De huidige manier van werken.

  • Ha mensen,


    Ik wil via dit topic graag op normale wijze discussieren over mijn ervaringen met (enkele) moderators op CriminalsPoint. Wees niet bang, het is geen topic waarin ik wil zeuren, en ik doe dit ook expres openbaar omdat ik het een openbaar onderwerp vindt.


    Ik zit sinds ongeveer een jaar op CriminalsPoint.nl, en kom hier om enigsinds op de hoogte te blijven van de wereld waar ik middenin zit, op de manier zoals de gebruikers dat zien.


    Ik heb daarbij ook zo mijn mening over de manier van modereren. Laat ik hierbij een voorbeeld aanhalen.


    Korte tijd geleden liep er een discussie omtrent gratis webhosters. Hierbij werden wij allemaal over een kam geschoren en kregen we te horen om maar even niet te vertrouwen te zijn, en zo nog meer commentaren zonder onderbouwing.


    Ik reageerde hierop aangezien ik het niet eens ben met die conclusie, en geef dit op normale wijze maar wel duidelijk aan.


    Na korte tijd staat er een privebericht in het daarvoor bestemde mapje. Hier staat dat mijn reactie verwijderd is. Als motivatie: Voortaan eerst lezen.


    Ik heb hierop netjes gereageerd het niet eens te zijn hiermee en heb dit ook gemotiveerd. Daarnaast gaf ik aan deze niet te accepteren en in het vervolg mijn reactie ook opnieuw te plaatsen bij het opnieuw voorkomen van een voorval als deze.


    Ik heb hierop nooit meer een reactie ontvangen. En dat is me al vaker overkomen op deze website. En daar ben ik best ontevreden over. Met al mijn goede bedoelingen tracht ik hier normaal een discussie te voeren en wordt dat afgewimpeld alsof we in de gevangenis zitten.


    Ik kan dit natuurlijk telkens weer met desbetreffende (verschillende) moderatoren oplossen via de prive berichten functie, maar het leek mij nu tijd hierover een openbare disucssie te kunnen voeren.


    Daarom wil ik hierbij graag mijn kritiek uiten op deze manier van werken en hoop dat hier over gesproken kan worden. Mochten jullie hier ook ervaringen mee hebben lijkt het mij gepast dat hier te plaatsen. Hou het wel algemeen en ga niet teveel op een individuele situatie in, zo ook niet specifiek op mijn ene ervaring, want dat zijn er ook meer.


    Groeten,


    Simon.

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Enige discussie die gevoerd wordt tussen 2 leden of het zwaar flammen om teamlers of andere leden is wordt niet toegestaan. Daarnaast is dit onderwerp een goed punt om door alle gebruikers te laten blijken wat hun vinden wat er slecht gaat en wat er aan verbetert kan worden ZONDER de moderator / administrator zijn of haar naam te noemen.


    Wanneer dit wel blijkt zal de reactie verwijderd worden + een x aantal ban punten uitgedeeld worden.


    Jullie zijn gewaarschuwd!

  • Ik gaf gisteren avond één keer een kritiek puntje op de eigenaar van CP, meteen werd ik ervoor verbannen, wat blijkt de eigenaar kan niet tegen kritiek en geeft opdracht leden te bannen die het niet eens met hem zijn. Terwijl criminalspoint nog altijd los staat van zijn andere projecten (yourcrime/mijnmaffia), maar dat soort topics worden verwijdert zonder pardon, en dat vind ik niet kunnen!

    Ik ben nu al weer aardig bekend onder onze forum leden. Hallo ik ben Luc, en ben verbannen omdat ik iets over Koen zei, wat vinden jullie hiervan pb me!

  • De hele crew kan niet tegen kritiek. En als je ze met de neus op de feiten drukt zijn ze er opeens niet of bannen ze je dus met een vage reden.


    Maar dan heb ik het bijna over 1 persoon.... die weet het wel als hij dit leest...


    Joshua.


    En de gehele crew loopt ook wel eens te 'klooien'..
    Alleen is het er altijd 1tje die daadwerkelijk 'verkeerd' optreed.

  • @ SkyNet: als je het over één persoon hebt, wil je die persoon dan ook specifiek noemen en hem daarmee toch in zijn waarde laten? De gehele crew over één kam scheren lijkt me namelijk wat overdreven.


    @ Linksforsoad: ik zou graag de PBs/topics ontvangen die over deze kwestie gaan. Je kunt me gewoon de links naar de PBs pb-en, daar heb ik voldoende aan.


    @ k_b: slechts één kritiekpunt lijkt mij wat overdreven om direct zwaar te straffen, maar dat is de keuze geweest van Koen. Ik wil graag een misverstand uit de lucht helpen: Koen kan wél tegen kritiek. De hele crew kan wél tegen kritiek. Maar zodra de 'kritiek' ongefundeerd is, niet onderbouwd et cetera, noemen wij het vuilspuierij. En daar kunnen we dan weer niet tegen.


    Zoals eerder aangegeven: je mag best kritiek hebben, graag zelfs. Feedback is van levensbelang voor het voortbestaan van de wereld, dus ook voor CP. Zorg wel dat je het goed onderbouwt, dan kunnen we er werkelijk wat mee.


    - Lodewijk

  • Ik ben het volledig eens met Patrick. Sommige mensen moeten niet zo zeuren en accepteren dat er gewoon mensen (zoals ik) qua functie boven hun staan!


    Citaat van "Patrick"

    ik had duidelijk bepaalde zaken gezegd, en daar hou jij je niet aan door ieder geval al 1 namen te noemen, ten tweede je onderbouwd je mening niet.


    Hoewel dhr Patrick geen reden bij de verwijdering van de betreffende reactie had vermeld, ben ik bereid hier nog verder op in te gaan.
    Ten eerste noem ik geen namen, ik zeg alleen dat ik me bij de constatering van Patrick kan vinden, en dan ook geen kritiek op hem heb, behalve dat hij zomaar reacties verwijdert.


    Wat betreft de beargumentatie van mijn reactie waarin ik vind dat mensen te snel hun oordeel over de crew (het Beheer) klaar hebben, zou ik graag een aantal forumonderwerpen willen geven die hierna vernoemd worden:
    http://www.criminalspoint.com/…ge-manier-van-werken.html
    http://www.criminalspoint.com/…point-Goed-en-slecht.html
    http://www.criminalspoint.com/…schikt-of-Ongeschikt.html
    http://www.criminalspoint.com/…sloten-en-verwijderd.html


    Mijn argument dat de crew geen misverstanden vertoont op gebied van het beheer en handhaving van CriminalsPoint (de Service provider) ruimschoots voldoende is, is omdat onbelangrijke en storende reacties verwijderd en bestraft worden. Ook sta ik achter de beslissing van Patrick, die mij en Scooby-Doo gisteravond tegen 23:00 verbannen heeft, omdat onze bijdrage de Service provider niet hielp in zijn voortgang.


    Dank u wel.


  • Ik heb je prive bericht gestuurd maar je hebt tijd om deze reactie hier achter te laten maar mij geen prive bericht terug te sturen terwijl het geen onzinnetje was maar serieus? ik heb ook prive bericht naar koen gestuurd en die heeft meerdere reacties op het forum achtergelaten maar ik heb nog steeds geen mail ik begin te dneken dat jullie mij ontzien?

  • Heren,


    Het enige wat ik tracht te starten is een publiekelijke discussie over dit onderwerp, aangezien ik zo'n vaag vermoeden heb niet de enige te zijn welke zich stoort aan deze zaken.


    De eerste zinnen van de eerste reactie begrijp ik niet. Zou iemand dat willen uitleggen? Woorden als flammen zeggen mij niets. Ik ken wel vlammen, die komen van vuur af.


    Lodewijk,


    Ondanks dat ik blij ben te horen dat je graag zou kijken hierna lijkt mij dat niet nodig. Ik heb een aantal keer situaties als deze gehad. Het is namelijk niet mijn doel om een persoon in het bijzonder aan te vallen, maar iedereen.


    Nogmaals, ik hoop dat we op normale wijze een discussie kunnen voeren over dit onderwerp, en dat het gezien kan worden als kritiek waarmee iets gedaan kan worden, en niet als het lekker "afzeiken" van mensen.


    Gegroet.

  • Dit uis bij mij ook zo, en de veel gratis hosts zijn wel te vertrouwen hoor!
    Zij huren een VPS of server, en ze worden alleen afgekraakt?
    Dat vind ik niet echt aardig of netjes, ik krijg ook nooit reactie terug als ik iets naar de crew stuur :S
    Goed dat je dit topic hebt gestart, er zullen meer zijn die hier op gaan reageren!

  • Wat ik hieraan dit topic dan weer wel opvallend vind en naast de nog 2 a 3 topics die over dit onderwerp gaan. Is dat er al tijd een bepaalde groepje begint met het "afzeiken" van de crew en dat de rest volgt. Zo lang dat selecte groepje niks heeft gezegd blijft het allemaal nog best netjes eigenlijk.


    Daarnaast het zelfde groepje blijft ook constant terug komen op de zelfde punten zonder dat ze er ook maar een oplossing of een verbetering voor kunnen zeggen ;)

  • Citaat van Project B

    Nu ik al deze topics zie de laatste tijd, en all die ongelooflijk domme offtopic reacties, en domme topics; dit lijkt op de ondergang van CP?


    Ik ben gewoon van mening de mensen die de hele tijd een uur ban krijgen gewoon een perm ban. Want die mensen zorgen voor een slechte naam van CP.


    MVG Mike

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!