Posts by matistop333

    Ik vind het een leuk idee en is ook zeer overzichtelijk.
    Is dit enkel B2B bedoeld, doordat je gebruik maakt van Mollie en Stripe?
    Nog wel een opmerking, op je 'About Us' pagina is de default value html code, hier zit dus nog een foutje

    Beste,


    Doordat dit een forum is vol met programmeurs en omdat iedereen toch wel een een persoonlijke voorkeur heeft naar specifieke programmeertalen/frameworks lijkt het mij wel eens leuk, puur uit interesse om te weten wat jullie gebruiken, wat jullie favoriet is en ook waarom.


    Ik zal dit voor mij ook even oplijsten om te starten (voor web development):

    • Backend - Django (python): Dit framework is mijn favoriet om REST API's te maken doordat je hier in zeer weinig tijd een zeer kwaliteitsvol project in kunt afleveren (authentication enz. zit bijvoorbeeld al standaard ingebouwd en dit vereist geen extra werk)
    • Frontend - Angular: Ik ben zelf een grote fan van TypeScript en vindt het dan ook leuk dat je in Angular makkelijk een overzichtelijk project kunt bouwen met zeer veel mogelijkheden die in javaScript toch wel veel meer werk zouden kosten. Het is ook het enigste frontend framework dat ik zover gebruikt heb.

    Voor mobile development heb ik voorlopig alleen ervaring in Ionic waar ik geen gigantische fan van ben door performantie redenen. Ik zou graag Flutter aanleren maar dit zal zijn voor de toekomst.

    Ik zou dit aan de hand van een regex doen, volgensmij is deze volgens jouw eisen ^[0-9]+(\.)?[0-9]{0,3}$
    In php zou dit dan zo eruit zien:

    PHP
    if (preg_match('^[0-9]+(\.)?[0-9]{0,3}$', $STRING)) {
      //code indien juist
    }

    Hallo iedereen,


    Ik heb dus een vraagje, aangezien we aan een project voor onszelf bezig zijn en dit zo professioneel mogelijk willen maken, met misschien tot doel dit later te verkopen.
    Ik vroeg mij dus af, of ik dan het beste in PDO of MySQLi werk voor performantie en beveiliging, of is dit gewoon persoonlijke voorkeur?
    Indien ik de data die binnenkomt controleer en escape, is dit dan genoeg? Of zijn prepared statements echt een must?


    Alvast bedankt!

    Had het geprobeerd langs element inspecteren op chrome omdat ik mijn host niet kon bereiken van op het werk, maar nu ik het aanpas op de host zelf werkt het wel ineens.


    Het lag inderdaad aan de name zoals Fangor zei, bedankt iedereen voor de hulp! Nu kan ik weer verder :)

    Heb de namen eens aangepast naar zoals jij voorstelde met de eerste groep als name options[1] en tweede groep options[2] maar het is nog altijd alleen de laatste die erdoor komt.


    Zo ziet de html er dus uit: (Sorry dat ik het zo onhandig in foto's stop maar kan niet met ftp verbinden momenteel)


    Dit is hetgeen wat ik heb ingevuld en aangeduid aan de radiobuttons:


    En hier is dan de console waar ik zie dat ze wel allebei in de for voorkomen maar alleen de laatste door de if komt (kan ik zien doordat er checked en dan zijn id erachterstaat)


    Ik begrijp dat het onhandig is om dit probleem zo op te lossen, zal daarom als ik thuis ben ervoor zorgen dat jullie mijn code uitgebreider kunnen bekijken.

    Ik denk dat die wel in de goeie richting is, maak anders even een https://jsfiddle.net/ aan dan kunnen we wat makkelijker helpen

    Oke die zal aanmaken als ik thuis ben, kan niet verbinden met mijn host hier op mijn werk.


    Waar blijkt dit uit? Zit er mogelijk een fout in die code? En er kan er maximaal ook maar "een doorkomen", het betreft immers een radiobutton? Het is sowieso vreemd dat je meerdere radiobuttons met dezelfde naam kunt checken, dit is geen standaard gedrag?
    Misschien als je de naam "options" verandert in options[<id van de huidige rij>], anders overschrijf je alles elke rij opnieuw :p.

    Het betreft één radiobutton, maar je kan meerdere rijen in de table toevoegen zoals op de foto te zien is en dan zijn er dus meerdere groepen radiobuttons. Ik check de radiobuttons met hun id die altijd uniek is ('fpgcheck1', 'fpgcheck2', ...).
    Zou het eraan liggen dat ze allemaal dezelfde name hebben? Hier had ik nog niet aan gedacht aangezien ik denk dat in javascript de name niet veel doet, maar ik die alleen nodig zou hebben in php?

    Ik zal het eens proberen als ik thuis ben, maar denk wel niet dat het aan de for ligt aangezien ze in die console.log allemaal worden doorlopen, het probleem is dat alleen de laatste die doorlopen word bij de if true is tijdens ze allemaal true zouden moeten zijn.

    Hallo iedereen


    ben al een aantal uurtjes aan het prutsen met een fout, maar ik snap echt totaal niet waarom het niet volledig werkt.
    Ik heb bootstrap radio buttons, en je kan in een tabel meerdere items toevoegen waarbij je dan een extra rij krijgt zoals hierop 2 rijen vertoont zijn.


    Bij één rij werkt het, het probleem is dat als ik een 2de rij toevoeg de 'if' alleen bij de tweede word uitgevoerd en niet bij de eerste, ookal is die checked.
    Zou iemand weten wat het probleem is? Zo ziet de if eruit:
    In de for-loop worden ze allebei uitgevoerd, maar in de if komt altijd alleen de laatste erdoor.
    Nochtans zijn er meerdere checked, zoals je hier kan zien:


    Dit is dan het stukje code dat niet wil werken om één of andere reden, heb de inhoud van de if niet getoond maar met een log in de console keek ik hier of ze erdoor kwamen.

    JavaScript
    for (i = 1; i <= parseInt(aantal); i++) { 
     console.log('Test: ' + i);
     if ($('#fpgcheck' + i).is(':checked')) { ..... }
    }


    Alvast bedankt! :)

    Ik heb het zelf ook geprobeerd, maar net zoals Aaron na een week nog geen enkel pakketje gehad dat ik kon bezorgen. Spijtig dat het zo weinig gebruikt wordt, maar ik neem aan dat het meerendeel van de Belgen nog nooit van Bringr heeft gehoord.

    Dan moet je nagaan waardoor je source niet werkt. Ik ken er niet veel van maar de keren dat ik dit heb voorgehad lag het meestal aan de php versie dus probeer misschien eens een andere versie uit. Ik gebruik hiervoor uwamp, een portable webserver.