.HTACCESS

  • Beste,
    Ik heb een .htaccess bestandje, die doorlinkt naar een PHP document (om het voor de gebruiker makkelijker te maken).
    Nu stuit ik tegen het probleem op, als er een & of een spatie word ingevuld in de link, krijg ik een erorr, of gebeurd er niks. Echter als ik dit toevoeg (in de htaccess), dan krijg ik de server error 500 (internal server error).
    Ik wil dus graag, dat je ook alle vreemde tekens (&, @, #, $, €, %, * etc.) kan toevoegen aan de link.
    Ik heb nu dit:

    PHP
    RewriteEngine On
    Options +FollowSymLinks
    RewriteRule ^school/overhoren/([A-Z0-9_-]+)/([A-Z0-9_-]+)\/$ school/overhoren2.php?vak=$1&toets=$2 [NC,L]
    RewriteEngine On
    Options +FollowSymLinks
    RewriteRule ^school/cijfers/([A-Z0-9_-]+)/([A-Z0-9_-]+)\/$ school/cijfers.php?vak=$1&toets=$2 [NC,L]
  • Ten eerste begin is kleiner:

    PHP
    RewriteEngine On
    Options +FollowSymLinks
    RewriteRule ^school/overhoren/([A-Z0-9_-]+)/([A-Z0-9_-]+)/$ school/overhoren2.php?vak=$1&toets=$2 [NC,L]
    RewriteRule ^school/cijfers/([A-Z0-9_-]+)/([A-Z0-9_-]+)/$ school/cijfers.php?vak=$1&toets=$2 [NC,L]


    Verder om dit te kunnen doen moet je gebruik maken van ([^/]+) dit is een betere manier als (.*).


    PHP
    RewriteEngine On
    Options +FollowSymLinks
    RewriteRule ^school/overhoren/([^/]+)/([^/]+)/$ school/overhoren2.php?vak=$1&toets=$2
    RewriteRule ^school/cijfers/([^/]+)/([^/]+)/$ school/cijfers.php?vak=$1&toets=$2

    School
    Tweedejaars Informatica Student @ Hogeschool Rotterdam.


    Webtalen
    - PHP ( OOP )
    - SQL
    - JavaScript i.c.m. jQuery framework
    - (x)HTML
    - CSS
    - Actionscript
    - XML


    Programmeertalen
    - Java
    - C#
    - Ruby i.c.m. on Rails framework

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!