• Beste CP'ers,

Aangezien ik me een beetje ga vervelen in de "webwereld" om het zo maar te zeggen. Ben ik van plan een webshop te gaan maken waar ik lekker mee kan bezig zijn, denk aan factureren en zulke dingen.

Het lijkt mij gewoon leuk, ik heb ook een KVK-nummer, dus mag de shop legaal beginnen.

Maar mij vraag is, welk product zal ik kiezen, of naar wat voor soort producten is veel belangstelling?

Ik hoor het graag van jullie!

Mvg,
    SvenB

• Ik heb een webshop in kleren. Komt met dozen tegelijk uit China hier aan. Loopt uitstekend. Krijg inmiddels elke 2 weken een doos kleding binnen.

Opzich kan je alles laten maken in China. Als je vragen hebt over import/export moet je even PM\'men.

• Ik zou niet gelijk met hele dure producten beginnen. Je kan beter eerst wat ervaring opdoen met een 1 product webshop of een gewone webshop met allerlei sleutelhangers (klein voorbeeld).

Tevens maak je een kleine fout in je beschrijving. Je kan als particulier wel een webshop runnen maar tot een bepaalde grootte. Daarna is het handiger dat je je inschrijft.

• Wat hierboven is niet waar. Een webshop komt uitsluitend van de grond met flinke investeringen, uit ervaring.

Wat ik ook laatst tegen iemand anders opperde, zoek het gat in de markt.

Bijvoorbeeld goedkope servers voor hobbyprojectjes, je kan die 1U cases voor ca. 60 euro per stuk inclusief voeding (indien je er 50 koopt) importeren uit China. Dat is stukken goedkoper dan alles wat hier verkrijgbaar is. Dan zet je er een goedkoop moederbord, cpu, geheugen, harddisk en fan in en je bent klaar. Zou nog geen 180 euro per stuk moeten kosten qua inkoop (videokaart is niet nodig). Reken je marge maar uit.

De enige echt dure onderdelen zijn de kast en de fan hier in NL, dus die haal je uit China, kost bijna niets.

Wij halen zelf dozen met producten uit China. Binnenkort beginnen we ook met sieraden e.d. Loopt echt geweldig.

• Jeroen,
    Je vergeet de belastingen die de Nederlandse overheid hierop treft. Je hebt kans dat je ingevoerde producten eruit worden gevist en als dit boven een bedrag van ik dacht ?30,- als waarde komt dan heb je een probleem en moet je invoerrechten e.d. gaan betalen.

Als je dit niet vooraf doet (en al helemaal als geregistreerd bedrijf), dan kan je bedrijfje flinke schade oplopen.

• Indien je geen BTW nummer opgeeft (of mag opgeven) dan krijg je een factuur van de transportmaatschappij (bij ons EMS) voor de invoerrechten. Echter dat bedraagt maar circa 15-20% over de -> inkoopprijs <-.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!