Opneem software

• Geachte,

Er is bij ons in de straat een stel die regelmatig dronken zijn en het op onze spullen voorzien, we hebben ze hier toen eenmalig op aangesproken.
    Echter heeft dit een nog erger effect gehad want me broertje zijn auto was vervolgens aan de beurt.

Kort verhaal uitleg:
    Er is Woensdag op Donderdag nacht bij me moeder een pan met rijst over der auto heen gegooid, erg kinderachtig niveau maar met een emmer sop zo weg.
    Nu is er Donderdag op Vrijdagnacht bij me broertje zijn auto hele diepe krassen (kruizen) op zijn motorkap gemaakt, en de zijkant van zijn deur helemaal kapot gekrast.
    Wij willen de eer aan ons zelf houden en hier aangifte van doen, echter tot onze verbazing kan de politie niks beginnen zonder geldig bewijs.
    Echter is me broertje nu op een punt dat hij de ramen in wil gooien en de boel in de hens wil steken, gelukkig ziet hij in dat het niks oplost.

Nu wil ik met een HD camera alles gaan opnemen als een soort beveiliging camera, deze camera is voorzien van HD en heeft dus scherp beeld over de 2 auto's.

Weet iemand software waarmee je via een IP de camera kan benaderen, de camera zelf staat aangesloten op me laptop dus die kan ik niet constant bekijken.
    Nu hebben we een pc beneden staan en wil ik daar alles opnemen en zorgen dat we bewijs hebben zodat dit een keer afgelopen is.

Alvast bedankt!

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • ik weet niet exact hoe je het moet doen,
    maar wat ik wel weet is dat je moet opletten wat je filmt, want je mag niet zomaar alles filmen, wij wilden ook een camera hangen richting van de voordeur maar dit mocht niet omdat je de straat teveel zag. dus let eerst goed op wat je zou filmen.

• @T.Aaron
    Begrijp ik maar als we nu niks doen loopt het straks helemaal uit de hand, me broertje is niet makkelijk boos te krijgen maar nu kan je beter uit ze buurt blijven zo erg is het onderhand al.
    Zal zomenteen als ik de foto's heb wat bijlages toevoegen, dan kunnen jullie zien hoe erg het is, het zijn niet alleen krassen, ze hebben ook met eieren erop gegooid.

• @T.Aaron
    Begrijp ik maar als we nu niks doen loopt het straks helemaal uit de hand, me broertje is niet makkelijk boos te krijgen maar nu kan je beter uit ze buurt blijven zo erg is het onderhand al.
    Zal zomenteen als ik de foto's heb wat bijlages toevoegen, dan kunnen jullie zien hoe erg het is, het zijn niet alleen krassen, ze hebben ook met eieren erop gegooid.

Je wilt een camera die over de computer/laptop alles kan zien wat er gebeurt.

Conrad Electronicks - Camerabewaking

Opnemen kan je dan meen ik instellen via de camera met de software die erbij zit.

• Bijgevoegd zijn de foto's die gemaakt zijn, dit is dus wat er gebeurd is.

@All
    Ik ben met een HD camera aan het opnemen via ispyconnect.com, iemand ervaring hiermee?

Zover ik weet mag je trouwens dat niet als bewijs aanleveren dat is o.a schending van de privacy is bij mij hier in de buurt ook gebeurt en politie wijst zulk soort bewijs af en kunnen het zelfs in beslag nemen.

• Is het een mogelijkheid om de auto op eigen terrein te zetten? Indien dat het geval is, heb je volgens mij alle recht om camera's erop te richten. Indien er iemand de auto 'aanvalt', is het volgens mij wel gewoon geldig bewijs.

Ik weet niet hoe het postuur is van die persoon, maar indien je het hem of haar ziet doen, behoud jij volgens mij het recht om deze 'dader' staande te houden totdat de politie er is (die je dan moet bellen). Maar dan moet je hem natuurlijk wel betrappen.

Indien de auto op openbaar terrein staan, wordt het lastiger. Ik weet toevallig dat je wel alles en iedereen mag filmen op de openbare weg. Zolang je het maar niet publiceert zonder toestemming van de gefilmde personen. Hoe het zit met bewijs materiaal weet ik niet.
    Als je de auto niet op privé terrein kan zetten, zou ik even langs de politie gaan en het verhaal voor doen en vervolgens vragen wat geldig bewijs etc. zou kunnen zijn.

• Zover ik weet mag je trouwens dat niet als bewijs aanleveren dat is o.a schending van de privacy is bij mij hier in de buurt ook gebeurt en politie wijst zulk soort bewijs af en kunnen het zelfs in beslag nemen.

De politie en het OM mogen alles in beslag nemen met de juiste papieren die ze op verzoek moeten tonen.

U mag filmen voor bewijs materiaal en dat mogen ze niet weigeren.

Stel u ziet een auto en de pleegt een overval u maakt een foto van het kenteken en geen medewerker van Justitie noch Openbaar Miniserie die er naar kraait dat het misschien "onwettig" is verkregen.

@TS je mag dus filmen.

• Of ik mag filmen of niet is even niet ter sprake, de camera staat puur en alleen op de auto's gericht je kan dus niet bij iemand naar binnen kijken.
    De politie kan niks bewijzen en op heterdaad betrappen zit er ook niet in want het gebeurd midden in de nacht terwijl wij slapen, dit is dus de enigste mogelijkheid.

• Ik vind dit een goed idee, wij thuis hebben een speciaal aparaat met hard disk waarop alle beelden worden opgeslagen en we hebben ook nog eens ip camera die bij beweging langer dan 30 seconden fotos stuurt naar ftp server. Dat laatste vind ik erg handig.

Toch ga ik dan nog liever voor continu filming. Dan weet je zeker dat alles erop staat of gedeeltelijk.

De bewegingsscanner geregistreerd bijna alles.

• Ik zal thuis eens kijken (ben nu op vakantie tot zaterdag) van welk merk ons apparaat is. Het heeft grote harddisk, bewegingssensor en je kunt instellen om op te nemen binnen bepaalde tijden. Dit kan ook de beelden delen via internet. Dit kost wel rond de 300 euro denk ik.

• Kan je niet iets doen met een webcam + rasberry pi ofzo?

Verder weet ik niet in hoeverre je dit als bewijs kan aanleveren want zoals hiervoor al is gezegd het is inbreuk op privacy, je moet dus kunnen aantonen dat de beelden NOOIT bekeken zijn (ook niet door jezelf). Is dit niet het geval word volgensmij jouw "bewijs" gewoon ongeldig verklaart door alle shit regeltjes binnen Nederland... Stelen of dingen slopen mag niet maar zodra je iemand neerhoekt met een knuppel omdat die spullen van jouw zijn word je vervolgd voor mishandeling...

• Je kan de wet ook omzeilen door het te filmen vervolgens het filmpje op je telefoon plaatsen en zeggen dat je het zelf heb gefilmd tijdens aangifte dan kunnen ze moeilijk zeggen dat ze geen bewijs hebben

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!