Chrome is keylogger

• Google Chrome werk net zoals een keylogger: elke letter die je intypt in je adresbalk, wordt doorgestuurd.
    Risico is beperkt, maar zie dit soort zaken persoonlijk liever niet.

Het artikel:

Wie Internet Explorer gebruikt heeft meer privacy dan gebruikers van Google Chrome, dat zegt Microsoft in een nieuwe aanval op Google's browser. Op deze pagina meldt de softwaregigant "Bekijk een demo die laat zien hoe Google Chrome alle toetsaanslagen die je maakt opslaat en hoe Internet Explorer 8 je informatie via twee adresbalken in In Private browsing beschermt." Opmerkelijk genoeg geeft pagina op Microsoft Technet Edge met video nu een foutmelding. Hij is echter ook nog in de cache van Google te vinden.

Volgens David Tesar die de video online plaatste, is die veel beter afgewerkt dan de video's die normaal op Technet Edge verschijnen. "Ik wilde de video toch hosten, ook al wilden anderen binnen Microsoft dit niet en het is een fantastische, eerlijke, korte demo die de browser privacy in IE en Chrome laat zien", aldus Tesar. Eerder merkte hij al op dat gebruikers van IE meer privacy hebben.

Privacy
    In de video demonstreert IE product manager Pete LePage dat Chrome de adresbalk en search box in één enkel veld combineert, terwijl IE8 deze velden gescheiden houdt. "Door deze velden te scheiden, is je privacy beter beschermd en de adressen van de websites die je bezoekt worden niet automatisch met Microsoft of iemand anders gedeeld."

LePage gebruikt het programma Fiddler, een HTTP debuging proxy, om te laten zien dat Chrome voor bijna elk ingetypte karakter een request naar Google stuurt. "Ik heb nog niet op enter gedrukt om de website te laden en Google krijgt al informatie over het domein en de websites die ik bezoek", zegt LePage. Bij IE8 wordt niets met de search provider gedeeld, zo merkt hij op.

Verder bespreekt de IE manager nog de In Private Browsing mode. Google Chrome beschikt over de incognito browsing mode, die soortgelijke functionaliteit biedt, maar dit laat LePage buiten bespreking.

Film dat dit bewijst:
    http://ecn.channel9.msdn.com/o…cyComparison_2MB_edge.wmv

Bron: security nl

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Wat een onzin, als je wat verder had gekeken dan je neus lang is dan weet je dat Google Chrome deze feature alleen gebruikt om u sneller op een geschikte pagina / website te brengen, bv:

Ik typ criminal , en Chrome weergeeft -> criminalspoint.com , is toch veel beter dan dat je het nog zelf helemaal moet intypen?

Het stuurt de gegevens door naar Google Search om die pagina's/websites op te halen, dus of je nu Google zoekmachine gebruikt of via de browser het blijft hetzelfde.

Dit heeft echt niets met privacy te maken, en is gewoon een truc van Microsoft om hun browser weer wat marktaandeel te geven..
    Commerciele troep waar ik absoluut niet naar luister, ook al gebruik ik zelf Opera, ik heb ook met chrome gewerkt.

• Klopt Dein, het is een handige feature van Google Chrome, goed gevonden.
    Maar ik typ liever mijn adressen zelf.
    Als ik iets wil opzoeken, gebruik ik de zoek kader en niet de adresbox.
    Verder staan de meeste sites die ik bezoek in de geschiedenis en worden dus correct getoond, zonder dit lettertje per lettertje aan Google door te geven.

• Tja, als je zo om je privacy geeft dan moet je je naam ook niet als nickname gebruiken, en kun je elke website die je opgericht hebt ook wel sluiten, want door een WHOIS kom je ook veel te weten.. enz. daar hoor ik je dan niets over zeggen ;)

Maar als het iets is van Google dan meld je het altijd, Google is heus niet het enige bedrijf met deze feature als ik me niet vergis zit die feature ook in Opera (deels) , en in Firefox (als add-on dacht ik).

En welke sites je ook bekijkt (:p) er is altijd wel een manier om die te achterhalen, dus why do you care about privacy ?

• Koen waarom denk je dat Google zo evil is ?

Google heeft mij altijd geholpen, en ik zoek hack/cracks/etc echt alles op en nooit hebben ze mij info openbaar of gemeld.

Ze zijn machtiger dan china, dat bewijst die actie van hen.
    Ze zien nu dat ze alles kunnen doen omdat ze zo groot zijn.
    torrents vindt je via google wie klaagt daar over ?8-|

[offtopic]Thnx stan..[/offtopic]

• Ik vind het allemaal onzin met google dit, google dat.

Elke bedrijf is jaloers dat google zo groot is, en daar kunnen ze niet tegen, dus schrijven ze dit soort onzin.

Elke zoek machine zal wel wat hebben,

Gaan we zo ook youtube proberen zwart te maken?

Want dat is van google, en google is slecht?

LOL, Dus allemaal klikklare onzin;)

MVG Georgo

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!