ICTs geupdate

  • Beste leden,


    Wij zijn op dit moment bezig aan een aantal serverupdates. Zo wordt onder andere PHP geupdate naar 7.1. Dit gaat een paar uur duren en het kan zijn dat in de tussentijd ICTscripters tijdelijk onbereikbaar is.


    Bedankt alvast voor jullie geduld.


    Namens het ICTs team,




    - Update -


    Updates zijn inmiddels me succes uitgevoerd. Er is (gelukkig) uiteindelijk geen downtime geweest.

    Met vriendelijke groet,


    Victor
    Beheerder ICTscripters

    Bewerkt 2 keer, laatst door Victor ().

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Waarom niet 's nachts zoals elk ander bedrijf / website..?

    Ferhat,


    ICTscripters is en blijft een hobby voor ieder van ons in het team. Dat wilt zeggen dat wij naast dit nog een ander hoofdberoep hebben.
    Als wij dan nog eens in de nacht alles moeten updaten. Dan kunnen wij ons hoofdberoep niet meer 100% uitvoeren door de slapeloze nachten omdat jij persé wit dat wij dit in de nacht doen.


    Het komt er op neer dat ICTscripters mogelijks even offline komt te staan. Maar wij doen ons uiterste beste om de website zo veel mogelijk online te houden. Uiteraard willen wij een zo min mogelijke downtime voorzien.



    Graag hiervoor wat begrip Ferhat.

  • @Starohosting


    De meeste leden zijn bij ons juist 's avonds online. ;) Mede daarom is dit besluit ook gemaakt. Het zou overigens zomaar kunnen dat ICTscripters helemaal niet offline gaat, maar via deze weg willen we jullie toch op de hoogte stellen voor het geval dat.

  • Beste,


    Ik ben het eens met @Ferhat.Remory de meeste mensen zijn op de dag online en als ze dan een ervaring mee maken dat de site offline is jaag je ze weg. Doe het dan op zn minst in de avond uren omdat dan de minste leden online zijn.


    De meeste mensen zijn vaak in de avond uren online. Terugkomend op wanneer het wel of niet zou moeten. We zijn hier vanmorgen mee gestart, maar de voorbereidingen duurde uiteindelijk langer dan verwacht. Daardoor werd het wat dieper in de middag.


    Wij doen ICTS als hobby en dan kan het soms gebeuren dat dit overdag gebeurt. Alsnog onze excuses mocht het gebeuren dat we kort offline zijn (geweest).

    PHP, JAVA, C#, JAVASCRIPT, HTML(5), CSS(3) developer.
    Vragen?! Stuur me gerust een prive bericht :) !

  • Wat een problemen om niks, het is een update op een vrijwilligers forum. Er zit geen betaald team achter de website dus verwacht er simpelweg niet teveel van. Tevens enkel en alleen een waarschuwing voordat er weer 30 topics geopend wordt waarom de website offline was.

  • Wat een aanvallend antwoord op een onschuldige, maar logische vraag..


    Maar goed, als het allemaal vrijwillig en onbetaald is voor jullie, zie ik geen reden meer om m'n ad-blocker nog op pauze te houden (niet negatief bedoeld natuurlijk ;) )

  • Uiteindelijk is er tot op heden nog niet 1 minuutje downtime geweest.
    Dat is de reden dat we het overdag doen.
    De tijd dat je dit nog 's nachts moest doen omwille van uren downtime, zijn al lang iets van het verleden... :)


    Veel bedrijven hebben tegenwoordig cluster servers, waardoor je ze 1 per 1 kan updaten en er geen downtime meer is.
    Enkel juist het switchen tussen de servers kan een kleine glitch veroorzaken van enkele seconden.

  • Waarom niet 's nachts zoals elk ander bedrijf / website..?

    Volgens mij hoeven nachtelijke upgrades bij grote bedrijven niet altijd meer 's nacht plaats te vinden. Een beetje grote site heeft wel een webservercluster. Dan kunnen ze een node aanpakken en kijken of het werkt. Zo ja, dan de rest erachteraan, en anders de node even uit de pool schoppen zodat het gefixt kan worden.


    Lang leve loadbalancers en VM's. Mooiste is dat je gewoon de boel via Puppet inlaadt als het op testlocatie werkt.


    Vaak zijn het migraties die 's nachts plaatsvinden.

  • @Twan025 Ik denk dat je prima weet dat er meer kosten zijn dan enkel een server. Alle eventuele inkomsten worden weer terug in ICTscripters gestopt.
    Om verdere discussie te voorkomen op deze onderhoudsmededeling hierbij een slotje.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!