Posts by T.Nijborg

Om hier even op door te gaan, ik heb ook in een privé gesprek gevraagd om bewijzen te leveren voor de beschuldigingen die hij maakt, zijn antwoord was dat hij betaald had en Ferhat hem geblokkeerd had op whatsapp. Dus zonder écht bewijs kunnen we geen acties ondernemen.

Ik lees af en toe topic's en reports om ongepaste content te verwijderen. Maar bots account en manieren op dat te verkomen heb ik geen toegang tot. Helaas is het merendeel van het team (inclusief de eigenaar van ICTS) niet meer (of 1 keer per jaar ;P) actief.

Ja maar als ik op me foon met Firefox of Chrome de pagina opent dan doet ie het wel gewoon met de video tag,
    Alleen, blijkbaar zijn er dus nog mensen die de browser die standaard op de foon staan gebruiken, laat ie niks zien.
    Dat vind ik wel vreemd.

Tuurlijk, waarom denk je dat IE/Edge zo groot is, het zijn de standaard browsers, alleen mensen met kennis downloaden betere kwaliteit.

Ik zou zelf voor PDO gaan. De prepared statement werken ideaal, aangezien deze, zoals @P.Ynteme al zei het zelf al doet. Daarnaast vind ik PDO een stuk netter en overzichtelijker werken dan MySQLi, maar dat is voorkeur.

Het grootste verschil zit hem waarschijnlijk in dat MySQLi op een gegeven moment eruit gaat, en PDO het stokje volledig overneemt.

Zie https://code.tutsplus.com/tuto…should-you-use--net-24059 voor als je nog twijfels hebt ;)

• Je draagt je account (waaronder pagina’s of toepassingen die je beheert) niet over aan iemand anders zonder dat je hiervoor onze schriftelijke toestemming hebt gekregen.

Daarnaast is er nog een regel specifiek tegen het verkopen van een pagina, maar omdat de gebruikersvoorwaarden zo groot zijn van facebook kon ik deze niet zo gauw vinden.

Omdat dit dus verboden is sluit ik het topic hierbij.

Kijk eens naar json_decode

Indeed, als je de $result van je api request decode met de json_decode krijg je een array terug met alle resultaten die je vanaf daar dan als array of object kan aanroepen.

PHP
    return json_decode($result);

Bij deze sluit ik het topic hierover. We zijn er mee bezig en gaan dit intern, en niet openbaar regelen. Mocht iemand hier meer informatie over willen mag je Aaron of mij even een pm sturen!

Vanaf nu weer ontopic graag!

That being said, voor DA weet ik niet precies hoe het moet (lang geleden dat ik DA heb gebruikt), je zult beide PHP versies moeten compileren vanuit SSH. Misschien dat @Koen hierop antwoord zou kunnen geven? Hij heeft onlangs de ICTS server opnieuw compiled met PHP 5 & 7.

Precies zoals in de error omschreven staat, je probeert een uitkomst van een query te gebruiken als een integer, terwijl er een array (vermoed ik, in PDO komt er een array uit) uitkomt. Wat je wilt doen is het volgende.

PHP
    $check= "SELECT * FROM registreren WHERE voornaam = '$naam'";
     $result_query = mysqli_query($con, $check);
    if(mysqli_num_rows($result_query) >=1 ){}

Op deze manier tel je het aantal rows die geselecteerd zijn bij elkaar op, en krijg je een integer eruit, zodat kun je het vergelijken met een integer.

Voor meer informatie zie https://www.w3schools.com/php/func_mysqli_num_rows.asp.

Citaat van FangorN

Een koppeltabel heeft geen apart id nodig tenzij deze relatie aanvullende informatie heeft die je apart wilt aanspreken, dan is zo'n id handig / gerechtvaardigd. Anders is deze gewoon niet nodig.

En waarom dan niet? Op het moment dat je de relaties gaat oproepen doe je dat door middel van de auto_id of dakdrager_id, om zo alle koppelingen te krijgen. Maar op het moment dat je deze relatie wilt updaten in de database, dus aanpassen of verwijderen, ga je dit dan doen door middel van 'WHERE auto_id = x AND dakdrager_id = x'. Waarom niet gewoon 'WHERE rel_id = x'.

Ik vind persoonlijk dat elke relatie z'n eigen unieke key moet hebben, bijvoorbeeld om dus te verwijderen of te wijzigen.

Martijn,

Mijn advies voor het koppelen van dakdragers bij auto's zou zijn een extra relatie tabel te maken. Waarin je aangeeft per row, welke dakdrager op welke auto past. Die tabel qua velden ziet er dan ongeveer zo uit.

Code
    id
    dakdrager_id
    auto_id

Betreft Victor's antwoord zou het ook iets makkelijker door met javascript gewoon een http request te sturen naar een stukje php om de data op te halen. Ajax gaat meteen een stapje verder.

Beste,

Ik ben het eens met @Ferhat.Remory de meeste mensen zijn op de dag online en als ze dan een ervaring mee maken dat de site offline is jaag je ze weg. Doe het dan op zn minst in de avond uren omdat dan de minste leden online zijn.

De meeste mensen zijn vaak in de avond uren online. Terugkomend op wanneer het wel of niet zou moeten. We zijn hier vanmorgen mee gestart, maar de voorbereidingen duurde uiteindelijk langer dan verwacht. Daardoor werd het wat dieper in de middag.

Wij doen ICTS als hobby en dan kan het soms gebeuren dat dit overdag gebeurt. Alsnog onze excuses mocht het gebeuren dat we kort offline zijn (geweest).

Ik ben overduidelijk team CPanel (Positieve punten vanaf mijn kant):

• Makkelijk de gecompilde packages installeren, updaten, verwijderen als beheerder zijnde (Denk aan PHP (Extensies), Apache, Database, etc).
    • Voor de gebruiker makkelijk zijn/haar php versie selecteren per domein, en ook per domein gemakkelijk custom php ini instellen. (Ik weet dat php versie selecteren per domein ook kan op DA, maar dit is heel goed verstopt, php ini instellingen nooit gevonden).
    • De gebruikersinterface is veel makkelijker. MySQL remote instellingen aanpassen, waar deze in DA ook verstopt is.
    • Gemakkelijk meerdere domeinen koppelen aan dezelfde folder/bestanden (1 website, meerdere domeinen). Dit kan op DA alleen door bepaalde confs aan te passen.
    • Backend gezien (root/beheerder) is het super configureerbaar zonder bestanden aan te passen.
    • API CPanel werkt veel makkelijker en betere documentatie.

En zo kan ik door blijven gaan waarom ik team CPanel ben :P