Posts by cakemasher

    Hm, heb je mij antwoorden ook bekeken?

    Jazeker heb ik dat, en heb m'n bericht er ook op aangepast. Je naam was ik vergeten erbij te zetten :D .



    Dus als ik meer info wil over het opzetten van een marktplaats voor illegale praktijken op het deep web heb jij ook advies?

    Als jij een specifiek doel hebt en hier hulp bij nodig hebt, dan zullen er vast mensen zijn die je hierbij kunnen en willen helpen. Ik zou het niet kunnen gezien ik daar geen ervaring mee heb. Mocht ik wel ervaring hebben dan had ik je hier zeker advies over willen geven wat kan bestaan uit of 't bijvoorbeeld wettelijk toegestaan is of niet. Of het ethische verantwoord is, is een andere discussie.


    Natuurlijk is 't de bedoeling om tegenvragen te stellen, echter zie ik meer berichten de richting in gaan van "Doe het niet" dan "Begin hier en hier, en veel plezier!". Als ik de TS z'n post en zijn vragen lees, komt het bij mij over alsof hij weinig tot geen ervaring heeft. Het benoemen van nadelen en het plan van aanpak kritisch bekijken / bevragen valt zeker onder het uiteindelijke helpen van de gebruiker. Echter vallen berichten als "Neem een VPS" niet onder. Met m'n bericht doelde ik vooral op dit laatste ;) .

    Concreet antwoord:


    Apache Configuration
    RewriteEngine On 
    
    
    RewriteRule ^aanmelden.php modules/leden/aanmelden.php [L]
    RewriteRule ^sitekeuring.php modules/sitekeuring/sitekeuring.php [L]


    Ik zou echter de manier die @AarClay zegt aanhouden, dat je zo iets krijgt:


    Apache Configuration
    RewriteEngine On 
    
    
    RewriteRule ^aanmelden modules/leden/aanmelden.php [L]
    RewriteRule ^sitekeuring modules/sitekeuring/sitekeuring.php [L]

    Over dat Versio de prijzen mogen verhogen wanneer ze willen: Dat klopt helemaal, en hier hoeven ze helemaal niks in hun voorwaarden op te nemen. Sterker nog, elk bedrijf mag z'n prijzen omhoog gooien wanneer hun willen en ook met hoeveel hun willen. Als ze echter de afgesproken prijs op je overeenkomst gaan veranderen, dan hebben we 't over een ander verhaal. Dit mag natuurlijk niet, mits dit specifiek ergens beschreven staat.


    In de algemene voorwaarden van versie staat onder Artikel 5 punt 5 het volgende:
    "Het is Versio toegestaan jaarlijks de prijzen met maximaal 10% te verhogen (indexeren),zonder de mogelijkheid voor Opdrachtgever om de betreffende Overeenkomst op te zeggen."


    Ze mogen dus per jaar de prijzen met maximaal 10% verhogen, verhogen ze met meer dan heb je het recht om je overeenkomst ('contract') op te zeggen. Wat ik begreep is dat wanneer jij een dag voor de verhoging een webhosting pakket voor 3 jaar hebt afgenomen, je hier niet extra voor betaald. Je betaald pas de nieuwe prijzen op het moment dat je het pakket verlengt.


    Maar goed.. ik ben er ook niet blij mee en heb ook direct geklaagd bij Versio wat ook op niks uit liep. Mijn ervaringen met hun webhosting is bedroevend slecht waardoor ik alleen klant bij Versio was voor de domeinnamen. Nu de prijs vors omhoog gegaan is, is het voor mij goedkoper om te verhuizen, wat ik ook ga doen. Verdere ervaringen met Versio zijn niet al te positief, dus laat dat maar even zoals 't is.

    Sorry dat ik het zeg, maar (op die van @AarClay en @FangorN na) de meeste antwoorden op tigermaffia zijn vragen slaan werkelijk waar nergens op of zijn totaal niet inhoudelijk. Hij heeft 3 concrete vragen waaruit ik persoonlijk kan opmaken dat hij nog niet heel veel ervaring heeft hiermee. Natuurlijk is dit helemaal geen probleem, ook de rest van ons is ooit ergens begonnen en ook ik wou vroeger graag een server hebben puur voor de heb.


    Goed, je hebt 3 vragen waarvan ze ronduit al beantwoord zijn, maar hier komen mijn antwoorden:


    Vraag 1- Wat voor PC heb ik nodig?
    Denk na over wat je later wilt gaan doen met je pc / server. Heb je de intentie om je server uiteindelijk in het DC (datacenter) te hangen? Zo ja, ga dan gericht opzoek naar een 19" chassis (bijvoorkeur 1u om te beginnen) met hardware dat weinig stroom verbruikt. Denk hier bijvoorbeeld aan een server met een Xeon in de 'L' series, welke staan voor 'low power' als ik het goed heb. Deze zijn iets minder snel dan de 'normale' xeons, maar zijn wel een stuk zuiniger.


    Als ik je vraag zo lees, is je wordpress website de zwaarste applicatie die je wilt draaien. Ga op onderzoek uit wat voor resources je nodig hebt, en kijk of je misschien ervaringen van andere kan vinden op internet omtrent wat hun nodig hadden voor een goedlopende wordpress website. Ik denk dat je met een simpele Xeon CPU je websites prima kan runnen.


    Ook geheugen is uiteraard een punt. Let op eventuele toekomstige uitbreidingen (misschien wil je later een minecraft server erbij draaien?). Let ook op of het moederboard alleen ECC geheugen ondersteund of ook normaal geheugen. ECC geheugen is niet een must, maar geeft je een extra fout herstellende laag mocht er een bitje omvallen in het geheugen.


    Voor je opslag zou ik zeker een RAID opstelling kiezen waarbij minimaal 1 disk uit mag vallen. Op die manier behoud je je data, en blijft je server draaien mocht 1 van je opslag media (HDD, SSD) kapot gaan. Een videokaart heb je over 't algemeen niet nodig, mits je geen onboard hebt.


    Zulke servers zoals hier beschreven kan je vaak redelijk goedkoop 2e hands krijgen. Ik weet niet wat je budget is, maar misschien moet je eens kijken op marktplaats.nl of tweakers.net.



    Vraag 2 - Windows of Linux?
    Eigen keuzen uiteraard, beide zijn goed. Let er wel op dat je 'officieel' Windows licenties nodig hebt indien je Windows wilt gebruiken, deze kunnen nog al prijzig zijn mocht je ze aanschaffen. Persoonlijk zou ik voor Linux gaan, en ook daar is het volledig je eigen keuze welke distro je wilt gebruiken. Ook ik zou je Ubuntu of Debian aanraden, maar dat is mijn mening.


    Let bij je keuze (vooral bij Windows) wel op de eisen waar je server aan moet voldoen.



    Vraag 3 - Hoe zet ik een domeinnaam op mijn naam?
    Hier heb je zogeheten 'Registars' voor. Dit zijn bedrijven welke aangemeld zijn bij bijvoorbeeld SIDN om een .nl domeinnaam te mogen registreren. Wanneer je een domeinnaam registreert zit er vaak (minimaal 2) DNS servers als dienst bij in begrepen. Dit houd in dat hun de 'Nameservers' van het domeinnaam naar hun DNS servers verwijzen. De records pas je vervolgens op hun DNS servers aan met het paneel waar je dan toegang tot krijgt.


    Mocht je zelf DNS servers willen of hebben draaien, dan kan je de nameservers naar jouw eigen DNS servers laten verwijzen (ook via het controlepaneel van de registar) en kan je de records zelf volledig beheren.


    Om je vraag direct te beantwoorden: Het zetten van een domeinnaam op jouw naam gebeurd bij het registeren, verhuizen of wanneer je dit als wijziging aangeeft bij de registar. Dat laatste brengt mogelijke kosten met zich mee.



    Overige puntjes
    1. Mits je een zakelijk abonnement hebt bij je ISP, is het mogelijk dat je IP wel eens kan veranderen. Let hier op, en los dit eventueel op met DynDNS (zou je je even in moeten verdiepen). DynDNS is kort gezegd een manier om een veranderd IP-adres automatische te wijzigen in DNS records van je domeinnaam.
    2. Let goed op beveiliging, vooral als je de boel thuis draait. ISP's vinden het niet prettig als jij een lek creëert waar misbruik van gemaakt wordt. Dit kan resulteren in een (tijdelijke) block / blacklist van je ISP (*kuch kuch*, spreekt uit ervaring). Begin bijvoorbeeld met het sluiten van alle standaard poorten, en open alleen de poorten die je echt gebruikt.
    3. Van fouten leer je :).

    Domein is nog niet https:// misschien daarom?

    Nee dat is het probleem niet, waarschijnlijk heeft het te maken met dat er javascript geincluded wordt welke niet door ESET wordt vertrouwd of automatische door ESET als gevaarlijk is gemarkeerd. Mogelijk dat er een CDN gebruikt wordt welke niet door ESET als veilig wordt beschouwd of een andere ("cookieless") domeinnaam dat gebruikt wordt.


    Ik kan niet (ook niet in console) zien waarom ESET de pagina blokkeert anders dan wat in de screenshot staat.


    Zie deze pagina voor info over hoe je ESET kan vragen om je website te her-analyseren / false positive aan te geven.

    Kali OS, waarbij OS voor 'Operating System' staat. In andere woorden, het gaat hier om een volledig besturingssysteem (gebasseerd op Linux) wat vol met zulke tools zit (o.a. voor wifi testen / kraken, etc.). Downloaden en op een VM installeren lijkt me de beste manier om ermee te beginnen. Hoe het precies werkt, kan ik je niet uitleggen. Mogelijk dat je hiervoor even zelf moet gaan googlen en kijken hoe en wat.


    Over wat een MySQL injectie precies is en hoe je deze uitvoert, gebruik google. Er zijn enorm veel websites die uitleggen wat dit precies is, wat er gebeurd en hoe je dit doet.

    Als je een 'penetration test' wilt uitvoeren, raad ik je aan eens te kijken naar het Kali OS, welke meerdere tools bevat om website's te pentesten, waaronder (My)SQL injecties. Ik raad je echter wel sterk af dit op websites te gebruiken buiten localhost, of op websites van andere mensen :).


    Verder, om er echt zeker van te zijn, begin je te programmeren met beveiliging in mind (en niet met de mind set 'Komt later wel'). Elke input dat door een user gegeven word, door een user aangepast kan worden of door iets anders kan worden aangepast worden (waarvan jij zelf niet 100000% zeker weet of 't is wat je verwacht dat 't is), dient escaped te worden. Als je dat voor elkaar hebt, is de kans op (My)SQL-injecties relatief klein.

    Beste community,


    Voor een project ben ik opzoek naar een soort video waar in het midden een logo staat, en op de achtergrond lichte animaties aanwezig zijn. Ik weet niet precies hoe ik het moet uitleggen, of hoe het uberhaubt heet, maar mogelijk dat jullie de stream 'intro' van SpaceX kennen? Hier is een linkje naar een muziek 'filmpje' waarbij de intro / loop / bumper die ik bedoel afgespeeld wordt.


    Het gaat in mijn geval om een soort 'test' filmpje dat afgespeeld kan worden om te kijken of er beeld is of niet. Het zou een soort korte loop moeten worden die zichzelf constant herhaald.


    Weet iemand waar ik zulke dingen kan downloaden / laten maken? Ik heb eens op Fiverr gekeken, maar daar kon ik niet zo snel vinden wat ik zoek.


    Alvast bedankt!

    Stap 1.
    Ga naar: https://virusdesk.kaspersky.com


    Stap 2.
    Vul je website URL in.


    Stap 3.
    Druk op scan.


    Stap 4.
    Je krijgt waarschijnlijk een melding dat de URL naar een phishing website leid, of dat je een virus op je pagina hebt.


    Stap 5.
    Geef aan dat je het niet eens bent met de resultaten.


    Stap 6.
    Vul je e-mail in, druk het knopje aan en wacht tot je een notificatie krijgt.


    Simpel googlen kom je al best ver mee.

    Klinkt inderdaad als een GPU probleem (zoals Ferhat.Remory ook al aangaf) welke ik herken. Mijn laptop deed precies het zelfde.


    Wat je kan doen is de laptop open schroeven, koelelementen los maken, koelpasta (goed!) eraf halen, blokken schoonmaken, nieuwe koelpasta erop, er zeker van zijn dat alles schoon is en geen stof achter blijft en laptop weer dicht schroeven.


    Waar ik altijd m'n vraagtekens een beetje bij gehad hebt, is waarom (game) laptops voornamelijk lucht onder de laptop weg zuigen, terwijl ze vaak relatief dicht op de grond liggen. Sommige laptops hebben een air-intake aan de voorkant, en blazen het achter er weer uit. Veel beter systeem.


    Wat je nog extra kan doen tijdens het gebruik van je laptop, is indien je een adapter blok hebt tussen je snoeren in zeg maar (dus niet dat de omvormer in de stekker zelf zit), dat je je laptop met de achterkant erop zet, zodat de fans meer ruimte hebben om lucht aan te zuigen.


    Ik hoop voor je dat 't allemaal niet te laat is, wat in mijn geval helaas wel zo was. En anders kan ik je het merk Clevo prima aanraden als nieuwe laptop merk :thumbup:

    Hi ,


    Wat zoek je nou precies? Een volledig kant-en-klaar systeem? Of zoek je iemand die dit voor je gaat maken?


    Als je een beetje kennis hebt van het Mollie betalingsprotocol (die overigens best goed en makkelijk te begrijpen gedocumenteerd staat) kan je dit prima zelf in elkaar knutselen toch?


    Mvg

    Raar! Misschien dat je FTP programma in een andere codering ingesteld stond.


    Ik zou je aanraden om het CDN netwerk te gebruiken voor Bootstrap & jQuery omdat:

    1. Het CDN netwerk wordt op vele honderden dan wel duizenden websites gebruikt, en de kans is groot dat een bezoeker deze al eerder heeft gedownload. Omdat de browser van de bezoeker het bestand van het zelfde CDN netwerk af zou moeten halen, is de kans groot dat deze al gecached is op de bezoekers zijn machine omdat deze al eerder is gedownload. Dit versnelt de laadtijd van je website.
    2. Stel een bezoeker komt uit een land ver van de server vandaan waar je website gehost wordt. Het CDN netwerk kies over het algemeen de server het dichtste bij de bezoeker, waardoor laadtijden versnelt worden.
    3. Het scheelt jou requests, data transfer, etc. Maar het zorgt ook voor een cookie-less domain. Ik zag namelijk dat je het advertentie netwerk van google gebruikt, die volgens mij cookies set.
    4. Je loopt niet tegen het zelfde probleem aan wat je nu had. Natuurlijk kan het met andere files gebeuren, maar ik gok dat de Bootstrap en jQuery files de laatste plek is waar je opzoek bent gegaan.

    Het zou best kunnen zijn dat de door Aaron genoemde switch een functie heeft dat als er maar 1 input is die data doorstuurt, deze automatische ingeschakeld wordt.


    Ik heb hier een HDMI switch in gebruik die dat ook doet. Ik gebruik mijn 2e monitor om af en toe een RPI erop aan te sluiten. Wanneer de RPI aan gaat, springt het scherm van desktop naar RPI. Trek ik de kabel eruit, springt hij terug naar de desktop input.


    Je zou allekabels.nl/.be een mailtje kunnen sturen hierover.

    Aaron, volgens mij heb ik jou eerder geprobeerd te helpen met een koppeling tussen je website en Versio (3 jaar terug ofzo?). Werd me toen niet echt in dank afgenomen.


    Maar goed!


    Versio heeft een tijd terug hun nieuwe API gelanceerd, en daarmee direct de plank volledig mis geslagen. Zo heb ik zelf meerdere malen contact gehad met Versio, waarbij ze al een aantal extra commando's hebben toegevoegd aan de API omdat die ronduit miste. Daarnaast hebben we het ook gehad over hoe de API zijn resultaten terug geeft, waarbij mij verteld werd dat een efficiëntere manier pas in versie 2 komt van de REST API. Verder heb ik nog een ticket al geruime tijd open staan over een beveiliging issue waar ik updates over krijg (wat na weken, dan wel niet maanden, eindelijk voorruit gang in lijkt te komen).


    Terug over je vraag. Jij zoekt inderdaad json_decode. Ik je class een beetje aanpassen (persoonlijke voorkeur) naar bijvoorbeeld:


    Wat je dan bijvoorbeeld zo uit voert:



    Ik las laatst nog dat Bunq niet meer €1,- per maand kost, maar dat dit verhoogd is naar een zo genoemde 'Premium' rekening wat €7,99 per maand kost (bron). Alsnog niet super veel, maar toch €2,99 meer dan bij KNAB zakelijk waar ik momenteel bij zit (€5,- per maand, elk jaar eerste 1000 transacties gratis).


    Wat ik persoonlijk super vet vind vaan Bunq is de API. Ik heb hierop KNAB ook benaderd, en gaven aan dat de ontwikkeling van een eigen API ook op de planning stond, maar hier nog geen aankondiging of release datum van bekend was.


    Edit:
    Zie het zo, al het geld wat jij uiteindelijk op je rekening krijgt, moet je BTW over betalen. Of het nou via iDeal gaat, PayPal, SMS, Bellen, MisterCash, PayByCash, etc.. etc.. etc..


    De betalingskosten zijn echter kosten die jij betaald. Hier krijg je ook gewoon een factuur van. Vaak houden de betaal providers het bedrag in, dus stel jij betaald €0,50 transactie kosten voor een iDeal betaling van €10,-, dan krijg jij hiervan €9,50 op je rekening. Vaak aan het einde van de maand krijg je een factuur (die je al betaald hebt) met alle bedragen erop die zij van je hebben ingehouden.


    Stel je hebt 100 transacties gedaan, dan heb je in totaal al 100 * 0,50 = €50,- betaald, dit bedrag staat dan ook op het factuur wat je krijgt. Over die €50,- betaal jij weer 21% aan BTW. Die BTW kan je terug vragen bij de belastingaangiften.

    Alleen het is op het moment zo dat als een lid voor 2 euro smst dat je maar 1 euro op je account krijgt. Dus 50% houden hun, dan ga ik er vanuit dat daar al belasting van af is.

    Nee, ook hier geld het iDeal verhaal met transactie kosten. SMS betaal diensten zijn nou eenmaal duur. Die 50% gaat naar netwerk operators etc. Al het geld wat je van betaalproviders ontvangt moet je BTW van betalen. Stel jij krijgt 100 euro en de betaalprovider neemt 99%, dan houd je nog 1 euro over. Over die 1 euro moet jij 21% BTW betalen.

    Als je een klein crimespelletje hebt met niet meer dan 1000 leden, is het dan nodig om KVK aan te vragen?


    Als je de betaaldiensten regelt via Targetpay betaal je al belasting toch?

    Opzich maakt 't niet uit hoeveel leden je hebt. Het gaat vooral om de inkomsten dat je krijgt etc.


    Het is best logische dat je een KvK nummer nodig hebt om je bij betaaldiensten te registreren. Indien je een zakcentje verdient, waarom zou je je dan niet gewoon registreren bij het KvK? Kost je €50,- en een kleine moeite.


    Bij Mollie betaal je belasting over het bedrag wat ze inhouden. Stel iemand betaald €10,- aan jou, en jij betaald bijvoorbeeld €0,25 excl. BTW (21%) per transactie, dan is de berekening als volgt:


    €10 - (€0.25 x 1.21) = €0.30) = €9,70 krijg je op je rekening gestort. Over deze €9,70 is nog geen BTW betaald, dat moet jij zelf doen (Mollie, en wass. Targetpay doen dat niet voor je). Je betaald dus alleen BTW over de transactie kosten van €0,25. De BTW van de transactie kosten (die 5 cent) kan je vervolgens weer opgeven bij je omzetbelasting.


    Deze omzetbelasting geef je vervolgens elk kwartaal op bij de belastingdienst waarvan je inlog gegevens krijgt als je je aanmeld bij het KvK. Indien je onder een X bedrag per jaar blijft aan BTW, kan je gebruik maken van de klein ondernemingsregeling, waardoor je het BTW bedrag mag houden.