Tja, mijn server lag gister al down.

Aanval failure
-
-
-
Ik weet niet wat er aan de hand is, maar dit is het nieuws van de laatste week:
1) SSL-uitgever GlobalSign gehackt
2) DigiNotar-hacker maakt 60.000 certificaten waardeloos
3) Linux.com gehackt
4) security nl lag eruit, wat zeer uitzonderlijk is
5) grote concurrent SD lag eruit (verwijderd systematisch iedereen die er iets over zegt)Lijkt alsof er een ware aanvalsgolf aan de gang is...
-
Zoals ik al zei worden er de laatste tijd inderdaad veel bedrijven, websites aangevallen door een DDos (niet bij elke lukt het) Bij een aantal banken is het geprobeerd, bij twitter is het geprobeerd, bij veel crime spellen is het gelukt, ook hosting bedrijven worden aangevallen door ddos attacks hoorde ik van een kennis die een eigen runt.
-
Vannacht werden we weer aangevallen, heb dan maar gewoon de server gepauzeerd om vandaag te kijken welke actie ik ertegen ga ondernemen. Weet al welke aanval ze gebruiken en zal mijn script weer verder aanpassen en finetunen.
Het vlijtige sloosje heeft weer toegeslagen,
maar ik krijg hem nog wel. Hij vergeet dat ik meer ken dan hem. (h)
Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 13.09.11 08:33:30:
En hop, weer 3 lijntjes code erbij geschreven.
Benieuwd of ik nu de juiste aanval heb gestopt.
We'll see.Test of ik niks breek hierdoor:
-
Kan je "het" (hem of haar) niet opsporen via IP ofzo? Of is er geen enkele mogelijkheid?
En zou je niet alle IP's kunnen blokeren? Kost wel wat maar heb je ook wat.:cheer::cheer:
-
Update: jup, lijkt erop alsof er niks kapot is gegaan.
Goed, dan vertrek ik nu naar mijn werk.
Hint hint: aanvaller, nu ben ik kwetsbaar, pak ons nu.
Hij is er even niet... 8-|
Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 13.09.11 08:36:09:
Zijn ip's worden automatisch al geblokkeerd.
Maar blijkbaar kan hij ook met weinig juice al de server plat krijgen. Hij is slimmer dan ik dacht, viel eerst aan met veel juice, ik beveilig hiertegen. Daarna valt hij aan met weinig juice en hoewel ik het verwacht van een slimmere idioot, verwacht ik zo iets niet van een scriptkiddie, tenzij het pure pech was.
Anyway, low orbit cannon should be disabled now...
Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 13.09.11 08:37:16:
Ps: deze ochtend was enkel een Amerikaans servertje ons nog aan het aanvallen. Hij had wss schrik dat ik weer wakker zou worden... (xD) -
Citaat van K.Rens
Update: jup, lijkt erop alsof er niks kapot is gegaan.
Goed, dan vertrek ik nu naar mijn werk.
Hint hint: aanvaller, nu ben ik kwetsbaar, pak ons nu.
Hij is er even niet... 8-|
Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 13.09.11 08:36:09:
Zijn ip's worden automatisch al geblokkeerd.
Maar blijkbaar kan hij ook met weinig juice al de server plat krijgen. Hij is slimmer dan ik dacht, viel eerst aan met veel juice, ik beveilig hiertegen. Daarna valt hij aan met weinig juice en hoewel ik het verwacht van een slimmere idioot, verwacht ik zo iets niet van een scriptkiddie, tenzij het pure pech was.
Anyway, low orbit cannon should be disabled now...
Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 13.09.11 08:37:16:
Ps: deze ochtend was enkel een Amerikaans servertje ons nog aan het aanvallen. Hij had wss schrik dat ik weer wakker zou worden... (xD)Lol!
-
Ok, duidelijk dat de aanvaller nog slaapt...
Zo een kans missen om ons aan te vallen. |-) -
-
Owkeej mensjes en Koen:P
Ik dacht dat we niet off-topic mochten gaan dus doe het dan ook niet.
Wie nog off-topic gaat krijgt banpuntjes:P:P -*Jij ook Koen*- :P:P
Nee grapje.
Ik vind het sneu van de mensen die websites down proberen te krijgen.
-
Probeer het maar eens optelossen (k)oen, als je meer kent dan mij zoals je zegt (xD) Lol!
-
Grappig dat Ceas4r hier bekent dat hij ons aanvalt...
Wat een zelfvertrouwen :p
Had niet anders verwacht.
Hij gebruikt niet eens een proxy, provider is gewoon planet.nl
Is dit dom of vergis ik me en heeft hij het netwerk van zijn buurtjes gehackt...? -
Je mag me proberen te traceren als je wilt =)
op het ip adres kom je ergens uit in Amersfoort als het goed is.gebruik iemand anders zijn ip adres dus denk dat je je vergist hebt inderdaad =)
Wel grappig dat je denkt dat je alles weet. wat voor aanval het was en dat je alles wel beter weet.
maja het is nou wel leuk geweest..
ik wens je succes met het oplossen van dit probleem, had hier niet eens veel voor nodig.. namenlijk maar een stuk of 30-40 bots.
Laters.
-
-
Blijkbaar is er iemand jaloers, of kan het niet hebben dat mensen elkaar helpen.
Vind het maar triest dat je een website/server moet downhalen om je punt te maken.
Als het erom ging om het te laten zien dat je het kon, had je misschien met Koen kunnen regelen op een bepaald tijdstip.
Dan kon je hem het aantonen, en hebben mensen er respect voor dat je aantoont dat er nog aanpassingen moeten komen.Zo ben je maar een triest figuur, sorry dat ik het zeg.
Pekeltje
-
lol is iemand bezig met botnetje? of stuurt die gwn via zijn pctje veel data.. waardoor die denkt dat we overbelast raken^^ sinds ik hoor dat je vaker dan 'once' wordt aangevallen (xD)
en anders komt die er later wel achtig hoe dat in zn werk gaat en ermee experimenteren.. dan pas wordt het een groot gevaar..EDIT:
Citaat van Ceas4rik wens je succes met het oplossen van dit probleem, had hier niet eens veel voor nodig.. namenlijk maar een stuk of 30-40 bots.
Jep die 's bezig met botnet zo te zien.. lol hopelijk worden het er niet meer :p dit is een goeie community dustja ^o) hopelijk komt er ook nog een reactie bij met de reden waarom hij dit doet??:) -
Vind het sowieso raar dat hij praat over 30-40 bots, terwijl de aanvallen ocharme van een 7-tal ip's kwam...
Ofwel sliepen zijn 23 overige bots wat, revolutie... 8-| -
Ben zelf deze week ook het slachtoffer geweest van een aanval.
Heb 1 ip adres uit Nederland kunnen achterhalen.
Was een klant bij ziggo dus ziggo gebeld met de vraag naar een telefoon nummer en klantgegevens.Bleek om een 80 jaar oud stel te gaan.
Waarschijnlijk zijn de aanvallen net als die van mij gewoon via een botnet uitgevoerd -
-
Hoera! Elke hacker die CP neerhaalt voorkomt tientallen hacks.
Nu hij CriminalsPoint neerhaalt, scherpt Klasje beveiliging aan, waardoor amateurs site niet plat krijgen en dat maakt CP sterker!
Participate now!
Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!