Zware investering

  • Beste leden,


    Na de cloudflare flop had ik er genoeg van.


    Geen gezever meer, tijd om ICTscripters van een hobby project naar een super niveau te tillen.


    En dat begint met de juiste hardware.


    Ik heb zonet ICTscripters verhuisd naar een nieuwe extra server,
    - in een degelijk datacenter (Frankrijk),
    - met 8x meer geheugen,
    - onbeperkt snapshots,
    - onbeperkt traffiek,
    - zware processor (4 core's),
    - inclusief loadbalancer,
    - nginx reverse proxy en
    - een degelijke firewall.

    Hierdoor zou de site nu vooruit moeten vliegen en super snel laden :)


    De nieuwe server zit in Frankrijk en ik heb een Belgisch ip en een Oostenrijks ip,
    zodat bij aanvallen ik gewoon van ip switch (en mogelijk zelfs van datacenter).
    Ook de server in Nederland hebben we tot onze beschikking, zodat we meer dan mogelijkheden genoeg hebben.
    Hierdoor zouden we bij de aanvallen die we tot nu toe hadden, geen problemen meer mogen ondervinden.


    Het is gedaan met het gespeel en geklungel.
    Doordat de server altijd gaat werken, heb ik meer tijd om de rest degelijk te doen.


    Hopelijk appreciëren jullie deze investering - ik kijk er in elk geval
    al positief naar uit en kan niet wachten om de eerste snelheidsmetingen te kunnen bekijken vandaag (om het verschil te zien), maar het ziet er strak uit!


    Dit in combinatie met dat we jullie vanaf nu gaan betalen voor jullie inzet , maakt ons hopelijk een top-site voor alle IT'ers.



    Ik ga ervoor, hopelijk stappen jullie mee in dit verhaal!
    Koen en het ICTscripters team

  • Cloudfare werkt inderdaad niet als het IP bij de ddossers al bekend is. Cloudfare werkt dus alleen als het IP van de webservers niet bekend zijn (wat in jouwn geval blijkbaar wel al zo was). Het 'even switchen' naar cloudfare gaat alleen een extra rekening opleveren, maar niks oplossen.


    Ik vraag me toch stiekem een beetje af wat de specs van de server(s) zijn. :D

  • Cakemaster: de ddos gebeurde niet op onze ip's, maar op het domein van ictscripters.
    Het heeft dus helemaal niet te maken met het al dan niet bekend zijn van het ip ;)


    Sinds onze nieuwe server, zijn we nog geen enkele keer offline geweest door aanvallen - zalig, ik kan weer gerust slapen.


    Als iemand hetzelfde wil qua server opzet, ik kan het aanbieden voor 18 euro per maand :)

  • Cakemaster: de ddos gebeurde niet op onze ip's, maar op het domein van ictscripters.
    Het heeft dus helemaal niet te maken met het al dan niet bekend zijn van het ip ;)


    Sinds onze nieuwe server, zijn we nog geen enkele keer offline geweest door aanvallen - zalig, ik kan weer gerust slapen.


    Als iemand hetzelfde wil qua server opzet, ik kan het aanbieden voor 18 euro per maand :)


    Hallo,


    Dan zul je later misschien wat van me horen.
    Zit nog aan een co tract maar daarna moet ik ergens heen.


    Mvg,
    Tim

  • Hierbij de details van de VPS server die ICTscripters kan aanbieden in samenwerking met hun:
    2 GB RAM,
    250 GB HDD,
    100Mbit,
    2 Cores a 3,40 Ghz,
    1 TB Traffic


    Normale prijs: 25 euro/maand
    ICTscripters aanbieding: 18 euro/maand (aan deze prijs kun jij hem ook krijgen)
    De prijs zal niet na een jaar worden verhoogd naar 25 euro. :)


    In de prijs zit installatie van basis apache met nginx caching - zodat je van dezelfde snelheid kan profiteren als ICTscripters. :)


    Vragen, contacteer me gerust :)


    Mvg,
    Koen

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!