Posts by EternalFlamez

    Nou, gezien er html op de top.php staat, zal het probleem in config.php zitten.
    Waarschijnlijk heeft hij, of: session_start() gebruikt, of de header functie, nadat er output was.

    Toch denk ik ook dat het aan de database ligt. Kan je niet een test-query uitvoeren om te kijken wat eruit komt?
    En dan beter zoiets als de volgende query:


    Oh en Stefan.J
    Als je Alleen een echo tussen je php tags hebt staan kan je het verkorten door simpelweg dit te doen:

    PHP
    //Oud;
    <?php echo "een text"; ?>
    
    
    //Nieuw
    <?= "een text" ?>


    EDIT:
    Trouwens, ik zie dat je in je query "project_afbeeldingen" ophaalt maar later "project_afbeelding" ophaalt uit het mysql object.

    Heb niet al teveel ervaring met .htaccess, maar ik dacht dat $1 de waarde was die gematcht was? Dat zorgt er dus voor dat je ipv /index.php naar /index.php/ gaat.
    Haal de $1 weg bij de rewrite regels en dan zou het moeten werken.

    Ik heb al sinds 2008 of 2009 glasvezel van onsneteindhoven. Heb geen idee wat we ervoor betalen eigenlijk.
    Het is 100Mb/s, en we hebben er nooit problemen mee gehad. Het aansluiten hoefden we nog niet eens zelf te betalen en ging best probleemloos.

    Hoi!


    Dit stuk code:



    Zal moeten worden:



    Tenminste, dit stuurt de klant als het goed is terug naar de shopping cart pagina. Ik kon niet terugvinden welke variabele de *vorige* pagina in zat dus.
    Als je dat wel weet moet je de "FILENAME_SHOPPING_CART" vervangen door de juiste variabele.

    Scripten doe ik in Sublime Text 2, heb er een licentie voor gekocht, maar dat hoeft niet eens per sé.
    Voordat ik dat gebruikte had ik ook Notepad++. Moest wisselen omdat ik voor mijn stage aan een heel groot project werk en zonder definition jumping enzo is dat wel irritant als je de helft van de code niet kent.

    Om dit te doen zou ik inderdaad een join gebruiken. Ik gebruik een LEFT JOIN ipv een INNER JOIN om ervoor te zorgen dat ook projecten zonder bijlages en zonder afbeeldingen toegestaan zijn.
    Hier de code:



    Nou bevat $projecten per project ook alle afbeeldingen en bijlages.
    Dan moet je alleen nog even je normale code aanpassen op afbeeldingen. Ik weet zo even niet meer of je nou dan 3 rijen krijgt als er 3 afbeeldingen zijn of 1 rij met als 1 van de variabelen een array met 3 rijen voor de afbeeldingen, maar het is gewoon een simpele kwestie van normaal door de rijen heen lopen en dan de dingen laten zien.

    Ooit van lezen gehoord EF?


    Sorry hoor maar die zin is erg verwarrend.


    "Wij leveren je zelf al een flink lijst met bugs aan ",
    "er zitten enorm veel andere fouten in het systeem",
    "dit is geen standard systeem vandaar"
    "de bedoeling dat je all die fouten gaat zoeken"
    "opties voor opties daadwerkelijke controleer of alles werkt"


    En ik heb geen idee wat dat laatste moet betekenen.


    Edit: Maar oke ik moet toegeven dat dit wel mijn vraag beantwoord.

    Wat als je nou in de $_GET op het punt waar je het monster vangt dus een random id meegeeft (bijv: 123975213) wat nog niet in je $_SESSION staat, en dan op de pagina waar dat wordt geregeld (die je dus kan verversen om het nog een keer te vangen) controleerd of dat id nog niet in de sessie staat. Als het nog niet in de sessie staat, normale code uitvoeren en in de sessie toevoegen. Dan kan je het refreshen maar dan staat het id al in de $_SESSION.


    Wat nog beter zou zijn is dat je dan $_POST gebruikt (dan kan je het id niet meer zien) of als dat echt niet kan, dat id in een andere $_SESSION variabele setten om mee te sturen.
    (In het 2e geval moet je nog een tussenpagina hebben zoals dit: )



    En dan op die pagina:



    Allemaal ongetest op het moment, maar zolang het persoon de sessie niet verwijderd werkt dit wel.

    Kon zo niet vinden wat er het probleem is, maar je hebt wel iets raar in je broncode staan.
    In je body heb je een stuk script zoals dit staan:


    HTML
    <script style="display: none;" id="hiddenlpsubmitdiv"></script>


    Naast het feit dat het helemaal geen nut heeft om stijl toe te voegen aan script, laat staan "display: none", heb je er ook nog een id aan gegeven. Dit wordt gewoonlijk niet gedaan, en aangezien het id nergens wordt gebruikt in de code (wat ik zie) kan je het ook weg laten.

    Het makkelijkste om dit te bekijken is een if statement.
    Normaal zeg je iets als


    PHP
    $sql = mysql_query("spul");
    if($sql) {
    //Dingen met $sql doen doen, zoals mysql_num_rows
    }
    else {
    //De query is gefaald:
    echo "Error in het mysql:". mysql_error();
    }


    Dan geeft het meteen een iets duidelijkere error :)