Posts by L.Kok

    Eerste pagina die ik open doe en ik stel mezelf de vraag of je zelf al de pagina's reeds bezocht hebt? De zaken die ik hier tegen kom zijn vrij makkelijk te zien zelfs als er aan gewerkt wordt..



    Dit kan je wellicht al op weg helpen: https://web.dev/patterns/media/screen-record/

    Echter wordt de video hier lokaal opgeslagen, mogelijkheid is dat je deze snippet verder uitbreid en bekijkt naar de mogelijkheden om ergens een temp file te storen server side.


    Wanneer je dit wil bereiken via de front end zullen er altijd extra stappen door de 'end-user' moeten goedgekeurd worden. Dat is nou eenmaal hoe een browser werkt. (Toestemming voor recording, welk venster, etc)

    Even ter verduidelijking, bedoel je dat de persoon in kwestie een KVK van Nederland dient te hebben? Of mag het ook een freelancer met een BTW nummer vanuit België zijn?


    Op dit forum zitten zowel freelancers vanuit Nederland als België, echter weet ik dat dit soms ingewikkelder kan zijn met de boekhouding vandaar even deze extra informatie aanvraag.

    Edit:


    Het is dus blijkbaar wel mogelijk om berichten in de vuilbak te zetten.


    Stappen:

    1. Je klikt op de checkbox van de berichten die weg mogen

    2. Aan de rechterkant onderaan op je scherm zie je een oranje knop, daar klik je op

    3. Vervolgens zal je een menu'tje zien met de optie "Leave"

    4. Wanneer je daarop klikt zullen de conversaties weg gesmeten worden.

    Het lijkt alsof er met de migratie toch een foutje in de conversaties is gekropen.


    Ik kan geen nieuwe berichten meer sturen naar andere leden:


    Tevens kan ik ook geen conversaties verwijderen.

    Als je even kan beschrijven hoe ik er dan voor zorg dat ik de code bij jou krijg dan kunnen we dit oplossen.


    Ik dacht dat jij gewoon mij als contributor moest toevoegen? ;)


    Of dien ik een fork te maken van jou repo, etc?


    Wellicht dat dit ook een drempel vormt voor andere leden om deel te nemen aan het project.

    Ik wou tevens mijn aanpassing comitten maar dat gaat echter niet.



    Ja dat werkt, dit lukt nog wel alleen dan de echo weergeven in de $page->addToTemplate wil nog niet echt.

    Ik doe dit nu als volgt:


    Code
    $page->addToTemplate("gameTime1", echo $nowString);

    krijg hierop de volgende foutcode in de logs terug:

    Code
    ["E_RECOVERABLE_ERROR","syntax error, unexpected 'echo' (T_ECHO)","\/home\/eikenboom\/domains\/eikenb00m.nl\/public_html\/glv2\/themes\/default\/loggedin.php",34,"2023-01-24 22:27:07"]

    En wat als je het zonder de 'echo' erin zet?

    Of op deze manier, zodat je niet de setlocale globaal wijzigt:

    Hallo iedereen,


    Sinds enkele maanden gebruik ik nu de volgende plugin: https://daily.dev/


    Deze plugin is beschikbaar voor Google Chrome, Mozilla Firefox & Edge.


    De plugin verandert jouw startpagina door een feed van nieuwsartikels die jouw interesse hebben. In de eerste stappen van de setup moet je enkele tags selecteren die in jouw interessegebied liggen.


    Door deze plugin spendeer ik elke ochtend net dat tikkeltje meer tijd om up-to-date te zijn met de laatste nieuwtjes in mijn vakgebied.


    Ken jij gelijkaardige tools die wellicht interessant zijn voor developers? Share it below ;)

    Ook hier is de rage van chatGPT al eventjes doorgekomen.


    Mijn bevindingen tot dusver:

    - Plaats nooit bedrijf kritische code in het programma. Uiteindelijk slaagt het programma elke query die je doet op en kan deze later gebruikt worden voor analyse / output naar andere gebruikers toe.


    - Geloof niet meteen wat chatGPT zegt, vaak werkt de code wel die chatGPT maakt maar soms kan het ook zijn dat het niet de meest correcte / performante manier is.


    - chatGPT heeft zijn training gehad op github, etc maar enkel gebaseerd op data van voor 2019 (jaartal kan fout zijn maar zeker en vast niet anno 2022) , dit heeft uiteraard als resultaat dat chatGPT geen enkel besef heeft van eventueel nieuwe functies in nieuwe versies van programmeertalen.

    Zo had ik hem gevraagd hoe ik de Linkedin API correct gebruik om een vacature post te doen op een bedrijfspagina.
    Resultaat: ChatGPT gaf me een code terug die werkte op een API versie die momenteel als 'end of life' aanschouwt wordt.


    Mijn visie:

    chatGPT is uitstekend als je eventjes vast zit en je wilt het gebruiken als een resource. Echter zou ik het altijd dubbelchecken met een dubbele search query op Google. En het een beetje verder uitspitten. Kortom ik zal het nooit blindelings vertrouwen maar uitstekend om even kennis op te frissen of wanneer je vast zit met een complexere issue.

    Frenzo,


    Je spreekt hier dat jij in het bezit bent van de domeinnamen wat natuurlijk een enorme waarde heeft. Maar je geeft aan dat de source die je hebt (Is dit de originele van OTG?) sterk verouderd is en dat er dus eigenlijk vanaf 0 een game geschreven moet worden.


    Lijkt dan een 50 - 50 verhouding volledig eerlijk indien je zelf niet mee programmeerd?


    De code die vervolgens geschreven wordt (door een partner) zou dan onmogelijk jou eigendom worden?

    Hallo team van ICTscripters,


    Ik heb een licht vermoeden dat het forum onder momenteel gebruikt wordt door een bot die automatisch accounts aanmaakt.
    De bot doet dit in batches van 300 onder een tijdsperiode van telkens 1 uur.


    Ik heb een soort gelijkaardige bot bij een klant van mij langs gekregen na de integratie van de google ReCaptcha was dit opgelost en bleven ze weg, wellicht iets om over na te denken? Of jullie kopen gewoon een grotere database ^^


    Met vriendelijke groeten
    Laurens

    Hallo iedereen,


    Ik ben op zoek naar een nieuw project om actief te blijven. Idealiter is het een project dat een toekomst visie heeft of dat bijdraagt aan de maatschappij.


    Lijkt het jou leuk om samen iets op te starten? Laat het me weten!


    Skills:
    Html
    Css
    Scss
    Jquery
    Php (basic)
    Pdo (basic)

    Planova is een afsprakenplanner gericht op kappers en schoonheidssalons.
    De klanten vinden hun weg om een afspraak in te plannen via een aparte website: https://standaard.planova.be/
    Een bedrijf kan toegang krijgen tot haar platform via: https://standaard.planova.be/app/



    Demo klant:
    E-mailadres: [email protected]
    Wachtwoord: Planova2017



    Demo bedrijf:
    E-mailadres:
    Wachtwoord: Planova2017



    Klanten functies:
    - Account aanmaken
    - Inloggen
    - Afspraak maken



    Bedrijf functies:
    - Klanten toevoegen, wijzigen en beheren
    - Afspraken toevoegen
    - Agenda bekijken (week en dag overzicht)
    - Behandelingen toevoegen
    - Categorieën aanmaken om behandelingen in onder te brengen
    - Statistieken bekijken
    - Mail templates aanpassen
    - Verlofdagen ingeven
    - Openingsuren aanpassen
    - Afspraakfiche afdrukken
    - Klanten exporteren
    - Agenda overzicht afdrukken




    Demo: verplicht
    https://planova.be/



    Prijs:
    € 1.500 (Valt te bespreken)



    Licentie:
    volledige rechten



    Betaling via:
    Overschrijving


    Hallo iedereen,


    Ik ben op zoek naar een Back End Developer die woonachtig is te België. (Meetings)
    Ik verwacht van de developer dat hij ruime kennis heeft over PHP en database structuren.


    Het zou gaan over 1 project, mogelijk in de toekomst meer bij een goede samenwerking.


    Interesse? Laat me alvast je skillset weten.


    Met vriendelijke groeten
    Laurens