Php kan niet verbinden met database

• Ik ben bezig met mijn spel maar ik kan mijn activeren, dit ligt in de connectie. Ben er al een uur mee bezig om het probleem op te lossen.
    Wat raar is, is dat de andere delen van het spel wel kunnen verbinden met de database. ?(

error:

Code
    Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Access denied for user 'username'@'localhost' (using password: YES) in /home/rutgerx99/domains/rutgerx99.ninetynine.axc.nl/public_html/admin/connect.php on line 3
    Could not connect.

Het script dat in het activatiescript wordt geïncluded:

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • PHP
    $host = 'localhost'; <---- Is goed 
    $database ='Naam van je database';
    $user ='Gebruikers naam'; <---- meestal ook naam van de databse is niet altijd het zelfde ligt er aan welke naam je mee inlogt in je database
    $password ='Wachtwoord van je database';

Hopen dat het zo goed is

Mvg Terr0r

• Het geeft echt aan dat er iets mis is met de database

Ik bedoel hier mee hij moet is uit de database halen wat dus niet mogelijk is

Het zou dus zo als ik dus zij goed moeten zijn raar is dat

• Het geeft echt aan dat er iets mis is met de database

Ik bedoel hier mee hij moet is uit de database halen wat dus niet mogelijk is

Het zou dus zo als ik dus zij goed moeten zijn raar is dat

Ik weet dat het raar is.

(NEDERLANDS!)

activatie code (pagina waar ik de error krijg):

• ruttydm Je zegt dat andere scripts er wel verbinding mee kunnen maken. Staat alles op dezelfde server? Zelfde username/wachtwoord/database?

Alles staat op de zelfde server.

Een voorbeeld van een script dat wel werkt(open source):

• Okee ja dat weet ik dus niet ik werk niet versio maar goed dat terzijde

Verander

Code
    include "admin/connect.php";

eens naar

Code
    include 'connect.php';

eens kijken wat er dan gebeurt

of verander deze " eens in deze '

• het is momenteel :

• Om even Koen aan te vullen heb ik even snel de code veranderd om je script wat veiliger te maken.
    Vergelijk voor jezelf de code hieronder met je huidige code en zie hoe je bepaalde dingen kunt beveiligen en verbeteren.
    Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Kast: HAF922 | CPU: I7-930 @ 4.0GHz | CPU Cooler: Noctua NH-D14 | HDD0: Crucial M4 128GB, HDD1: Kingston SSD 64GB, HDD2/3: WD Black & Green 1TB, HDD4: Seagate 1.5TB | Mem: Kingston HyperX 12GB @ 1600MHz | Graphics: Crossfire HD6970 | Res: 5760x1080

• jopitan, zijn / haar script was al veilig door in de connect.php te kijken of er magic_quotes zijn ja / nee. Hier wordt ook gelijk alle $_GETs, $_POSTs, etc. opgevangen en gaat er een mysql_real_escape_string om deze GLOBAL variabelen heen. Als de server magic_quotes aan heeft staan gaat er eerst stripslashes overheen.
    Voor de veiligheid is het natuurlijk wel slimmer om te escapeën en daarbij een hash over password is het veiliger! Nog slimmer is het gebruik van pdo of mysqli i.c.m. de database.

@topicstarter, jouw probleem kan als nog bestaan. Heb je een admin map en daarin nog een connect.php staan? Dan heb je kans dat je daar ook even je database gegevens in moet aanpasen.

School
    Tweedejaars Informatica Student @ Hogeschool Rotterdam.

Webtalen
    - PHP ( OOP )
    - SQL
    - JavaScript i.c.m. jQuery framework
    - (x)HTML
    - CSS
    - Actionscript
    - XML

Programmeertalen
    - Java
    - C#
    - Ruby i.c.m. on Rails framework

• jopitan, zijn / haar script was al veilig door in de connect.php te kijken of er magic_quotes zijn ja / nee. Hier wordt ook gelijk alle $_GETs, $_POSTs, etc. opgevangen en gaat er een mysql_real_escape_string om deze GLOBAL variabelen heen. Als de server magic_quotes aan heeft staan gaat er eerst stripslashes overheen.
    Voor de veiligheid is het natuurlijk wel slimmer om te escapeën en daarbij een hash over password is het veiliger! Nog slimmer is het gebruik van pdo of mysqli i.c.m. de database.

@topicstarter, jouw probleem kan als nog bestaan. Heb je een admin map en daarin nog een connect.php staan? Dan heb je kans dat je daar ook even je database gegevens in moet aanpasen.

Hallo,

Magic qupotes en mysql_real_escape_string zijn over het algemeen niet veilig genoeg heb ik geleerd ;)
    Binnenkort een post hierover.

Mvg,
    Tim

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!