• Hallo allemaal,

Ik ben erg geïnteresseerd geworden in EPay Enterprise (een soort van paypal namaak maar dan beter?) enkel vraag ik me af of er mensen zijn die ervaring hebben met deze source. Mij lijkt het beter sinds je op paypal bijvoorbeeld veel nadelen hebt zoals een jaarlimiet en dat je account best snel gelimiteerd kan worden. Maar als je met deze source slechts een MITM bent behou je deze nadelen nog steeds want dan kan je nog steeds niet bij paypal over je jaarlimiet heen en zal dat wel snel gebeuren met een heleboel gebruikers. Dus is die source handig of lijkt dat maar zo.

Discussieer. :thumbup:

O o
    /¯/__________________________/¯¯
    | <๖ۣۜJunior Front-end Webdeveloper/>
    \_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯\__
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

• Nee ik dacht meer aan een eigen soort paypal site maar dan minder strenge regels en meer functionaliteiten waar ik dus gelijk bij EPay Enterprise uit kwam, alleen als iemand er ervaring mee heeft zou ik het graag aan willen horen.

Meer lezen? Druk dan hier.

O o
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

• Die limieten zijn er om je gebruikers te beschermen en om paypal zelf te beschermen.
    Kwestie van zeker voor niet meer verantwoordelijk te worden gehouden.

Verder kun je op paypal heel eenvoudig je limieten zelf verhogen...
    Als je iets begint zoals paypal, pas dan vooral goed op met de wetgeving in alle staten en dat je niet wordt aanzien als bank.
    Want dan moet je aan enorm veel wettelijke normen voldoen.

• Die limieten zijn er om je gebruikers te beschermen en om paypal zelf te beschermen.
    Kwestie van zeker voor niet meer verantwoordelijk te worden gehouden.

Verder kun je op paypal heel eenvoudig je limieten zelf verhogen...
    Als je iets begint zoals paypal, pas dan vooral goed op met de wetgeving in alle staten en dat je niet wordt aanzien als bank.
    Want dan moet je aan enorm veel wettelijke normen voldoen.

Feit is dat je met dit systeem al gezien wordt als bank, in nederland zou je dit niet legaal kunnen draaien, zonder alle juiste papieren te hebben.

1) Eigenaar & CEO // iSenses
    2) Eigenaar & CEO // HoodGangster
    3) Co-Owner & Captian @WMCity V3.

• zoals hierboven al gezegd word:

het is niet legaal om je eigen "bank" te beginnen. je zult dan aan alle nodige wetten moeten beginnen.
    te beginnen met de meest simpele: een kvk nummer, btw nummer en noem zo maar op.

verder denk ik dat het nog weinig zin heeft.

waarom zouden mensen naar jouw bank gaan als ze ook gewoon naar paypal.com kunnen gaan?
    ik denk dat de meeste mensen gewoon zijn/haar limiet verhogen als ze daar belang bij hebben.

verder heb ik geen ervaring met het script dus kan je daar weinig over vertellen.

• Hoe verhoog je de limiet vanaf 2500 euro p/j dan? Enigste wat ik heb gehoord is dat je de blokkering kan opheffen zodra je over de 2500 euro gaat door gegevens te faxen en bijvoorbeeld hier:
    https://forum.[url]www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=58919[/url]
    lijkt het al erge problemen te veroorzaken wat ik dus met me eigen soort paypal wil voorkomen.

O o
    /||\
    /¯\

• Dit idee is gedoemd om te mislukken. Ten eerste heeft niemand zomaar het vertrouwen in je, komt er heel wat bij kijken, je zou werknemers nodig hebben meerdere kantoren enz.

Je hebt tegenwoordig gewoon al te grote concurrentie en deze concurrentie valt niet meer in te halen, met andere woorden, je zou nooit groot worden.

• Joshua
    Waarom meerdere kantoren, is de grootste onzin die ik gehoord heb, één kantoor is wel handig want dan heb je een bezoekadres wat al vertrouwder is.
    Werknemers is tijdens de opstart ook onzin, als je het zelf aan kan is dit makkelijk te doen, je kan je klanten gewoon adviseren, mocht het te druk worden kan je mensen in dienst nemen.

@TS
    Je moet een concept hebben wat duidelijk is en niet zogenoemde addertje onder het gras heeft zitten want dan krijg je direct een slechte naam.
    Verder is een SSL certificaat handig en maak gebruik van een aantal mensen die je server onderhouden en beveiligen, hoeft niet eens fulltime kan ook gewoon parttime zijn, hou er wel rekening mee dat die mensen niet goedkoop zullen zijn.
    Ook is een plan van aanpak heel goed, waar je in plaatst, hoe maak ik winst en hoe zorg ik dat ik de vertrouwen van mijn klanten kan krijgen dat ze bij jou op het juiste adres zullen zijn.
    Codes zoals deze systemen zou ik persoonlijk niet vertrouwen, je weet niet wat voor onzin ze erin stoppen en kan ook niet terugvallen op iets als er iets gebeurd met de code.
    Neem een goede en betrouwbare programmeur in de handen die weet waar hij over praat, voer gewoon een gesprek met een aantal bedrijven dan zie je vanzelf het verschil hierin.

Slecht concept is het zeker niet, zou daar dus absoluut niet naar luisteren, je hebt alleen wel veel tijd, aandacht en redelijk groot budget hiervoor nodig.

• Ik heb de source al een beetje bekeken en als ik het goed zie word je wel als een soort van bank gezien op al die bestaande services zoals paypal, je vult je gegevens ervan in en je gebruikers sturen je een bedrag wat vervolgens op je eigen website dan als een soort van spaarpot word gezien vervolgens kunnen ze in watvoor manier dan ook uitbetaald aanvragen dus hier kom je echt niet langs de limieten van bijvoorbeeld paypal tenzij je een heleboel accounts gebruikt maar dan word het zoon zooitje. Echt jammer, kon het maar makkelijker. :whistling: Anders zou ik al een groot bedrag moeten hebben in al die andere services om daar dus ook te kunnen uit betalen, zal vast ook gelijk een heleboel gevaren bij mee komen. Maarja als een vriendengroep, klantengroep, werkgroep of privé gebruik zou het nog best handig kunnen zijn.

O o
    /||\
    /¯\

• Fils,

ik heb het natuurlijk over de toekomst. Je zou veel moeten investeren en ik denk dat er meer bij een bank komt kijken dan dat je met één persoon aan kan. Je zou er een fulltime baan van moeten maken en je zou in het begin niet veel inkomsten hebben, iets wat dus vrijwel onmogelijk is.

Ik blijf bij mijn standpunt, om zoiets nu nog groot te maken, dat gaat je niet lukken.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!