Probleem met if/else

• Hallo,

Ik heb een probleem met een if else die het niet doet.
    Ik zal het even uitleggen..
    Ik heb een overzicht met project en zodra er op meer informatie wordt geklikt krijg je meerdere informatie over het project (dat is dus dit script) en daarin zit een bijlage die je kan bekijken, alleen heb je niet voor elke project een bijlage, dus die hebben dus een id dat 0 is. ik heb dus een if else in mijn script als je bij id boven de 0 heb in je database, dan krijg je de link voor de bijlage, zo niet dan komt de link niet.
    Alleen het probleem is als ik op meer informatie klik waarbij het id van bijlage op 0 staat dat ik dan helemaal niks gecho'ed krijg op mijn applicatie, bij projecten waar wel een bijlage bij zit doet die het wel gewoon.
    wie weet de fout?

dit is code:

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Wat Fils zegt is zeker een goed idee.

Ik heb je script in ieder geval even opgeknapt, en daarbij ook die syntax error in de if-lus opgelost:

De query heb ik verder niet naar gekeken en een beetje mijn twijfels bij. Ik zou deze in ieder geval omschrijven naar een duidelijke query met joins.

• Check je output even met var_dump() ... het kan voorkomen dat de database een STRING ipv INT stuurd dan moet je het tussen quotes zetten ;)

PHP
    <?php echo "<pre>"; var_dump($project); echo "</pre>"; ?>

p.s. mysql is deprecated ... ik zou werken aan andere technieken ik citeer:

Citaat

This extension is deprecated as of PHP 5.5.0, and will be removed in the future. Instead, the MySQLi or PDO_MySQL extension should be used.

• Toch denk ik ook dat het aan de database ligt. Kan je niet een test-query uitvoeren om te kijken wat eruit komt?
    En dan beter zoiets als de volgende query:

Oh en Stefan.J
    Als je Alleen een echo tussen je php tags hebt staan kan je het verkorten door simpelweg dit te doen:

PHP
    //Oud;
    <?php echo "een text"; ?>

//Nieuw
    <?= "een text" ?>

EDIT:
    Trouwens, ik zie dat je in je query "project_afbeeldingen" ophaalt maar later "project_afbeelding" ophaalt uit het mysql object.

• SQL Code was fout..
    Code ziet er nu zo uit:

Thx to vincent

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!