Galaxy-telefoons verboden, tablets toegestaan

  • De rechter verbiedt verkoop van Samsungs Galaxy-smartphones in Nederland vanwege patentinbreuk. Maar de Galaxy Tab hoeft niet uit de handel.


    Samsung mag zijn nieuwe tablets blijven verkopen, maar moet wel zijn populaire smartphones Galaxy S, S II en Ace uit de handel nemen. De rechtbank in Den Haag heeft woensdag vervroegd vonnis gewezen in de rechtszaak tussen Apple en Samsung over kopieergedrag met zijn Galaxy-tablet en -smartphones.


    De uitspraak is dat Samsung de Galaxy-smartphones niet meer mag verkopen, maar zijn Galaxy Tab-tablet wel. De Galaxy-telefoons maken volgens de rechter inbreuk op patent 2.058.868 van Apple. Dat patent gaat over de wijze van scrollen in een fotogalerij. De vorderingen gebaseerd op twee andere patenten, modelrechten, auteursrechten en 'slaafse nabootsing' wijst de rechter wel af. Een patent op 'swipe to unlock' beschouwt de rechter als ongeldig.


    Een pdf van het vonnis is online gezet. De rechtbank zou eerst half september uitspraak doen, maar dat is vervroegd, zo meldden juristen. De rechter noemt als datum waarop het verbod zal ingaan uiterlijk 13 oktober 2011.


    Samsung kan het verkoopverbod nog voorkomen door er een kort geding tegen te starten. Daarna kan er nog een bodemprocedure volgen, die vele maanden in beslag kan nemen. Samsung zou volgens Webwereld ook met een tweak of een update naar de volgende Android-versie de patentclaim van Apple kunnen afwenden.


    Bron: Bright.nl
    ______________________________________________________________


    Ze beginnen nou echt laag te zinken vinden jullie ook niet?

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Dit heeft niets met zinken te maken omdat je concurrentie ondervindt,
    dit heeft gewoon te maken met patenten & het kopiëren van producten, verpakkingen en zelfs handleidingen.


    Je gaat me niet wijs dat je zelf de vergelijking niet ziet tussen de Galaxy producten van Samsung en de iPhone & iPad..
    Dus ben blij dat er in elk geval een verbod ligt op de telefoon, helaas is dit verbod zo weer te omzeilen dmv van een software update..


    Ik zelf ben ik gebruiker van de iPhone en een vriend van me heeft laatst de Galaxy S gekocht,
    Mooi dingetje, maar 't is het toch allemaal net niet, en de Galaxy Tab, hebben zijn ouders gekocht,
    Dit is het ook allemaal net niet.


    De SamSung Galaxy producten zijn de Zen music players van Micorsoft,
    Het lijkt allemaal goed te werken, en goede concurrentie te zijn, maar uiteindelijk haalt het product het gewoon niet bij het origineel, waarna het 'nagemaakt' is..

    Met vriendelijke groet,
    Mathijs Lormans


    Designer / Sustainability expert: Lormans Design
    Design, Engineering and Development
    Bouwkundig ontwerp, tekenwerk, advies en projectmanagement!
    3D modeling en 3D printing

  • Hier in de States zijn patenten alles, zoals je ook vaak wel hoort, maar ik vindt het zo typisch dat ze in Europa ook steeds krachtiger worden. In dit geval is Europees patent EP 2.058.868 gebruikt, maar je kunt er op wachten dat we meer van deze patenten gaan krijgen in Europa. States V2 8-|


    [offtopic]Op deze reactie rust een patent. Het citeren van deze reactie is dan ook verboden.[/offtopic]

  • Ik vraag me af wat erger is. Een patenten strijd of kinderen die zeggen dat het ene merk beter is dan de ander hier op het forum.


    Veel patenten van apple zijn eigenlijk gebasseerd op ideeën van anderen mensen waar zij gewoon geen patent op hebben gezet. Slim van Apple. Eerlijk is het niet. Zelfde geld natuurlijk voor Samsung (heb ik begrepen). Heb geen idee wat nou eigenlijk hetzelfde is.


    Vind deze topics ook nogal nutteloos. Vind het geen nieuws en ook helemaal niks met webmasters te maken hebben.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!