• Hallo,


    ik ben bezig met Paypal te implenteren op mijn site maar het werkt.
    Na betaling wilt hij niet echt naar de success pagina gaan (wil het graag in 1 script houden).
    Script is nog rommelig e.d. maar is om te testen, wie-o-wie kan me helpen?
    Ik ontvang de betaling e.d. maar het wordt gewoon niet doorgevoerd naar de DB.


    Alvast bedankt.
    Tips en verbeteringen mogen zeker.

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Welke foutmeldingen krijg je waaruit blijkt dat de query mislukt (of krijg je deze niet)? Heb je de query al een keer gedumpt?


    Enne:
    - zou je de acties niet opdelen in aparte delen? in plaats van zo'n complex if-elseif-elseif-else statement? ik heb daar net een artikeltje over geschreven ^^
    - hoe is een aanroep van ?page=kopen&id=1&p=success&... precies beveiligd?

  • Nee, maar je gaf ook niet aan van waar vandaan je testte, dat had ik beter kunnen vragen.


    Dus (om toch even wat dingen uit te sluiten): ben je deze betaalfunctionaliteit aan het testen vanaf een site ergens op het internet?


    Wellicht werken de return-url's niet?


    Heb je al geprobeerd de cancel_return url aan te roepen vanaf de betaalsite?


    Heb je al geprobeerd de urls rechtstreeks aan te roepen op de testsite zelf?

  • regel 46 wordt gepakt als $_GET['id'] gelijk is aan 1.


    Je bereikt in dat geval nooit de elseif op regel 74.


    Maar dat had je inmiddels wss ook al gezien.


    Het moet trouwens && zijn in plaats van AND op regel 40.
    EDIT: AND en && doen niet hetzelfde, deze zijn dus niet vrij uitwisselbaar.


    Ook zou ik het melden + weergeven van fouten aanzetten bij ontwikkeling. Je controleert namelijk niet op het bestaan van $_GET variabelen, wat normaal notices zou opleveren.


    EDIT: het beste ljikt mij, nogmaals, om deze acties echt van elkaar te isoleren zodat je ze ook echt in afzondering kunt behandelen.

    Bewerkt één keer, laatst door FangorN: extra: toevoeving over AND, wederom aanbeveling scheiden acties ().

  • Ik heb gedaan wat je allemaal zei en het werkt :).
    Nu heb ik een volgend probleem. Ik wil het in een pop-up krijgen (like fancybox) maar dan wilt Paypal niet laden, waarschijnlijk beveiliging.
    Ik dacht dan ook aan .js, gewoon old school. En het werkt ook, maar opent hij dus een nieuw window, wat ik wil, maar ook nog is een tab.


    PHP
    <a href="inc/paypal/<?php echo $row['file']; ?>" target="popup" 
        onclick="window.open('inc/paypal/<?php echo $row['file']; ?>','<?php echo $row['name']; ?>','width=600,height=400')">Open betaalscherm</a>

    Dit heb ik nu. Ik wens iedereen trouwens een gelukkig nieuw jaar en veel geluk toe!

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!