Hoi leden van CP,
Ik heb een klein vraagje, ik het mogelijk om Sql uit te voeren in een hyperlink?
Zoja hoe zou dit dan moeten worden toegepast
Hoi leden van CP,
Ik heb een klein vraagje, ik het mogelijk om Sql uit te voeren in een hyperlink?
Zoja hoe zou dit dan moeten worden toegepast
Hoe bedoelt u precies ?
ja via php get tags
dus zoiets
http://www.voorbeeld.nl/iets.html?hoi=nieuwlid
en de pagina met php (iets.html):
zoals ismail zegt, dankjewel
ps. je moet .htaccess maken als je .html extensie gebruikt.
Of je doet simpelweg een .php van maken dus .php?hoi=nieuwlid
opgelost?
zoja zet er een slotje op
Het zijn allemaal php bestanden ;):slotje:
Om eerlijk te zijn vind ik dit ook niet echt een heel net voorbeeld, ik kan zo een sql injectie sturen naar je en je site ligt down.
Je zou op meer dingen moet checken als je een $_GET gebruikt en verder is het wel echt nodig om die query daar uit voeren?
Nou wat ik dus wil is dat als je op een link klikt je bericht verwijderd word uit de database.
Wat ze ermee bedoelen. Als jij een ID ontvangt van een topic of een bericht via een $_GET.
Filter deze dan, bv door een (int) ervoor zodat er alleen getallen inkunnen komen.
of is_numeric. Dan controleer je of de string alleen nummers bevat.
Dit zijn kleine dingentjes waardoor er geen injecties mogelijk zijn in je DB.
NielsB: Dat voorbeeld zit geen SQL-injection in...
Extreme: Inderdaad, maar een voorbeeld lijk te wel nodig:
<?php
if(isset($_GET['delete_id'])) {
mysql_query("DELETE FROM test WHERE id = ". intval($_GET['id]));
}
?>
Toon Meer
Vaak zou je niet willen dat een lid iets met ieder willekeurig ID kan verwijderen, maar ik weet niet hoe jouw situatie is.
Ps. Niet in iedere database tabel hoeft een ID te zitten! Maar dat is weer een andere kwestie.
@Killingdevil,
Daarmee maak je toch alleen een mogelijk(e) INT van de input?
Je moet dan toch alsnog checken op een INT? Daarom zou ik het zo doen:
Wat bij mij dus het geval is is dat ik een gastenboek aan het maken ben om wat ervaring op te doen, nu wil ik bij elk bericht een link en als je daar op klikt dat dat specifieke bericht word verwijderd.
Alle berichten zijn voorzien van een ID maar hoe zorg ik er dan voor dat er maar 1 verwijderd word?
Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!