Windows 7 traag start menu

  • Beste leden,


    Vanaf de datum waarop Windows 7 voor het eerst te downloaden was zit ik met het volgende probleem.
    Zodra Windows is opgestart klik je op 'Start' en 'Alle programma's'.


    Verder dan dat kom ik helaas niet...
    Wanneer je op een bestandsmap klikt duurt het ongeveer 1 minuut vóór de map geladen is.


    Dit heb ik wel eens eerder op dit forum kenbaar gemaakt maar niet in een aparte categorie.
    Graag zoek ik een oplossing voor dit probleem.


    (In de veilige modus werkt alles wél naar behoren)


    Video:

    External Content www.youtube.com
    Content embedded from external sources will not be displayed without your consent.
    Through the activation of external content, you agree that personal data may be transferred to third party platforms. We have provided more information on this in our privacy policy.

    Afbeelding: http://www.imgdump.nl/uploads/17c2nxdq_menupng.png



    M.v.g.
    Guido

  • Hoeveel GB ram heb je op je PC ?
    Kennis had hetzelfde probleem en had 1GB ram, kocht GB'tje erbij en liep weer goed.
    Kan ook zijn dat de Explorer toepassing dingen inlaad, want als die het in veilige modus wel doet moet een proces de prestatie van explorer vertragen of beinvloeden.
    Probeer anders eens gewoon met taakbeheer explorer af te sluiten en opnieuw op te starten.
    Had vroeger een soort gelijk probleem met XP.
    ( Irritante is dat hij het dan alleen deed als ik nadat ie was opgestart explorer.exe afsloot en weer startte ).
    Mischien een herstelpunt of opnieuw installeren van de OS.
    ( je kan gewoon windows opnieuw installeren zonder je bestanden etc kwijt te raken ) zou het probleem ook kunnen verhelpen.


    Hopelijk heb je hier wat aan.

    Koen, toppunt van zieligheid, ja dat heb je zelf begaan.
    Je komt er niet zomaar mee weg, je hoort nog van ons.
    Even a german had some form of respect for his enemy, even 65 years ago, this scumbag has none, making him the true evil.

  • Ik heb momenteel 2,5 GB werkgeheugen, lijkt me genoeg :p
    Ook heb ik al meerdere malen het explorer.exe proces afgesloten en opnieuw gestart.
    Dit mag helaas geen effect bieden op mijn computer.


    Restaureren is op zich geen probleem.
    Ik draai momenteel alléén Windows 7 zonder andere OS.
    Dit wil ik wel graag zo houden maar dan zonder problemen.

  • Echt heel raar, misschien opnieuw installeren?


    Kan ook haast niet aan liggen als je andere os hebt, ik draai nu op 5 os, mac - linux - xp - vista - 7 en mijn pc is geen seconde langzamer ;)

  • Misg gewoon een soort van bug, die samengaat met bepaalde software.
    Google anders of post het in een tech forum.

    Koen, toppunt van zieligheid, ja dat heb je zelf begaan.
    Je komt er niet zomaar mee weg, je hoort nog van ons.
    Even a german had some form of respect for his enemy, even 65 years ago, this scumbag has none, making him the true evil.

  • Ik heb direct na de installatie getest of het probleem er vanaf dat moment al was... en ja hoor, het was er.


    Ook heb ik al een aantal tips gevonden via de zoekmachines uitgetest, deze helpen helaas ook niet...

  • "of post het in een tech forum".
    Dat is veel beter dan een waardeloze google zoek actie die je langs 100 pagina's van mensen met dezelfde vraag brengt.


    Zijn genoeg guru's op zulk soort fora die zeker weten de oplossing voor je probleem hebben.

    Koen, toppunt van zieligheid, ja dat heb je zelf begaan.
    Je komt er niet zomaar mee weg, je hoort nog van ons.
    Even a german had some form of respect for his enemy, even 65 years ago, this scumbag has none, making him the true evil.

  • waarschijnlijk een trage processor en een te lichte videokaart, als je 2,5 g aan ramgeheugen heeft is dat voldoende, maar ik draaide m op een windows 98 pc en daar deed ie t perfect

  • @ Niels:
    Klopt, zoals ik ook al in het eerste bericht aangeef.


    Mijn pc kan het heus wel aan en is verder ook lekker snel onder Windows 7.
    Dit met minimale systeemeisen van 1 GB Ram en 1 Ghz processor.
    Hier zit ik ruim boven, ook qua videokaart enzo... dus daar ligt het niet aan.

    Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 07.10.09 12:22:15:
    Probleem opgelost...
    Mijn inmiddels vorige virusscanner Norman was de oorzaak van dit probleem.
    Ik heb Norman hierover gecontacteerd, zij zeggen dat een geschikte versie voor Windows 7 rond november te downloaden is.
    Tot die tijd gebruik ik een andere betaalde virusscanner :)


    Iedereen bedankt voor de moeite! :slotje:

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!