Posts by JeroenH

    Belasting maakt weinig uit, het is immers geen B.T.W. nummer. Echter bij een geschil komt het vanzelf uit, en kan je streng gestraft worden (het is namelijk identiteitsfraude, en dat is strafbaar gesteld in het Wetboek van Strafrecht).

    Citaat van buffy

    Mooi, dus in duitsland is er geen Kvk? Dus kan ik het gewoon via de duitsers doen :P



    Euhhhh...nee. Duitsland heeft onder andere GmbH (soort BV) en Ek (Soort eenmanszaak).


    Ik heb het nog even opgezocht. Alle bedrijven buiten de EU die producten verkopen aan CONSUMENTEN binnen de EU moeten officieel ook een inschrijving ergens in Europa hebben (meestal Luxemburg i.v.m. laagste BTW tarief). Nu gebeurd dat vaak niet, maar dan moet je wel op het onderstaande stuk letten.


    Meer van de belastingdienst:


    http://www.belastingdienst.nl/…uiten_eu-05.html#P73_7853


    Opzich mag jouw vriend in Albanie daar gewoon hosting verkopen, ook aan klanten in Nederland, mits de producten dus niet uit Europa komen.


    Echter:


    JIJ hebt daar niets mee te maken. Jij mag daar dus ook niets aan verdienen, want dan zou je zijn werknemer of freelancer (VAR) zijn. Op het moment dat jij de betalingen afhandelt (bijvoorbeeld door Mollie of TargetPay te gaan gebruiken) heb je een KvK nodig. Dus als hij daar ergens via ChronoPay de betalingen regelt is dat niet nodig. Zolang jij maar niet ergens tussen zit financieel gezien.

    Citaat van buffy

    Ja ik heb niks met nederland te maken.
    Mijn vriend in albania doet alles he.
    Dus ik zie die reden er niet toe.


    Je kan beter even bellen met de KvK en belastingdienst omdat je dan te maken krijgt met nultarieven en speciale regels. O.a. als de diensten / goederen vanuit NL geleverd worden is het wel nodig dat je een belastingnummer hebt enzovoort. Als ALLES vanuit Albanië gebeurd is het makkelijker, maar dat zou betekenen dat de servers zich ook daar bevinden.

    Citaat van Maikel

    Hier moet ik toch even op inhaken, ik heb in het verleden bij clanhost gewerkt. En ja, wij waren EA trusted partner. Dit kwam alleen omdat ons netwerk perfect was om verschillende games te hosten van EA (Crysis 2, BF BC2, BF3).
    Je moet dus aan de voorwaarde voldoen wil je in aanmerking komen om een contract met EA in de wacht te slepen


    Dit is tegenwoordig wel een stuk strenger geworden helaas en alleen de zeer grote gamehosters maken kans om partner te worden.

    1: Wat voor servers zijn hiervoor geschikt en zal ook het beste draaien.
    Dat hangt van de game af. Denk aan ongeveer 32 MB ram per slot en
    1 cpu core per 12 slots (indien vol). Maar dat wisselt heel erg per game.


    2: Wat voor administratie paneel moet ik ?
    Je moet niks, maar je kan bijvoorbeeld TCAdmin kopen.


    3: Waar kan ik de server kopen.
    ahead-it.eu bijvoorbeeld. Maar ik zou een dedicated server huren, dat is handiger i.v.m. onderhoud.


    4: Eventueele informatie over KVK , internet, stopcontacten aanpassen , eigen bedrijf of thuisbased.
    Stopcontacten?? Je kunt gameservers onmogelijk thuis hosten. Aangezien deze enorm afhankelijk zijn van een zeer snelle internetverbinding en ik niet aanneem dat jij thuis beschikking hebt over een 100 Mbit UP & DOWN verbinding + meerdere externe IP-adressen.


    EA partner zul je nooit worden. Die vragen daar zeer grote bedragen voor en grote commitments. Denk aan duizenden euro's per spel.

    Aangezien ik vaak mensen zie zoeken naar goede dropship-leveranciers ben ik zelf aan het kijken om dit ook te gaan doen. Op dit moment komt er elke maand toch al een grote doos met o.a. kleding uit China hier aan, en dus zou het niet erg lastig zijn om meer andere spullen mee te sturen (aangezien we toch al de administratie al doen, inclusief invoerrechten).


    We gaan NIET verkopen aan eindgebruikers, dus we worden in ieder geval geen concurrent van je :) Uiteraard komt er wel een kortingspercentage voor grotere klanten.


    In principe nemen wij de producten op VOORRAAD, dus de producten kunnen naar klanten in Nederland uitgeleverd worden binnen 48 uur. Alles wordt "whitelabel" uitgeleverd, dus je eigen factuur wordt in de envelop meegestuurd en onze naam / logo komt nergens voor in het pakket.


    Maar nu is de vraag welke producten zouden jullie willen afnemen? (Merkproducten en elektronica zonder CE-keurmerk gaan we niet doen).

    Dat Xampp fouten vindt die niet bestaat is onzin. Dan is je code gewoon niet goed. Op school leerden wij programmeren met Xampp en tussen honderden leerlingen is er nooit iets op Xampp aan te merken geweest. Het zou kunnen dat je Xampp PHP5.3 draait en je daardoor foutmeldingen krijgt, maar dat is dan omdat je code wat oude functies gebruikt.

    Je hebt 1000 Watt en 1000 Watt. Een watt van SkyTec is niet een watt van RCF bijvoorbeeld. Wat belangrijk is:


    - Frequency response
    - Afwijking/Distortion
    - SPL
    - Watts is dat RMS, PMPO, PEAK, etc. Kan hij de hele nacht door 1000 Watt pompen of maar even.


    Daarnaast heb je een hele zware versterker hiervoor nodig, deze moet dus minstens 2400 Watt RMS leveren, omdat je je versterker nooit 100% mag belasten. Let trouwens op dat de versterker dus 2x 1200 Watt op 8 Ohm moet leveren, dus niet op 4 Ohm of 2 Ohm!!!


    Wij hebben hier DB Technologies Opera boxen (actief), 2 Opera Sub 18D (1000 Watt RMS per stuk) (http://dbtechnologies.com/index.php?id=22&L=0&tx_amdbt_pi1[category]=4&tx_amdbt_pi1[product]=144) en 4 tops Opera 605D (http://dbtechnologies.com/inde…_cache=1&L=0&tx_amdbt_pi1[category]=16&tx_amdbt_pi1[product]=157&cHash=0af6c41bf9).


    Deze bevatten hoogwaardige RCF woofers. Versterker is niet nodig door ingebouwde versterker.


    Voorheen hadden we 2 QSC verstekers die samen 3.7 Kw aankonden, maar je merkt toch dat na een paar jaar de kwaliteit omlaag gaat.

    Dat onbeperkt bijverdienen geldt alleen t.o.v. de kinderbijslag. Dat heeft verder niets met de belasting te maken. Daarom gelden dus alle andere regels ook nog.


    O.a.


    Citaat

    Ook minderjarigen moeten inkomstenbelasting betalen voor hun inkomsten. Indien de netto-inkomsten echter onder een bepaald bedrag blijven, zijn ze vrijgesteld. Voor aanslagjaar 2011 (inkomsten 2010) gaat het om euro 6.690.


    Citaat


    Voor het aanslagjaar 2011 (inkomsten 2010) mag uw zoon of dochter netto maximaal euro 2.830 aan eigen bestaansmiddelen hebben. Dit bedrag wordt wel verhoogd tot euro 4.080 voor kinderen ten laste van een alleenstaande ouder en tot euro 5.180 voor zwaar gehandicapte kinderen ten laste van een alleenstaande

    Ik twijfel hoe de belastingdienst dit concept zal zien. Opzich werken die mensen namelijk voor jou, je betaald ze alleen niet in geld maar in goederen. Als de belastingdienst dit toch als werknemers ziet wordt het stukken lastiger. Misschien moet je de belastingtelefoon maar eens bellen.