HQ ideeën

• Aangezien je bij Ontwikkeling CriminalsPoint geen topics meer kunt maken post ik het hier bij Lounge.

Dit zijn enkele High Quality ideeën om CP terug wat op te krikken:

1. Waarom is er nog geen standaard opmaak voor topics? Een topic hoort meteen prijs te geven waar het over gaat maar veel mensen geven onduidelijke informatie, zo geraken alle topics 'vervuild' met offtopic reacties.

Als hier nu eens opmaak voor kwam zoals bij Sitedeals ook het geval is dan voorkom je het probleem dat mensen het vertikken om duidelijk te zijn en zo gaat het niveau wat naar omhoog i.p.v dat er 10 offtopic reacties zijn.

2. Banpunten: hier ben ik het mee oneens waarom niet zoals op andere forums een warning systeem. Bijv.

Ik post iets illegaals dan krijg ik daarvoor 25 pt. en als ik er 100 heb dan wordt ik verbannen geen discussie over mogelijk.

3. Een reputatie systeem +- rep voor HQ posts

4. De adventie boven elk topic verplaatsen naar de header rechts en de zoek optie rechts in het menu verwerken = minder scrollen, overzichtelijker , ..

5. Die euro teken en \' eens oplossen

6. Jouw idee ?

Denk dat een paar zeer gemakkelijk op te lossen zijn en zie niet in waarom dit nog niet gebeurt is?

Be HQ and you will get HQ!
    Quote this! :cheer:

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Banpunten systeem is sowieso kinderachtig en van een aantal jaar geleden, dan zelfs nog voor kleine sites.
    Gewoon met punten werken, zoals MyBB, IPB en vB doen, je krijgt een warning van x punten, na y punten krijg je sancties (20% dag verbannen, 50% eerste 10 post gemodereert, 100% jaar verbannen ) Die warning kan dan weer een maand of een jaar duren voordat die punten weer vervallen.

Daarnaast mag de hele site wel opnieuw gescript worden, voelt best "junior" aan.

Verder is de activiteit gering, en hetgeen wat er is, is vaak niet erg boeiend of onder niveau.
    Daarnaast mag het niveau van de leden wel wat opgekrikt worden en ook dat van het team zelf, vind zelf dat dat de grootste beperkings factor is, want als dat niet verbeterd kan de ledenbasis dat ook niet.

Daarnaast is de advertentie bovenin storend, kan het beter beneden komen te zitten. ( Long love ABP trouwens ).

• Ik begrijp niet wat er mis is aan een banpunten systeem? De tijden dat je verbannen wordt zijn telkens zeer laag (een uurtje maar) en daarnaast als je je een maand gedraagt gaan de banpunten er gewoon weer af.

Een strafpunten systeem ben ik niet voor, als je dan verbannen bent dan ben je dat waarschijnlijk voor altijd en dan krijg je nog meer van dat dubbel account gezeur. Iedereen verdient daarnaast een tweede kans.

De site voelt misschien junior aan, maar kijk eens naar de doelgroep: 80% is onder de 18 jaar dus logisch dat het junior aan moet voelen.

Een eigen topic sluit optie wordt al vaker gespeculeerd binnen de crew, dit komt er niet om deze reden:
    Leden sluiten hun topic meteen als ze een oplossing hebben, waardoor leden die nog iets waardevols hebben dit niet meer toe kunnen voegen.

Daarom begrijp ik jouw strekking " aangezien er altijd wel mensen zijn die oplossingen geven terwijl het probleem al opgelost is" niet echt..

Voor een markeer alle topics als gelezen knop ben ik voor, een watchlist wat bedoel je daarmee?

• L.Groot, ik bedoel meer "junior" kwa site zelf.
    Tegenwoordig zijn alle sites mooi gescript met prachtige vloeiende en innovatieve uitstralingen, zelfs CMS en andere OS scripts zien er goed uit, maar dit voelt nog steeds als een webtiger van 4 jaar geleden dat een beetje is verbeterd.

Bedoel hiermee te zeggen, grow up, zet nieuw systeem neer en ga mee met de tijd.

• 1)Kan idd terug besproken worden.
    Vroeger werd dit afgekaatst omdat dit het persoonlijke karakter weghaalt. Bovendien ziet google niet graag pagina's die allemaal dezelfde opmaak hebben. Maar hier moeten we mss wat tegen google ingaan.
    Kan iemand van jullie een bestand maken in bv google docs (en dit delen), zodat we samen kunnen zeggen welke template we gaan gebruiken per categorie?

2) Vroeger hadden we waarschuwingen. Dit werkte niet omdat we ook veel noobs hadden. Ze negeerden de waarschuwing en zorgden gewoon dat ze snel verband werden.
    Door de banpunten krijgt men meteen een pak slaag als men iets fout doet. Zo leren ze meteen dat we dit soort gedrag niet willen en dat ze daar echt serieus last mee krijgen.
    Bovendien vervallen de banpunten geleidelijk aan en kun je na goed gedrag terug clean worden.
    Dat we banpunten hebben is puur omdat waarschuwingen vroeger totaal niet werkte. Misschien dat dit nu wel kan werken, maar vrees er nog een beetje voor.

3) Wat zijn hq posts?
    Maar reputatie systeem klinkt wel goed.
    Haat het alleen zoals het op sd is.
    Daar werd ik gedownrate door iemand die mijn site aan het kopi?ren was. Ik was de pineut voor misdragingen van anderen...

4) Zal ik testen, de effectiviteit van de banner mag niet zakken, maar is zeker een goed idee, kunnen we veel ruimte besparen door banner en search om te draaien.

5) Euro teken werkt, enkel niet via de live posting. Javascript hervormt dat teken door de encodering. Is pokke vervelend, maar enkel de poster ziet dit even verkeerd, tenzij ik me vergis?

Waarom die dingen nog niet zijn gebeurd?
    Of ik dacht er niet aan en niemand heeft me dit ooit gesuggereerd (search en ads omdraaien), of omwille van twijfel langs mijn kant of dit effectief beter is (zie boven).

Yoichi: je hebt over kwaliteit van de leden, maar heb je ook echt suggesties hoe het te verbeteren? Want we zien wel dat niet iedereen even slim is als anderen, maar niemand weet hoe we dit kunnen verbeteren...

6) Eigen topic kunnen sluiten was er vroeger, maar werd vaak verkeerd gebruikt. Te vaak zag ik mensen die een antwoord kregen, die hun topic sluiten omdat ze dachten dat het opgelost was, maar eigenlijk was het op een super slechte manier opgelost.
    Als ik dan nog kon reageren, dan kon ik zeggen hoe het beter op te lossen valt. Te vaak is er voor een probleem niet 1 oplossing.
    Wil de poster zijn topic dicht hebben, dan kan hij het reporten en zeggen waarom.
    Bovendien sloten mensen topic's bv als ze zelf kritiek kregen, ze sloten het om te ontsnappen aan hun eigen fouten.

7) Watchlist: goed idee.
    Wie van jullie zou dit gebruiken? Want op webscripters had ik dit vroeger gemaakt en na een maand bleek dat ik de enige was die er iets op had gezet de laatste 2 weken...

9) Sure, kan ik doen, maar zie het nut niet in om jezelf wijs te maken dat je alles gelezen hebt, terwijl het mogelijk niet zo is?
    Welk voordeel mis ik? Want wss is er wel een goede reden voor.

Yoichi: klopt, ons design is niet superieur.
    De reden dat we het voorlopig echter zo laten, is omdat dit werkt.
    Ik zit in een grote groep die websites maakt over heel de wereld en keer op keer zien we dat sites met een mooi design, veel spacing en rounded corners, keer op keer falen.
    De activiteitsmetrics dalen telkens 40% op korte termijn en 20 tot 30% op lange termijn.
    Wetenschappelijk gezien, ben ik dus een beetje tegen.
    Maar als jullie een mooi design hebben: GRAAG!
    Wil dit zeker testen, maar ga er niet vanuit dat cp er automatisch beter van wordt. ;)

Bedankt voor jullie goede feedback.
    Hier kunnen we wat mee, goed opbouwend!
    Ik neem al deze punten mee naar onze volgende crew meeting en hou jullie op de hoogte.

K

Edit: heb even een nieuw mock-up gemaakt van hoe het eruit zou kunnen komen te zien:
    http://img192.imageshack.us/img192/2230/redesignheader.jpg
    Wat vinden jullie van dit design (ads en search omgedraaid)?
    Blijf de site wat druk vinden.

• Er zijn eerder design contests gedaan onder leden voor nieuw CP design. Als ik het goed heb. Alleen daar is nooit door CP zelf gebruik van gemaakt.

Verder denk ik inderdaad dat er iets gedaan moet worden tegen offtopic berichten. Want begint me de keel uit te hangen. IEmand start een verkoop topic en het loopt vol met berichten over o.a. prijs en de kwaliteit van het product. Ipv dat ooit iemand gewoon een bod doet.

Aantal ideeen van mijn kant hiervoor:
    - Maak per bericht een knop van report
    - 5 reports per bericht, wordt een bericht automatisch onzichtbaar gemaakt. Iemand van de crew kan dan later ernaar kijken en als hij toch goed is weer zichtbaar maken.

Nog even over die rating van personen. Net als bij sitedeals z'n reputatie systeem gaat hier denk ik niet werken. DAar is het (met alle respect) iets te kinderlijk voor. De mensen die op CP zitten zijn nml allemaal jonger als die op SD zitten.

Wat wel kan is per topic dat de topicstarter kan kiezen wie het beste antwoord heeft gegeven. Daarvoor krijgt degene die dat antwoord heeft gegeven weer een punt voor. Bij bijv. 25 punten krijgt hij een status van "senior member" ofzo. En per offtopic bericht die word gerapporteerd gaat er weer 1 punt af.

• @Koen

Die advertentie ruimte zou ik anders doen, hoe je het nu hebt gedaan in je voorbeeld past het niet in de header, ik zou die achtergrond gewoon weglaten en een banner gebruiken i.p.v tekst en het zoekformulier rechts houden. ;)

Verder bedank ik je voor je uitgebreide reactie.

Ik ben helemaal voor het waarschuwing systeem zo kan het lid in kwestie altijd zien wat hij verkeerd gedaan heeft (en ook de crew) en om tot 100% te geraken moet je toch al wel een serieus vervelend persoon zijn op het forum dus straf je die ook en krik je je niveau op en hou je de kleine kindjes buiten, wat dubbele accounts betreft laat dat gewoon is onmogelijk te voorkomen en is ook zielig van die persoon 8-) . Denk trouwens dat als je 100% hebt je gewoon verbannen moet worden voor een maand een soort van timeout als het ware.

Het euro teken werkt NIET dan gebeurt er dit: ? 50,-
    En backslashes zijn ook vervelend -> in onderschrift e.d

Watchlist is gewoon een handigheidje voor die leden die het gebruiken, waarom zou je het niet maken? Je scoort er leden mee of behoudt leden en wat kan het kwaad doen?

+- rep kan perfect op CP zogezegde 'noobs' hoeven het niet te misbruiken als jij het slim implementeert zoals bijv. dat de persoon het alleen kan doen op de marktplaats dus i.v.m een link zoals op SD.

Over die opmaak voor topics: zie sticky's bovenaan sommige forum categorieën, deze heb ik ooit gemaakt maar is nooit gehoor aan gegeven, anders zal ik een van de dagen wel eens wat bedenken en hier plaatsen.

HQ posts = Posts zoals deze waar iedereen baat bij heeft en van 'hoog' niveau is, waar dus tijd in werd gestoken i.p.v vlug en posten maar.

Eigen topic sluiten is misschien wel een dom idee, maar het zou de crewleden wel een hoop werk besparen. Maar dit kan ook weer goed uitdraaien als je alleen leden met een bepaald aantal posts toelaat om topics te sluiten.

Topics als gelezen markeren is zeer handig en gebruik ik op andere fora regelmatig omdat ik dan terug een overzicht heb i.p.v dat alle topics blauw gemarkeerd zijn.

Je moet zelf ook niet ontkennen dat CP qua. activiteit gedaald is, mede door het niveau maar wat kun je hieraan doen? Wel LQ (lage kwaliteit) afstraffen! Ik zie zoveel mensen die gewoon help hier is de link zoek jij het maar uit topics dat is low quality.

Ik denk ook dat je je leden wat meer moet betrekken bij de ontwikkeling van CP, je zegt dat neem ik door naar de volgende meeting maar waarom is die meeting alleen voor crewleden? Ik heb succesvolle websites gezien die elke maand een chatmeeting deden via IRC waar iedereen muted is en als de meeting begint.

Nogmaals betrek je leden hierbij! Die hebben meestal meer ideeën of tips dan jij je kunt voorstellen.

• 1.
    Goed, voorkomt onduidelijkheid van veel mensen.

2.
    Vind het ook een slecht systeem. Er wordt zelf al aangegeven dat dit voor kinderen is deze methode. Dat betekent dat de site nooit professioneel zal worden. Dus heb je x leeftijd (of x volwassenheid bereikt), wordt dat dan in pakken en wegwezen?

Gewoon simpel straffen aan de hand van ernst en de regels.

3.
    Goed, zie je wie er goed bezig is. En wie niet...
    Gaat wel voor extra moderatie zorgen. Ik zie sommigen mensen er toe in staat om daarmee erg kinderachtig te zijn.

4.
    Maakt mij niet veel uit.

5.
    Ja. Zeer goed. Ook al je bewerkt en je hebt bijv. éé als tekst. Dan vervalt deze na bewerking. Is dus gewoon een bug.

6. (eigen topic sluiten)
    Ja, goed idee. Smoesje van nu is, daar wordt misbruik van gemaakt of slecht gebruik van. Dan is het aan de crew om daar wat van te zeggen. Er moet wel werk zijn :)

7. (watchlist)
    Kan altijd handig zijn.

8. (alles gelezen knop)
    Ik acht het zelf niet nodig, maar dat kan aan mij liggen.

• 1. Helemaal mee eens, Google hier gewoon lekker achter je/ons laten.
    Door een standaard topic opmaak krijg je duidelijke topics waar makkelijker antwoordt op te geven valt.

2. Hier wijdt ik mij niet overzit, Ikzelf zie het probleem niet zozeer, als je, je gewoon gedraagt heb je namelijk met dit gehele systeem niets te maken.

3. Voor Het moderatie systeem zou ik eens willen vragen om te kijken naar het reactie/moderatie systeem van macwereld.nl
    Hier kun je namelijk alleen iemand anders modereren als jijzelf wordt gemodereerd (positief)
    Altans dat is wat ik denk van het systeem, want ik kan er niet altijd modereren. (meestal alleen na het posten van een, voor mijn gevoel nuttige reactie)

4. De advertentie in de Header plaatsen ben ik helemaal voor.
    En dan de Search of op de plaats van de banner of in het Menu verwerken.

5. Dit zijn idd dingen die opgelost moeten worden, lijkt me kleine moeite maar geeft toch een betere uitstraling.

6. Eigen topic sluiten misschien pas mogelijk 24uur na laatste reactie. (en dan alleen door mensen met een hoge + moderatie)

7. Watchlist, op Webscripters gebruikte ik hem actief, en zou hem ook hier graag zien.

8. Alles gelezen knop.
    Als hij er is zou ik hem denk ik wel gebruiken, maar ik mis hem nu niet echt.

Met vriendelijke groet,
    Mathijs Lormans

Designer / Sustainability expert: Lormans Design
    Design, Engineering and Development
    Bouwkundig ontwerp, tekenwerk, advies en projectmanagement!
    3D modeling en 3D printing

• Ik vind Dein volledig gelijk te hebben.
    alles wat hij opsomt is wel nice.
    en er kunnen altijd ng ideeen bij komen.
    cp is niet junior mpaar gwn kinds aant worden.
    vind wel dat de gemiddelde leeftijd +18 mag gaan worden, dan krijgen we idd wel een volwassenere groep waar iedereen nog van elkaar kan bij leren enzo.

:cheer:

• Vind daarbij net niet dat leeftijd moet uitmaken ;)
    Iemand van 17 kan ook zeer goed zijn. Iemand van 16 ook. Kans is minder, maar dan kan je net zo goed de leeftijd verhogen naar 65.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!