pixi.js voor renderen van 2d animaties
    • Angular.js voor game beheer


    Wat ik zou doen als ik een criminal game maak die tekstgebasseerd is, is hetvolgende gebruiken:

    • Phalcon framework voor php
    • Angular.js voor een SPA
    • Node.js voor realtime data


    Ervaringen met eigen framework bouwen

    Ik heb zelf netzoals jij geprobeert een eigen framework te maken.


    Ik heb mijzelf overtuigd dat ik een perfecte eigen framework zou maken voor me game en andere games die ik zou maken(ik droom teveel || ). Ik was zo erg bezig met het perfectioneren en keer op keer verbeteren van me code omdat ik keer op keer weer tegen iets aanstoot wat invloed heeft op alles.


    Fout na fout kwam ik er zelf steeds meer achter dat ik 95% bezig was met een framework bouwen en die andere 5% met me game.


    Ik vroeg me af hoe andere het process van een game maken hebben ervaren en meerdere zeiden dat een framework of een andere hulpmiddel gebruiken beter is dan alles zelf maken want toen ze dat zelf probeerde waren ze ook teveel bezig met hun framework.


    Toen ik besloot frameworks en hulpmiddelen te gaan gebruiken had ik voor even niet het gevoel dat ik alles zelf doe maar me bezigheden waren veranderd 70% bezig met de game maken en 30% bezig met frameworks bestuderen.


    En deze leerprocess heeft meer dan 1 jaar gekost om het te realiseren.


    Dussss....


    Nooit de wiel opnieuw uitvinden er zijn genoeg frameworks en die zijn opgebouwd door duizenden experts, waarom zou je dat zelf doen??


    (Het ondersteepte is wat ik heb geleerd / waar het op neerkomt)

    Maak je gebruik van ACF en CPT UI?


    Als ik die 2 plugins gebruik kan in on the fly extra velden en nieuwe type posts maken.
    Geen framework voor nodig.


    Die 2 plugins helpen me om gelijk maatwerk te gaan doen.
    Enige waar ik wel een framework voor zou willen gebruiken is het object georienteerd programmeren en consistentheid.
    Iets wat wordpress mist

    Als iemand nog invites heeft, je kan ze aan mij slijten :) Wilde een nieuwe mobiel kopen en zat te twijfelen. Komt Oneplus opeens met deze :D

    Wordt pas 11 augustus vrijgegeven volgensmij.


    Je kan je aanmelden voor de reservation list!


    Als je dat gisteren al deed stond je ergens tussen 0 - 50.000


    Maar nu na 500.000 kan je er een krijgen :P lange wachtrij

    Oowh nu snap ik wat je wilt hebben.


    Die ene link returnt een shortcut link die je dus wilt gebruiken?


    Je moet op de een of andere manier communiceren met de adf ly api om hem op te halen.


    Zoals jij zegt met file get contents kan dit. Of Curl of via cli shell_exec("wget %url%") etc etc.


    Als het iedere keer verandert op iemands input kan dit ook in de frontend met een ajax call.


    Hier heb je een voorbeeld functie: http://www.w3bees.com/2013/10/…rl-shortener-php-api.html


    Code voor als de link dood is:



    Die return't een url die jij aan de frontend kan gebruiken.


    Ps. Bedankt voor het uitgebreid beschrijven van je probleem!

    Wat is nou de bedoeling?



    Wil je dit als resultaat:


    HTML
    <a href="adf.ly/...">Een link</a>

    Waarin je dus de adf.ly niet zichtbaar wilt maken en een andere label wilt gebruiken?