Vraagje

  • Hallo beste CP leden,
    Ik had een vraagje aan jullie help me AUB.
    ik begong een nieuwe Criminalsgame met iemand, alles heb ik gescript & hij heeft niks er gemaakt, Ook had hij toegang tot de ftp etc,
    en hij heeft het zonder toestemming van mij verkocht aan iemand anders,
    hij zou me geld terug geven maar heeft hij nog niet gedaan
    Mijn vraag is dus: Wat kan ik het beste nu doen?


    Alvast heel erg bedankt,
    MVG, Seliim

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • 110 euro dan betaal je meer geld aan onkoste als dat je er aan verdient en, volgens mij kun je daar in dit geval niks tegen doen je hebt hem de gegevens van je ftp gegeven en, heeft hij dus het recht gehad om die bestanden te pakken en, als je dan verder geen contract hebt waar in staat dat hij niets door mag verkopen heb je geen enkel recht.


    truxo
    Voor een rechtzaak of iets dergelijks heb je geen ruim budget nodig aangezien je als minderbedeelt persoon een advocaat van de staat kunt krijgen waar je hoog uit 50 euro aan betaald.

  • Heb ik ook voor gehad, gast is met m'n hele site gaan lopen, zelfs het domein had hij gestolen, en nu is z'n site dood met hoogstens 1 lid per maand en ga ik lekker door met een backup en de zaken gaan goed... (nu bezig aan nieuwe layout etc, dus site is nu nog voor weekje ofzo down:p)

  • Gewoon een tip werk niet samen kunnen alleen maar problemen van komen ... Als je het alleen niet kunt maken huur dan een bedrijfje die de overige dingen voor je maakt krijg je ook geen problemen.

  • Daar heeft hij nu niets meer aan, meschien helpt het om de koper de zaak op een normalen manier ( niet schelden ) voor te legen hij kan namelijk wel zorgen dat hij zijn geld terug krijgt en, dan kun je regelen dat hij zijn site ofline haalt of er een andere source op zet.


    En, dan vertellen aan de verkoper dat je stappen gaat ondernemen hoeft niet zo te zijn maar de meeste trekken ze zich dan al terug omdat de ouders dan boos worden neem aan dat het hier niet om een man van 30 jaar gaat gezien de laffe praktijken?

  • Het beste wat je kunt doen is dit lijstje:


    - maak op een paar forums een topic aan en geef duidelijk aan wat er is gebeurd en noem zijn naam en nicknames waar hij mee handelt
    - ga naar een advocaat en vraag om hulp, die zullen je meestal (gratis?) wel verder helpen met dit soort zaken, aangezien hier op CP niet veel mensen zitten met het verstand over dit soort rechtelijke zaken
    - vraag raad bij http://blog.iusmentis.com/ of lees een paar artikelen daar in jou probleemsector
    - probeer anders eens d0xing(via google zoeken op echte namen en nicknames om achter informatie te komen) en probeer zijn ouders te bereiken of iets dergelijks


    Dit zijn de beste oplossingen, en denk niet dat die persoon voor € 110,- een rechtzaak wil beginnen dus gaat ie ook niet in beroep en kun je meestal verwachten dat je het geld terugkrijgt.


    Mvg,


    Dein

  • Dein
    "- maak op een paar forums een topic aan en geef duidelijk aan wat er is gebeurd en noem zijn naam en nicknames waar hij mee handelt"
    Dit is wat je noemt zwartmaken. Selim kan niet bewijzen dat het volledig door hem gescript is in wat voor opzicht dan ook. Je zou comments in elk script kunnen plaatsen maar als dat andere niet snuggere figuur beide namen erin plaatst dan is dat al tegenstrijdig en dus ongeldig te verklaren.


    ""- ga naar een advocaat en vraag om hulp, die zullen je meestal (gratis?) wel verder helpen met dit soort zaken, aangezien hier op CP niet veel mensen zitten met het verstand over dit soort rechtelijke zaken"
    Tuurlijk een advocaat gaat ook echt iemand gratis helpen terwijl de aanklager geen poot heeft om op te staan (zie tevens de reactie op me vorige quote)


    "- probeer anders eens d0xing(via google zoeken op echte namen en nicknames om achter informatie te komen) en probeer zijn ouders te bereiken of iets dergelijks"
    Ouders kiezen altijd de kant van hun zoon/dochter zoals ik al wel gemerkt heb een aantal keren.

  • Niels is me voor.


    Advocaat helpt je niet gratis. Als je een rechtsbijstandsverzekering hebt ja. Maar dan nog, je zal een dagvaardiging moeten sturen via het kantongerecht wat je zoiezo al circa 400 euro kost.


    Daarnaast kan de TS ook niet bewijzen dat HIJ het script wel heeft gemaakt. Veel mensen denken hier dat wat namen veranderen betekend dat je het script ineens hebt gemaakt.

  • Waarom denk je dat ik gratis tussen haakjes had gezet.. (was sarcastisch bedoeld misschien ?)
    Tja, hoe wil je dan iets bewijzen, ik heb pas nog een video gezien van creative commons en daar was iets dat de wet zegt wanneer je iets maakt of schrijft dat je dan een copyright erop hebt, dus via het gerecht kan wel.


    Verder is het niet altijd zo met ouders,.. want sommige weten niet wat hun kind/zoon/dochter doet, en ja als je wat volwassen reageert tegen over die ouders kun je langs hun dat geld terug opeisen.


    Hoe het allemaal zit met het gerecht weet ik niet, maar ga me er eens in verdiepen als ik dat boekje van Engelfriet heb gekocht ;).

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!